Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Regulamentul intern 2017: Cum se intocmeste, cine il realizeaza, in ce conditii se poate modifica?

regulament interncum se modifica regulamentul internmodificarea regulamentului internmaria nicutar
Iata doar 3 dintre intrebarile pe care profesionistii din domeniu le adreseaza, cu privire la regulamentul intern.



In Codul Muncii, informatii despre regulamentul intern se regasesc la Titlul XI - Raspunderea Juridica.

Avem un capitol dedicat Regulamentului intern, cu 6 articole.

Conform art. 241, Regulamentul intern se intocmeste de catre angajator, insa doar dupa ce s-a consultat cu sindicatul sau cu reprezentantul salariatilor.

Model regulament intern 2017


Iata dispozitiile minime pe care trebuie sa le regasim detaliate in orice regulament intern:

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Ghidul Directorului SRL


Ghidul Directorului de SRL Maximizati eficienta activitatilor in firma dumneavoastra Spuneti adio situatiilor dificile sau conflictuale Alegeti performanta echilibrul si o cifra de afaceri care va incurajeaza eforturile Transformati afacerea dvs intr-un succes Acum e simplu cu Ghidul Directorului de S R L reusiti sa intampinati avalansa...

Oferta Speciala
valabila 48h


a) reguli privind protectia, igiena si securitatea in munca in cadrul unitatii;
b) reguli privind respectarea principiului nediscriminarii si al inlaturarii oricarei forme de incalcare a demnitatii;
c) drepturile si obligatiile angajatorului si ale salariatilor;
d) procedura de solutionare a cererilor sau a reclamatiilor individuale ale salariatilor;
e) reguli concrete privind disciplina muncii in unitate;
f) abaterile disciplinare si sanctiunile aplicabile;
g) reguli referitoare la procedura disciplinara;
h) modalitatile de aplicare a altor dispozitii legale sau contractuale specifice;
i) criteriile si procedurile de evaluare profesionala a salariatilor.


Atentie la faptul ca regulamentul intern se aduce la cunostinta salariatilor prin grija angajatorilui si isi produce efectele fata de salariati din momentul in care acestora li se aduc informatiile la cunostinta.

Salatiatii sunt informati de catre angajator cu privire la continutul regulamentului intern.

Modul concret de informare a fiecarui salariat cu privire la continutul regulamentului intern se stabileste prin contractul colectiv de munca aplicabil sau, dupa caz, prin continutul regulamentului intern.

Angajatorul trebuie sa aiba afisat la sediul sau regulamentul intern.


Totusi, aceasta modalitate de publicitate a regulamentului intern nu este intotdeauna suficienta, mai ales atunci cand exista mai multe puncte de lucru, centre de productie sau sucursale. De aceea, se recomanda utilizarea de modalitati alternative:

- afisarea Regulamentului la fiecare punct de lucru;
- popularizarea acestuia prin brosuri;
- comunicarea catre fiecare salariat in parte, etc.


Art. 245 spune clar la alineatul 1: Orice salariat interesat poate sesiza angajatorul cu privire la dispozitiile regulamentului intern, in masura in care face dovada incalcarii unui drept al sau.


Alineatul (2):  Controlul legalitatii dispozitiilor cuprinse in regulamentul intern este de competenta instantelor judecatoresti, care pot fi sesizate in termen de 30 de zile de la data comunicarii de catre angajator a modului de solutionare a sesizarii formulate potrivit alin. (1).


"(1) Intocmirea regulamentului intern la nivelul fiecarui angajator se realizeaza in termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentului cod.
(2) In cazul angajatorilor infiintati dupa intrarea in vigoare a prezentului cod, termenul de 60 de zile prevazut la alin. (1) incepe sa curga de la data dobandirii personalitatii juridice.", se prevede in art. 246 din Codul Muncii.



Regulamentul intern se dovedeste a fi o sabie cu doua taisuri. Este o protectie atat pentru angajatori, cat si pentru angajati. Nu uitam faptul ca prevederile din regulamentul intern pot fi folosite in instanta, in cazul litigiilor de munca. Prevederile vagi pot deveni si ele sabii cu doua taisuri, pe care ambele tabere le pot disputa ca pe avantaje proprii. Evident, acolo unde exista loc de interpretare, exista si riscul de pierderi financiare si non-financiare.


Sfatul specialistilor este ca regulamentul intern sa contina prevederi clare, prevederi ce nu lasa loc de interpretari. Expertii din domeniu ne recomanda si intarirea prevederilor importante din orice act oficial cu dublare intr-un alt act. Poate fi o fisa de post, un contract individual de munca, un contract de confidentialitate si nu numai.



Iata mai jos un infografic esential:







Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
regulament interncum se modifica regulamentul internmodificarea regulamentului internmaria nicutar

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 14 Ianuarie 2016
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Regulamentul intern 2017: Cum se intocmeste, cine il realizeaza, in ce conditii se poate modifica? Nota: 3.8 din 5 - 20 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Care Este Cadrul Legal De Reangajare Ca Pensionar? Dupa Terminarae PerioadeiIntrebare: Cum ma pot reangaja in acelasi loc de munca dupa terminarea perioadei contractuale - CIM incheiat dupa pensionare, pe perioada determinta de 3 ani. Sunt pensionata la limita de varsta si stagiu complet de cotizare -35 ani. Din 1987 lucrez in acelasi loc de munca; intre 1987-2000 pe postul de muzeograf; intre 2000-2015, functia de sef de sectie; din 2015-2018, sef de sectie, post ocupat prin concurs dupa pensionare) cu CIM pe 3 ani. Multumesc, Elena Ilie
 

Raspuns: multumesc! in ce conditii? prin concurs? prin incheierea unui nou contract si in ce conditii?<br... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“Codul Muncii: 5 modificari majore in 2018”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Modificari majore in Codul Muncii 2018

- contributii sociale, noutati Revisal, concedii medicale -
 
Descarca GRATUIT raportul special
Codul Muncii: 5 modificari majore in 2018
 
Toate modificarile sunt explicate detaliat in raportul

Codul Muncii: 5 modificari majore in 2018

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 


 
xx
Atentie la modificarile din Codul Muncii in 2018!
- Revisal, contributii, concedii + alte noutati -

Descarcati gratuit Raportul Special

"Codul Muncii: 5 modificari majore in 2018"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]