Stiti cum se procedeaza pentru a modifica unele prevederi din Regulamentul intern?

regulament interncum se modifica regulamentul internmodificarea regulamentului intern
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Regulamentul intern poate fi modificat cu respectarea conditiilor legale stabilite de Codul muncii pentru intocmirea sa.

In mod concret,  regulamentul intern se intocmeste de catre angajator cu consultarea sindicatului sau a reprezentantilor salariatilor, dupa caz.

Referitor la atributiile reprezentantilor salariartilor, intre altele, acestia au dreptul "sa participe la elaborarea regulamentului intern".

Cu toate ca regulamentul intern este un act juridic al angajatorului, elaborarea acestuia presupune consultarea salariatilor reprezentati de sindicatul din unitate sau de reprezentantii salariatilor, dupa caz.

Nu uitam faptul ca obligatia de consultare presupune ca angajatorul nu poate trece la luarea deciziei fara a astepta mai intai reactia salariatilor. Insa, angajatorul va putea lua decizia chiar daca aceasta este diferita de punctul de vedere al salariatilor.

In consecinta, referitor la regulamentul intern, nu se pune problema necesitatii acordului salariatilor, ci numai a obligatiilor de consultare si de informare a acestora.

Informarea si consultarea, ca modalitati de comunicare intre angajator si salariati, este reglementata prin Legea nr. 467/2006 privind stabilirea cadrului general de informare si consultare a angajatilor, publicata in "Monitorul Oficial nr. 1.006 din 18 decembrie 2006.



Nu neglijam faptul ca  modul concret de informare a fiecarui salariat cu privire la continutul regulamentului intern se stabileste prin contractul colectiv de munca aplicabil sau, dupa caz, prin chiar continutul regulamentului intern.

Regulamentul intern se afiseaza la sediul angajatorului. Totusi, aceasta modalitate de publicitate a regulamentului intern nu este intotdeauna suficienta, mai ales atunci cand exista mai multe puncte de lucru, centre de productie sau sucursale. De aceea, se recomanda utilizarea de modalitati alternative:

- afisarea Regulamentului la fiecare punct de lucru;
- popularizarea acestuia prin brosuri;
- comunicarea catre fiecare salariat in parte, etc.

Mare atentie la faptul ca orice modificare ce intervine in continutul regulamentului intern este supusa acelorasi proceduri.
In consecinta, pentru modificarea regulamentului intern angajatorul trebuie sa respecte dispozitiile legale stabilite pentru elaborarea regulamentului.

Dupa consultarea salariatilor, modificarile regulamentului intern se aproba prin hotararea organului de conducere in competenta caruia intra, potrivit actului constitutiv, elaborarea si modficarea regulamentului intern (director general, consiliu de administratie, adunarea generala, etc).
 

Raspuns furnizat de specialistii PortalCodulMuncii.ro



de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
regulament interncum se modifica regulamentul internmodificarea regulamentului intern

Data aparitiei: 06 Noiembrie 2014
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Stiti cum se procedeaza pentru a modifica unele prevederi din Regulamentul intern? Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Fisa de post Montator elemente prefabricate din beton armatIntrebare: Suntem o firma de constructii ,va rugam sa ne ajutati cu o fisa de post pentru Montator elemente prefabricate din beton armat Cor: 711403.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Pensie limita de varsta cu reducerea varstei standard de pensionareIntrebare: Angajata - in varsta de 59 ani si 1 luna, primeste decizia de pensionare pentru limita de varsta in data de 16.04.2024 ( plata drepturilor de pensie se va face incepand cu data de 01.04.2024 ). Salariata a adus copie dupa decizie la angajator in data de 17.04.2024. 1. Cu ce data inceteaza CIM si cu ce articol? 2. Pot incheia un nou CIM cu angajatul dupa incetarea celui vechi pe perioada determinata de 1 luna - pentru a putea gasi alta persoana in locul acesteia? Mentionez ca salariata este de...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]