Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Protectia Muncii: Ce se intampla daca nu detinem autorizatie de functionare SSM?

ssmprotectia munciiactivitate ssm


In situatia in care, la infiintarea unei societati nu am depus documentatia pentru obtinerea autorizatiei de functionare, certificat de constatare, din punct de vedere SSM ce putem face in prezent?

Cunoastem faptul ca se aplica o amenda intre 5000 si 10.000 de lei pentru angajatorul care nu detine aceasta autorizatie de functionare.

"Putem sa mai obtinem autorizatia in prezent, cu toate ca a trecut mai mult de un an de la infiintarea societatii? Cum putem sa evitam sanctiunile?", ne intreaba un responsabil SSM

Dupa cum bine stim,  in vederea asigurarii conditiilor de securitate si sanatate in munca si pentru prevenirea accidentelor de munca si a bolilor profesionale, angajatorul are obligatia sa obtina autorizatia de functionare din punctual de vedere al securitatii si sanatatii in munca, inainte de inceperea oricarei activitati, conform prevederilor legale.

Nu neglijam faptul ca autorizatia de functionare din punct de vedere al securitatii si sanatatii in munca reprezinta asumarea de catre angajator a responzabilitatii privind legalitatea desfasurarii activitatii din punct de vedere al securitatii si sanatatii in munca.

Autorizatia de functionare din punct de vedere al securitatii si sanatatii in munca reprezinta asumarea de catre angajator a responzabilitatii privind legalitatea desfasurarii activitatii din punct de vedere al securitatii si sanatatii in munca.

In situatia in care societatea a fost infiintata dar nu  s-a desfasurat nici o activitate, inainte de a incepe desfasurarea unei activitati se depune la registrul comertului un dosar pentru autorizarea activitatii respective sau a unei parti dintre activitatile enumerate in actul constitutiv.

Protectia datelor personale - Ghid pentru HR
Protectia datelor personale - Ghid pentru HR

Vezi detalii aici

Evaluarea angajatilor in 8 pasi
Evaluarea angajatilor in 8 pasi

Vezi detalii aici

Procedura completa la angajare
Procedura completa la angajare

Vezi detalii aici





Mare atentie la faptul ca odata cu autorizarea activitatilor ce urmeaza a se desfasura se completeaza si o declaratie, pe proprie raspundere, model 2, prin care angajatorul isi asuma raspunderea ca indeplineste conditiile de functionare din punct de vedere: sanitar, sanitar veterinar, protectia muncii protectia mediului.

Prin urmare, nu are importanta momentul infiintarii societatii daca societatea nu a desfasurat nici o activitate.

Important este momentul in care societatea incepe activitatea, moment in care solicita registrului comertului autorizarea activitatii/activitatilor ce intentioneaza sa le desfasoare la sediul social, la punctual/punctele de lucru sau la terti.

Raspuns oferit de PortalCodulMuncii.ro



Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ssmprotectia munciiactivitate ssm

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 18 Septembrie 2014
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Protectia Muncii: Ce se intampla daca nu detinem autorizatie de functionare SSM? Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Pot Continua Activitatea Dupa Cei 3 Ani Dupa Pensionare ?Intrebare: Buna ziua! Lucrez in sistemul bugetar. Sunt pensionare din martie 2015, si in curând va expira perioada celor 3 ani de activitate si pensie. Mai pot continua activitatea ( cf. art 82 si 83 din CM 2018), avand in vedere ca sunt informatician si acum este o perioada foarte aglomerata cu examene , simulari de examene, finalizari de semestru, respectiv an scolar? http://legislatiamuncii.manager.ro/a/20707/drepturile-salariatilor-pensionari-tot-ce-trebuie-sa-stie-angajatii-si-angajatorii.html
 

Raspuns: Multumesc !<br />Intrebare: continuarea cu concurs?... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“Codul Muncii: 5 modificari majore in 2018”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Modificari majore in Codul Muncii 2018

- contributii sociale, noutati Revisal, concedii medicale -
 
Descarca GRATUIT raportul special
Codul Muncii: 5 modificari majore in 2018
 
Toate modificarile sunt explicate detaliat in raportul

Codul Muncii: 5 modificari majore in 2018

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 


 
xx
Atentie la modificarile din Codul Muncii in 2018!
- Revisal, contributii, concedii + alte noutati -

Descarcati gratuit Raportul Special

"Codul Muncii: 5 modificari majore in 2018"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016