Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Vrei sa devii inspector/referent resurse umane? Iata care sunt sarcinile, obiectivele, competentele si descrierea postului!

inspector resurse umanemanagementul resurselor umanemanagement hrinspector HR



Cine este Inspectorul de Resurse Umane si care sunt abilitatile si competentele necesare in vederea angajarii?

In randurile urmatoare vom delimita toate informatiile referitoare la descrierea postului, specificatiile postului, obiectivele pe care acesta trebuie sa le indeplineasca. Mai mult, vom reda activitatile specifice ale postului, calificarea necesara si competentele fara de care nu se poate face performanta in domeniu:


DESCRIEREA POSTULUI

1 Gestionarea dosarelor de personal (arhivarea)

2 Asigura intocmirea, gestionarea si arhivarea contractelor individuale de munca

3 Organizarea operatiunilor de evidenta si salarizare a personalului .

202 Modele de fise de post
202 Modele de fise de post

Vezi detalii aici

Evaluarea angajatilor in 8 pasi
Evaluarea angajatilor in 8 pasi

Vezi detalii aici

Totul despre Pontaj si Programul de lucru
Totul despre Pontaj si Programul de lucru

Vezi detalii aici




4 Primirea, verificarea, gestionarea documentelor de personal (certificatele medicale, tichete de masa, adeverinte, sesizari si reclamatii etc)

5 Acorda sprijin conducerii companiei cat si salariatilor in diverse probleme de gestiune a personalului.

6 Executa orice alte dispozitii date de superiorul ierarhic direct sau de supraordonatii acestuia in realizarea strategiilor companiei

7 Mentine relatii profesionale cu colegii si cu persoanele din exterior.

8 Raspunde de corectitudinea informatiilor furnizate catre toate departamentele din firma.

9 Are o atitudine politicoasa cu colegii si cu persoanele din exterior cu care vine in contact

10 Raspunde de utilizarea aparaturii din dotare si informeaza orice defectiune a echipamentului

11 Raspunde de corectitudinea documentelor de personal emi se si de modul de arhivare si de pastrare a acestora

12 Asigura deplina confidentialitate a datelor de personal cu care opereaza.

13 Respecta prevederile legale in activitatea de gestiune a personalului.

14 Respecta normele de SSM si PSI, pentru a evitarea accidentelor si / sau imbolnavirilor profesionale.

15 Respecta procedurile de lucru si termenele legale privitoare la documentele de personal.

16 Respecta Regulamentul Intern si Contractul Colectiv de Munca aplicabil.


Specificatiile postului

1 Cunostinte generale de legislatia muncii si cazuistica in evidenta personalului si salarizare;
2 Capacitate de analiza si sinteza;
3 Discernamant si capacitate de a rezolva problemele
4 Capacitate de autoorganizare si punctualitate


Munca in echipa
1 Dezvolta o strategie de lucru in echipa
2 Se incadreaza in activitatile echipei, in normele de lucru si de timp
3 Rezolva sarcinile proprii intr -un proces agreat de toti membrii echipei.
4 Contribuie la consolidarea echipei


Scopul general al postului

Asigurarea tuturor activitatilor legate de evidenta personalului si de salarizare din cadrul firmei in conformitate cu politicile firmei si cu legislatia in vigoare.


Obiectivele postului

Asigurarea unei bune evidente a contractelor individuale de munca.

Gestionarea dosarelor personale ale angajatilor.

Organizarea si derularea operatiunilor de evidenta a personalului si de salarizare in cadrul firmei.

Intocmirea dosarelor de pensionare.



Descrierea sarcinilor / atributiilor / activitatilor postului

Verifica valabilitatea actelor prezentate de angajati in vederea inscrierii lor in registrul de evidenta a salariatilor.

Asigura intocmirea contractelor individuale de munca, precum si arhivarea acestora.

Gestioneaza documentele de evidenta a contractelor de munca.

Calculeaza drepturile salariale conform pontajului, contractelor de munca, politicii firmei si legislatiei in vigoare.

Asigura completarea si transmiterea formalitatilor necesare catre banca pentru intocmirea cardurilor de salarii.

