Practica studentilor, pe intelesul angajatorilor. Reguli de aur pentru a evita amenzi in domeniu!

practicapractica studentilorstudenti veniti in practicaresponsabilitati studenti in practica
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
"Avem studenti care ne vin in practica in cateva luni, nu luna aceasta. Se prea poate sa avem studentii in practica in luna martie. Am dori sa stim tot ce trebuie in domeniu pentru a evita orice fel de neregula. Vrem sa respectam legislatia in vigoare in mod corect 100%. Cum procedam? Ce obligatii avem?"


Dupa cum bine stim, practica studentilor se va desfasura conform cu prevederile Legii 258 din 2007.

Asa cum spune si legea,  practica se desfasoara in temeiul unui contract-cadru de colaborare sau a unei conventii, dupa caz, incheiata intre organizator si partenerul de practica.

Nu neglijam faptul ca organizatorul practicii este unitatea sau institutia de invatamant universitar, care desfasoara activitati instructiv-educative si formative.

Partenerul de practica este o societate comerciala, o institutie centrala ori locala sau orice alta persoana juridica ce desfasoara o activitate in corelatie cu specializarea studentului si care poate participa la procesul de instruire practica a studentilor.

Asadar, intre societate si unitatea de invatamant din care provine studentul, trebuie sa se incheie un contract-cadru/ conventie, dup caz, in care se fie prevazute minim drepturile si obligatiile partilor si perioada in care practica se va desfasura.


COnform contractului-cadru, intre cele doua societati trebuie intocmit un acord privind stabilirea conditiilor de practica a studentilor.

In situatia in care practica se desfasoara in temeiul contractului – cadru/conventiei incheiat intre organizator si partenerul de practica, unitatea trebuie sa detina copii ale documentelor ce justifica prezenta acestuia in sediul unitatii si la locul de munca respectiv. Si in acest caz, unitatea dvs. are obligatia instruirii studentului din punct de vedere al normelor de securitate si sanatate in munca.


Nu uitati faptul ca la nivelul angajatorului (partenerul de practica) trebuie sa existe:
- Contractul – cadru de colaborare/conventie, dupa caz, incheiata intre organizator si partenerul de practica in care sa fie stabilite conditiile exacte de derulare a practicii, inclusiv precizarea ca studentii respectivi pot desfasura respectivele stagii de practica si pe teritoriul Romaniei, in cadrul societatii dvs;
- Dovada instruirii practicantului privind regulile de securitate si sanatate a muncii in cadrul societatii dvs.;
- Dovada informarii cu privire la continul regulamentului intern;
- Desemnarea unei persoane care sa se ocupa de indrumarea si urmarirea activitatii de practica a elevilor si studentilor;
- Fisa de prezenta;
- Fisa de evaluare a cunostintelor, respectand continutul programei analitice/portofoliului de practica.

Nu uitati esenta! Practica este activitatea desfasurata de elevi si studenti, in conformitate cu planul de invatamant, care are drept scop verificarea aplicabilitatii cunostintelor teoretice insusite de acestia in cadrul programului de instruire.

sursa: PortalCodulMuncii.ro


NOUTATI din Legislatie muncii

Ce noutati au aparut in domeniul legislatiei muncii?


Parcurgeti Caietul Seminarului National de Legislatia Muncii!
Contine noutatile legislative din 2024, implicatii, controverse, solutii!


Iata mai jos cateva exemple:

1) Salariul minim
2) Concediul de crestere copil
3) Hartuirea la locul de munca
4) Telemunca pentru parinti
5) Suspendarea si incetarea CIM
6) Contractul cu fractiune de norma
7) Pauza de masa



...Vezi AICI detaliile complete <<

de Gabriela Dita


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
practicapractica studentilorstudenti veniti in practicaresponsabilitati studenti in practica

Data aparitiei: 16 Decembrie 2014
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Practica studentilor, pe intelesul angajatorilor. Reguli de aur pentru a evita amenzi in domeniu! Nota: 5 din 5 - 2 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Fisa postului pentru Asistent Director GeneralIntrebare: Am nevoie de fisa postului pentru Responsabil Functiune (cod COR 243217), ma poate ajuta cineva?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Stabilire si retribuire posturi intr-o societateIntrebare: Va rog sa imi prezentati baza legala daca o firma cu activitate principala in fabricarea pieselor de autovehicule poate angaja mai multe persoane (5 Manageri financiari si 2 Contabili sefi) pentru aceeasi functie de conducere, avand aceeasi fisa de post, cu atributii similare dar cu salarii diferite.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]