Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Regulamentul intern 2017: Cum se intocmeste, cine il realizeaza, in ce conditii se poate modifica?

regulament interncum se modifica regulamentul internmodificarea regulamentului internmaria nicutar
Iata doar 3 dintre intrebarile pe care profesionistii din domeniu le adreseaza, cu privire la regulamentul intern.



In Codul Muncii, informatii despre regulamentul intern se regasesc la Titlul XI - Raspunderea Juridica.

Avem un capitol dedicat Regulamentului intern, cu 6 articole.

Conform art. 241, Regulamentul intern se intocmeste de catre angajator, insa doar dupa ce s-a consultat cu sindicatul sau cu reprezentantul salariatilor.

Model regulament intern 2017


Iata dispozitiile minime pe care trebuie sa le regasim detaliate in orice regulament intern:

a) reguli privind protectia, igiena si securitatea in munca in cadrul unitatii;
b) reguli privind respectarea principiului nediscriminarii si al inlaturarii oricarei forme de incalcare a demnitatii;

Detasarea transnationala a salariatilor
Detasarea transnationala a salariatilor

Vezi detalii aici

 Codul Muncii 2017
Codul Muncii 2017

Vezi detalii aici

Cartea Verde a Legislatiei Muncii
Cartea Verde a Legislatiei Muncii

Vezi detalii aici




c) drepturile si obligatiile angajatorului si ale salariatilor;
d) procedura de solutionare a cererilor sau a reclamatiilor individuale ale salariatilor;
e) reguli concrete privind disciplina muncii in unitate;
f) abaterile disciplinare si sanctiunile aplicabile;
g) reguli referitoare la procedura disciplinara;
h) modalitatile de aplicare a altor dispozitii legale sau contractuale specifice;
i) criteriile si procedurile de evaluare profesionala a salariatilor.


Atentie la faptul ca regulamentul intern se aduce la cunostinta salariatilor prin grija angajatorilui si isi produce efectele fata de salariati din momentul in care acestora li se aduc informatiile la cunostinta.

Salatiatii sunt informati de catre angajator cu privire la continutul regulamentului intern.

Modul concret de informare a fiecarui salariat cu privire la continutul regulamentului intern se stabileste prin contractul colectiv de munca aplicabil sau, dupa caz, prin continutul regulamentului intern.

Angajatorul trebuie sa aiba afisat la sediul sau regulamentul intern.


Totusi, aceasta modalitate de publicitate a regulamentului intern nu este intotdeauna suficienta, mai ales atunci cand exista mai multe puncte de lucru, centre de productie sau sucursale. De aceea, se recomanda utilizarea de modalitati alternative:

- afisarea Regulamentului la fiecare punct de lucru;
- popularizarea acestuia prin brosuri;
- comunicarea catre fiecare salariat in parte, etc.


Art. 245 spune clar la alineatul 1: Orice salariat interesat poate sesiza angajatorul cu privire la dispozitiile regulamentului intern, in masura in care face dovada incalcarii unui drept al sau.


Alineatul (2):  Controlul legalitatii dispozitiilor cuprinse in regulamentul intern este de competenta instantelor judecatoresti, care pot fi sesizate in termen de 30 de zile de la data comunicarii de catre angajator a modului de solutionare a sesizarii formulate potrivit alin. (1).


"(1) Intocmirea regulamentului intern la nivelul fiecarui angajator se realizeaza in termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentului cod.
(2) In cazul angajatorilor infiintati dupa intrarea in vigoare a prezentului cod, termenul de 60 de zile prevazut la alin. (1) incepe sa curga de la data dobandirii personalitatii juridice.", se prevede in art. 246 din Codul Muncii.



Regulamentul intern se dovedeste a fi o sabie cu doua taisuri. Este o protectie atat pentru angajatori, cat si pentru angajati. Nu uitam faptul ca prevederile din regulamentul intern pot fi folosite in instanta, in cazul litigiilor de munca. Prevederile vagi pot deveni si ele sabii cu doua taisuri, pe care ambele tabere le pot disputa ca pe avantaje proprii. Evident, acolo unde exista loc de interpretare, exista si riscul de pierderi financiare si non-financiare.


Sfatul specialistilor este ca regulamentul intern sa contina prevederi clare, prevederi ce nu lasa loc de interpretari. Expertii din domeniu ne recomanda si intarirea prevederilor importante din orice act oficial cu dublare intr-un alt act. Poate fi o fisa de post, un contract individual de munca, un contract de confidentialitate si nu numai.



Iata mai jos un infografic esential:






Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 14 Ianuarie 2016
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Regulamentul intern 2017: Cum se intocmeste, cine il realizeaza, in ce conditii se poate modifica? Nota: 3.76 din 5 - 19 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Pensie Pentru Limita De VirstaIntrebare: Sunt nascut 08.06.1958,si am lucrat 13ani in grupa 1,procentaj 100%,stagiul militar satisfacut in perioada contractuala,fara intreruperea contractului de munca,in perioada in care am beneficiat de grupa I,inca 1,3 ani fara a avea nici un fel de grupa de munca,si apoi 8 ani in grupa a II de munca,procentaj 100%si mai am scoala profesionala de ucenic la locul de munca,de 3 ani din care reiese o salarizare de 2 ani.Doresc sa stiu virsta de pensionare in conditiile date.Va multumesc anticipat.
 

Raspuns: Indepliniti conditiile de pensionare la limita de varsta.Aveti 6 ani si 6 luni reducere pentru lucru... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“Codul Muncii - 19 modificari majore in luna august”
exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

CODUL MUNCII - 19 modificari majore in luna august 2017

 
Descarca GRATUIT raportul special
Codul Muncii - 19 modificari majore in luna august
 
Toate modificarile aparute in Codul Muncii sunt explicate detaliat in raportul
 
"Codul Muncii - 19 modificari majore in luna august"

 

 

 

 
 
 



 
Codul Muncii a suferit 19 modificari in luna august!
Atentie la modificarile din Codul Muncii! De la 1 august au aparut modificari majore care afecteaza toate firmele!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Codul Muncii - 19 modificari majore in luna august"

Da, vreau sa primesc newsletterul Legislatia Muncii