Intocmeste si distribuie fluturasii de salarii.

Depune lunar la ITM actele doveditoare de plata a salariilor si toate celelalte acte necesare pentru indeplinirea conditiilor de legalitate a contractelor de munca.

Primeste, verifica si arhiveaza certificatele medicale.

Verifica prin sondaj condicile de prezenta cu pontaje.

Tine evidenta concediilor de odihna pentru fiecare departament si verifica pontajele cu cererile de concediu de odihna, certificatele medicale si alte referate din cursul lunii.

Intocmeste lunar un estimat privind cheltuielile cu salariile, precum si situatia privind cheltuielile totale, venitul net / salariat pe fiecare departament.

Intocmeste fisele fiscale.

Preia tichetele de masa de la firma de distributie, le distribuie pe baza de borderouri si intocmeste lunar rapoartele privind consumul si evidenta acestora.

La cererea salariatilor si in conformitate cu prevederile legale elibereaza adeverinte.

Intocmeste dosare de pensionare conform legislatiei in vigoare.

Primeste si analizeaza diferite cereri / reclamatii ale salariatilor in domeniul resurselorumane propunand solutii pentru rezolvarea acestora.

Acorda consultanta conducerii firmei si salariatilor in probleme de gestiune a personalului.

Executa orice alte dispozitii date de superiorul ierarhic direct sau de supraordonatii acestuia in realizarea strategiilor pe termen scurt ale companiei in limitele respectarii temeiului legal.


Calificarea necesara

Cursuri autorizate de Inspector de Personal.
Operare PC: Word, Excel, programe de calculare salarii.


Competentele postului (pachet de competente)

cunoasterea prevederilor legale in ceea ce priveste regimul actelor de evidenta a personalului;
cunostinte generale de legislatia muncii si cazuistica referitoare la intocmirea si pastrarea documentelor de evidenta a personalului si la salarizare;
cunoasterea de programe de calculare a salariilor;
cunoasterea prevederilor legale referitoare la calcularea salariilor, la plata indemnizatiilor si contributiilor sociale catre autoritati etc.;
cunoasterea formularisticii oficiale si a celei agreate de Regulamentul Intern al organizatiei privitoare la intocmirea si pastrarea documentelor de evidenta a personalului;
cunoasterea metodologiei de completare a dosarelor de pensionare;
capacitate de analiza si sinteza;
discernamant si capacitate de a rezolva problemele;
capacitate de autoorganizare si punctualitate.


Sursa: Obiective si criterii de performanta




Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
inspector resurse umanemanagementul resurselor umanemanagement hrinspector HR

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 13 Octombrie 2014
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Vrei sa devii inspector/referent resurse umane? Iata care sunt sarcinile, obiectivele, competentele si descrierea postului! Nota: 4.8 din 5 - 5 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Cand Pot Iesi La Pensie Anticipata Cu Penalizare Sau Fara PenalizareIntrebare: Buna ziua.Sunt nascut in luna 17.10.1968 in municipiul Vulcan,judetul Hunedoara.Am lucrat in grupa 1 de munca in minerit in Valea Jiului din 05.03.1987 pana in 08.09.1997.In perioada 09.09.1997pana in data de 05.06.1998 am fost in somaj.Am lucrat din data de 03.11.1998 pana in data de 15.10.2009 in conditii normale de munca.Din data de 15.10.2009 pana in 21.10.2009 am fost in somaj. Din data de 21.10.2009 pana in data de 20.01.2016 am lucrat in conditii normale de munca.Din 20.01.2016 lucrez c
 

Raspuns: La zi, stagiul de cotizare realizat la care am adaugat si cei 5 ani de stagiu suplimentar pentru luc... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“Codul Muncii: 5 modificari majore in 2018”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

eNews Resurse Umane

Importanta Work-Life Balance
Descarca GRATUIT raportul special

"Importanta Work-Life Balance"
 

 

 


 
xx
PRIORITATILE ANULUI 2018
Afla cum realizezi echilibrul intre activitatea profesionala
si viata personala a angajatilor

Descarca acum GRATUIT Raportul Special

"Importanta Work-Life Balance"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane