Protectia Muncii: Ce se intampla daca nu detinem autorizatie de functionare SSM?

ssmprotectia munciiactivitate ssm
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X


In situatia in care, la infiintarea unei societati nu am depus documentatia pentru obtinerea autorizatiei de functionare, certificat de constatare, din punct de vedere SSM, ce putem face in prezent?

Cunoastem faptul ca se aplica o amenda intre 5000 si 10.000 de lei pentru angajatorul care nu detine aceasta autorizatie de functionare.

"Putem sa mai obtinem autorizatia in prezent, cu toate ca a trecut mai mult de un an de la infiintarea societatii? Cum putem sa evitam sanctiunile?", ne intreaba un responsabil SSM.

Dupa cum bine stim,  in vederea asigurarii conditiilor de securitate si sanatate in munca si pentru prevenirea accidentelor de munca si a bolilor profesionale, angajatorul are obligatia sa obtina autorizatia de functionare din punctual de vedere al securitatii si sanatatii in munca, inainte de inceperea oricarei activitati, conform prevederilor legale.

Nu neglijam faptul ca autorizatia de functionare din punct de vedere al securitatii si sanatatii in munca reprezinta asumarea de catre angajator a responzabilitatii privind legalitatea desfasurarii activitatii din punct de vedere al securitatii si sanatatii in munca.

Autorizatia de functionare din punct de vedere al securitatii si sanatatii in munca reprezinta asumarea de catre angajator a responzabilitatii privind legalitatea desfasurarii activitatii din punct de vedere al securitatii si sanatatii in munca.

In situatia in care societatea a fost infiintata dar nu  s-a desfasurat nici o activitate, inainte de a incepe desfasurarea unei activitati se depune la registrul comertului un dosar pentru autorizarea activitatii respective sau a unei parti dintre activitatile enumerate in actul constitutiv.


Mare atentie la faptul ca odata cu autorizarea activitatilor ce urmeaza a se desfasura se completeaza si o declaratie, pe proprie raspundere, model 2, prin care angajatorul isi asuma raspunderea ca indeplineste conditiile de functionare din punct de vedere: sanitar, sanitar veterinar, protectia muncii, protectia mediului.

Prin urmare, nu are importanta momentul infiintarii societatii daca societatea nu a desfasurat nici o activitate.

Important este momentul in care societatea incepe activitatea, moment in care solicita registrului comertului autorizarea activitatii/activitatilor ce intentioneaza sa le desfasoare la sediul social, la punctual/punctele de lucru sau la terti.

Raspuns oferit de PortalCodulMuncii.ro



de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ssmprotectia munciiactivitate ssm

Data aparitiei: 18 Septembrie 2014
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Protectia Muncii: Ce se intampla daca nu detinem autorizatie de functionare SSM? Nota: 5 din 5 - 2 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Revisal. Sanctionarea cu reducerea salariuluiIntrebare: Dorim sa ne acordati sprijin cu privire la modului de aplicare a a art. 248 alin. (1) lit c) din Codul muncii si a obligativitatii transmiterii sau NU in REVISAL: 1. Reducerea salariului de baza ca sanctiune disciplinara presupune modificarea efectiva a salariului de incadrare (de ex. am un salariu de incadrare de 4000 lei brut; angajatul este sanctionat disciplinar cu 10%; in consecinta salariul de incadrare devine 3600 de lei brut si toate sporurile se calculeaza la 3600 lei brut? ) sau doar...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Modificare salariu prin act aditionalIntrebare: Suntem nevoiti sa modificam in minus salariul unui angajat. Acesta va fi incadrat pe aceeasi functie, cu mici modificare in cadrul fisei de post (trece pe alta cursa care este cotata cu un salariu mai mic). Va rog sa ma ajutati cu ce documentatie trebuie intocmita pentru modificare? Mentionez ca angajatul a fost de acord cu aceasta modificare.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]