Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Procedura solutionarii cererilor pentru acordarea indemnizatiei pentru cresterea copilului

indemnizatie crestere copillegea mamelorconcediu crestere copil

Editorial, 16.12.2008 - Gabriela Chirazof

Cererile pentru acordarea indemnizatiei pentru cresterea copilului si documentele din care rezulta indeplinirea conditiilor legale de acordare a acesteia se depun, dupa caz, la primaria comunei, orasului, municipiului, respectiv sectoarelor municipiului Bucuresti, pe raza careia/caruia solicitantul isi are domiciliul sau resedinta.

Documentele care insotesc cererea de acordare a indemnizatiei pentru cresterea copilului in varsta de pana la 2 ani (3 ani in cazul copilului cu handicap) sunt prevazute in art. 8 alin. (1) din O.U.G. nr. 148/2005 privind sustinerea familiei in vederea cresterii copilului.

Pana la data de 10 a fiecarei luni, primariile au obligatia de a transmite pe baza de borderou cererile inregistrate in luna anterioara, insotite de documentele justificative, la directiile judetene de munca, solidaritate sociala si familie, respectiv la directia de munca, solidaritate sociala si familie a municipiului Bucuresti, denumite in continuare directii teritoriale.

Cererile depuse la directiiile judetene de munca se solutioneaza in termen de 15 zile lucratoare de la data inregistrarii la directia teritoriala, prin decizie de admitere sau, dupa caz, de respingere, emisa de directorul executiv. Decizia se comunica solicitantului in termen de 5 zile lucratoare de la data emiterii.

Solicitantul nemultumit de decizia emisa de directorul executvi al directiei teritoriale de munca, solidaritate sociala si familie poate formula contestatie la decizie.

Aceste contestatii se solutioneaza potrivit Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Consilier Ghid complet pentru Departamentul HR abonament 12 actualizari


Inlaturati obstacolele cotidiene cu cel mai eficient instrument din domeniul HR  Consilier Ghid complet pentru Departamentul HR TOTUL despre Recrutare Angajare Motivare Evaluare Formare Profesionala Documentatie obligatorie Mediere Lucrarea contine inclusiv modele de formulare obligatorii intocmite in concordanta cu prevederile GDPR...

Oferta Speciala
valabila 48h


Ca un prim demers pentru contestarea deciziei emise, inainte de a se adresa instantei de contencios administrativ competente, solicitantul indemnizatiei trebuie sa ceara printr-o plangere prealabila autoritatii publice emitente sau autoritatii ierarhic superioare, daca aceasta exista, in termen de 30 de zile de la data comunicarii deciziei, revocarea, in tot sau in parte, a acesteia.

Numai dupa indeplinirea acestei proceduri persoana in cauza se poate adresa instantei de contencios administrativ competente, pentru anularea actului, recunoasterea dreptului pretins sau a interesului legitim si repararea pagubei ce i-a fost cauzata.
_____________________________________________
CAS, CASS, concedii medicale, somaj, pensii ...
acum aveti toate raspunsurile la indemana! Click aici.
_____________________________________________


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
indemnizatie crestere copillegea mamelorconcediu crestere copil

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 16 Decembrie 2008
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Procedura solutionarii cererilor pentru acordarea indemnizatiei pentru cresterea copilului Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Se Transmite In Revisal Incetarea Cand Contactul Este Pe Perioada Determinata?Intrebare: 1.Un salariat care este angajat pe perioada determinata, mai trebuie transmis in revisal incetarea daca a fost trecuta data sfarsit contract in momentul angajarii? 2.Daca este angajat pe perioada determinata, este ok cu act aditional modificat contractul din contract pe perioada determinata in contract pe perioada nedeterminata?
 

Raspuns: 1. Da, trebuie operata in Revisal incetarea C.I.M neaparat.<br /><br />2. Da, este ok, f... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“Codul Muncii: 5 modificari majore in 2018”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Modificari majore in Codul Muncii 2018

- contributii sociale, noutati Revisal, concedii medicale -
 
Descarca GRATUIT raportul special
Codul Muncii: 5 modificari majore in 2018
 
Toate modificarile sunt explicate detaliat in raportul

Codul Muncii: 5 modificari majore in 2018

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 


 
xx
Atentie la modificarile din Codul Muncii in 2018!
- Revisal, contributii, concedii + alte noutati -

Descarcati gratuit Raportul Special

"Codul Muncii: 5 modificari majore in 2018"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]