Procedura solutionarii cererilor pentru acordarea indemnizatiei pentru cresterea copilului

indemnizatie crestere copillegea mamelorconcediu crestere copil
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Editorial, 16.12.2008 - Gabriela Chirazof

Cererile pentru acordarea indemnizatiei pentru cresterea copilului si documentele din care rezulta indeplinirea conditiilor legale de acordare a acesteia se depun, dupa caz, la primaria comunei, orasului, municipiului, respectiv sectoarelor municipiului Bucuresti, pe raza careia/caruia solicitantul isi are domiciliul sau resedinta.

Documentele care insotesc cererea de acordare a indemnizatiei pentru cresterea copilului in varsta de pana la 2 ani (3 ani in cazul copilului cu handicap) sunt prevazute in art. 8 alin. (1) din O.U.G. nr. 148/2005 privind sustinerea familiei in vederea cresterii copilului.

Pana la data de 10 a fiecarei luni, primariile au obligatia de a transmite pe baza de borderou cererile inregistrate in luna anterioara, insotite de documentele justificative, la directiile judetene de munca, solidaritate sociala si familie, respectiv la directia de munca, solidaritate sociala si familie a municipiului Bucuresti, denumite in continuare directii teritoriale.

Cererile depuse la directiiile judetene de munca se solutioneaza in termen de 15 zile lucratoare de la data inregistrarii la directia teritoriala, prin decizie de admitere sau, dupa caz, de respingere, emisa de directorul executiv. Decizia se comunica solicitantului in termen de 5 zile lucratoare de la data emiterii.

Solicitantul nemultumit de decizia emisa de directorul executvi al directiei teritoriale de munca, solidaritate sociala si familie poate formula contestatie la decizie.



Aceste contestatii se solutioneaza potrivit Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.

Ca un prim demers pentru contestarea deciziei emise, inainte de a se adresa instantei de contencios administrativ competente, solicitantul indemnizatiei trebuie sa ceara printr-o plangere prealabila autoritatii publice emitente sau autoritatii ierarhic superioare, daca aceasta exista, in termen de 30 de zile de la data comunicarii deciziei, revocarea, in tot sau in parte, a acesteia.

Numai dupa indeplinirea acestei proceduri persoana in cauza se poate adresa instantei de contencios administrativ competente, pentru anularea actului, recunoasterea dreptului pretins sau a interesului legitim si repararea pagubei ce i-a fost cauzata.
_____________________________________________
CAS, CASS, concedii medicale, somaj, pensii ...
acum aveti toate raspunsurile la indemana! Click aici.
_____________________________________________


de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
indemnizatie crestere copillegea mamelorconcediu crestere copil

Data aparitiei: 16 Decembrie 2008
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Procedura solutionarii cererilor pentru acordarea indemnizatiei pentru cresterea copilului Nota: 4.83 din 5 - 3 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Conditii pentru a beneficia de scutire de impozit in domeniul ITIntrebare: Suntem o societate care se ocupa cu prestari servicii pentru evenimente, mai exact ne ocupam de partea artistica - montare de scene, lumini inteligente, sunet profi, ecrane inteligente pe care sunt proiectate imagini Computerizate, create de angajatii nostri in baza unor programe achizitionate de societate. Un exemplu concret: la un concert pe un stadion sunt montate scenele noastre, ecranele unde apar jocurile de imagini cu ce se petrece pe scena sau diferite motive de linii, culori, imagini...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Compensare munca suplimentara cu timp liber corespunzator vs concediu de odihnaIntrebare: Daca activitatea societatii este de asa natura incat in fiecare luna se acorda ore suplimentare, conform art. 122 din Codul muncii, ce se intampla daca in luna se platesc ore suplimentare si se ia si concediu de odihna?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 


 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]