Caz practic important: Deducerea personala de baza nu s-a acordat. Care sunt consecintele si cum remediem situatia?

deducereimpozit pe salariiimpozit pe salariudeducere impozit pe salariu
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Pe PortalCodulMuncii.ro, in atentia expertilor a fost expusa o situatie referitoare la neacordarea deducerii personale de baza. Care sunt consecintele? Cum vom remedia aceasta situatie?

Luam in considerare faptul ca nu s-a acordat deducerea personala de baza pentru un salariat care are functia de baza si s-a constatat acum acest lucru.

Este corect sa urmam acesti pasi?

1. rectificam lunile respective si acordam deducerea de baza, implicit modificare impozit si salariu net (acordat salariatului diferente de bani)
2. rectificam D112 pentru lunile respective
3. emitem D205 cu noile impozite

Raspunsul expertului:

"Asa cum se prevede la pct. 129 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Codului fiscal, atunci cand se constata elemente care genereaza modificarea veniturilor din salarii si/sau a bazei de impunere aferente veniturilor unei persoane fizice, pentru care angajatorul/platitorul a efectuat calculul impozitului lunar, recalcularea drepturilor respective si stabilirea diferentelor de impozit constatate se efectueaza pentru luna la care se refera, iar diferentele de impozit rezultate vor majora/diminua impozitul datorat incepand cu luna constatarii.


Daca la data efectuarii operatiunii de stabilire a diferentelor de impozit de catre angajator/platitor exista relatii contractuale generatoare de venituri din salarii, intre acesta si persoana fizica, atunci se procedeaza astfel:

- impozitul retinut in plus se restituie persoanei fizice prin diminuarea cu sumele respective a impozitului pe veniturile din salarii incepand cu luna efectuarii acestei operatiuni si pana la lichidarea acestuia;

- impozitul neretinut se retine de angajator/platitor din veniturile din salarii incepand cu luna constatarii si pana la lichidarea acestuia.

Asadar, veti rectifica statul de salarii precum si declaratiile 112 si 205. De asemenea,  veti restitui impozitul retinut in plus prin diminuarea cu sumele respective a impozitului pe veniturile din salarii, incepand cu luna in care ati constatat eroarea.

Angajatorul nu poate fi obligat la plata de dobanzi si penalitati intrucat impozitul a fost virat in plus si nu in minus."

Raspuns oferit de expertii PortalCodulMuncii.ro

NOUTATI din Legislatia muncii

NOU! S-a modificat legislatia privind acordarea diurnei in 2024!


Principala modificare a fost introdusa prin OG 16!

Este o modificare care creeaza neclaritati majore in situatii practice care privesc:
1) incadrarea deplasarii salariatului in delegare sau in deplasare la locul de munca
2) stabilirea plafonului neimpozabil in functie de incadrarea deplasarii pentru toti salariatii
3) stabilirea plafonului neimpozabil al indemnizatiilor cuvenite soferilor

Descoperiti alte noutati in Diurna legala in Romania si in strainatate.

...Vezi AICI detalii complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
deducereimpozit pe salariiimpozit pe salariudeducere impozit pe salariu

Data aparitiei: 18 Februarie 2015
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Caz practic important: Deducerea personala de baza nu s-a acordat. Care sunt consecintele si cum remediem situatia? Nota: 5 din 5 - 3 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Fisa postului pentru Inginer-sef piscicultura si vanatoareIntrebare: Caut Fisa post pentru Inginer sef piscicultura si vanatoare 131202 inginer-sef piscicultura si vanatoare
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Campul data la care produce efecte. Data inceperii activitatiiIntrebare: Va rog sa ma ajutati cu urmatoarea speta privind data de consemnare care se transmite in Revisal pentru noile contracte. Ca si exemplu, daca avem un angajat care incepe activitatea pe data de 19.04, iar contractul il semneaza pe data de 15.04 si tot pe 15.04 il declaram in Revisal, care este data de consemnare corecta care trebuie transmisa in Revisal, 15.04 cand a semnat si am declarat contractul in Revisal sau 19.04 cand angajatul isi incepe activitatea?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]