Cum se procedeaza cand salariatul nu este de acord cu modificarile propuse de angajator?

act aditionalmodificare act aditionaltimp de lucrucontract individual de munca
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X



Deseori se intampla ca intre angajat si angajator sa apara conflicte, neintelegeri si discutii care pot degenera usor in litgii de munca.

Astazi va prezentam un material in care luam ca exemplu situatia unui angajat care lucreaza cu contract individuale de munca, 8 ore pe zi si are calitatea de pensionar. Lucreaza la Asociatia de proprietari a unei cladiri in care functioneaza mai multe firme.

Presupunem ca administratorul cladirii decide modiifcarea timpului de lucru la 4 ore pe zi, cu salariu corespunzator. Cum procedam in aceasta situatie? Angajatorul procedeaza legal? Poate angajatul sa conteste aceasta decizie? Este corect daca angajatorul trimite prin posta actul aditional modificat?

Mare atentie la faptul ca legislatia prevede ca angajatorul poate modifica temporar locul si felul muncii, fara consimtamantul salariatului, si in cazul unor situatii de forta majora, cu titlu de sanctiune disciplinara sau ca masura de protectie a salariatului, in cazurile si in conditiile prevazute de prezentul cod.

Elementele Contractului indivisual de munca pot fi modificate doar cu acordul partilor.

Schimbarea duratei timpului de munca, a salariului sau a altui element al contractului individual de munca poate fi facuta numai cu acordul salariatului, in caz contrar, angajatorul procedeaza la o modificare unilaterala a contractului individual de munca iar o astfel de decizie va fi anulata de instanta de judecata ce poate fi sesizata de salariat.

In consecinta,  daca nu este acord cu modificarea contractului individual de munca, degeaba decideti sa trimiteti actul aditional prin posta. Acesta nu isi va produce efectele atat timp cat salariatul nu il semneaza.

 Ori salariatul nu poate fi obligat sa semneze.

Evident, daca dorim, putem sa desfiintam postul cu norma intreaga si sa infiitam un alt post cu fractiune de norma.

Raspuns oferit de specialistii PortalCodulMuncii.ro


NOUTATI din Legislatia muncii

NOU! S-a modificat legislatia privind acordarea diurnei in 2024!


Principala modificare a fost introdusa prin OG 16!

Este o modificare care creeaza neclaritati majore in situatii practice care privesc:
1) incadrarea deplasarii salariatului in delegare sau in deplasare la locul de munca
2) stabilirea plafonului neimpozabil in functie de incadrarea deplasarii pentru toti salariatii
3) stabilirea plafonului neimpozabil al indemnizatiilor cuvenite soferilor

Descoperiti alte noutati in Diurna legala in Romania si in strainatate.

...Vezi AICI detalii complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
act aditionalmodificare act aditionaltimp de lucrucontract individual de munca

Data aparitiei: 18 Septembrie 2014
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Cum se procedeaza cand salariatul nu este de acord cu modificarile propuse de angajator? Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Revisal. Sanctionarea cu reducerea salariuluiIntrebare: Dorim sa ne acordati sprijin cu privire la modului de aplicare a a art. 248 alin. (1) lit c) din Codul muncii si a obligativitatii transmiterii sau NU in REVISAL: 1. Reducerea salariului de baza ca sanctiune disciplinara presupune modificarea efectiva a salariului de incadrare (de ex. am un salariu de incadrare de 4000 lei brut; angajatul este sanctionat disciplinar cu 10%; in consecinta salariul de incadrare devine 3600 de lei brut si toate sporurile se calculeaza la 3600 lei brut? ) sau doar...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Modificare salariu prin act aditionalIntrebare: Suntem nevoiti sa modificam in minus salariul unui angajat. Acesta va fi incadrat pe aceeasi functie, cu mici modificare in cadrul fisei de post (trece pe alta cursa care este cotata cu un salariu mai mic). Va rog sa ma ajutati cu ce documentatie trebuie intocmita pentru modificare? Mentionez ca angajatul a fost de acord cu aceasta modificare.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]