Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Etape in obtinerea indemnizatiei de cresterea copilului

indemnizatie crestere copillegea mamelorconcediul pentru cresterea copilului

Editorial, 07.11.2008 - Gabriela Chirazof

Concediul pentru cresterea copilului se acorda, la cerere, de catre persoanele juridice sau fizice, denumite angajatori, la care isi desfasoara activitatea persoanele indreptatite.

Sunt indreptatite la concediu si indemnizatie lunara pentru crestere copil persoanele care au realizat venituri profesionale supuse impozitului pe venit, potrivit prevederilor Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare Codul fiscal, timp de 12 luni in ultimul an anterior datei nasterii copilului sau, dupa caz, de la data la care s-a realizat incredintarea in vederea adoptiei, s-a aprobat adoptia ori s-a instituit plasamentul sau tutela.

De indemnizatia pentru cresterea copilului in varsta de pana la 2 ani sau, in cazul copilului cu handicap, de pana la 3 ani beneficiaza, optional, oricare dintre parintii firesti ai copilului.

Beneficiaza de aceleasi drepturi si una dintre persoanele care a adoptat copilul, careia i s-a incredintat copilul in vederea adoptiei sau care are copilul in plasament ori in plasament in regim de urgenta, cu exceptia asistentului maternal profesionist, precum si persoana care a fost numita tutore.

Pentru a beneficia de indemnizatie crestere copil trebuie sa depuneti o cerere la primaria localitatii sau, dupa caz, la primaria sectorului municipiului Bucuresti, in a carei raza teritoriala aveti domiciliul sau, dupa caz, resedinta. Modelul cererii este prevazut in Anexa nr. 1 la H.G. nr. 1825/2005, pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 148/2005 privind sustinerea familiei in vederea cresterii copilului.

Aceasta cerere va fi insotita de documentele din care rezulta indeplinirea conditiilor legale de acordare a acesteia, respectiv:
- actul de identitate al solicitantului;
- certificatul de nastere al copilului si, dupa caz, livretul de familie;
- certificatul de persoana cu handicap al copilului, dupa caz;


Cartea Verde a Legislatiei Muncii
Cartea Verde a Legislatiei Muncii

Vezi detalii

Softuri online de legislatia muncii
Softuri online de legislatia muncii

Vezi detalii

Detasarea transnationala a salariatilor
Detasarea transnationala a salariatilor

Vezi detalii




- adeverinta eliberata de autoritatile competente sau de catre angajator, dupa caz, din care sa rezulte ca persoana indreptatita a realizat in ultimul an anterior datei nasterii copilului timp de 12 luni venituri profesionale supuse impozitului pe venit potrivit prevederilor Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, spre exemplu venituri din salarii, venituri din activitati independente, venituri din activitati agricole. Cele 12 luni pot fi constituite integral si din perioadele in care persoanele s-au aflat in una sau mai multe dintre situatiile prevazute la art. 1 alin. (2) din O.U.G. nr. 148/2005 aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 7/2007, cu modificarile si completarile ulterioare.
- adeverinta eliberata de platitorul indemnizatiei de maternitate sau, dupa caz, alte dovezi, din care sa reiasa ultima zi de concediu de maternitate daca cererea este depusa in termen de 60 de zile lucratoare de la acea data;
- declaratie pe propria raspundere din care sa reiasa ca solicitantul nu beneficiaza in acelasi timp de indemnizatie de maternitate, in cazul persoanelor care nu indeplinesc conditiile, conform legii, pentru acordarea concediului de maternitate si a indemnizatiei aferente;
- declaratie pe propria raspundere din care sa rezulte ca celalalt parinte natural sau, dupa caz, o alta persoana, respectiv cea care a adoptat copilul, careia i s-a incredintat copilul in vederea adoptiei sau care are copilul in plasament ori in plasament in regim de urgenta, cu exceptia asistentului maternal profesionist, precum si persoana care a fost numita tutore, nu beneficiaza de drepturile prevazute de prezenta O.U.G. nr. 148/2005;
- declaratie pe propria raspundere din care sa rezulte ca solicitantul se ocupa de cresterea si ingrijirea copilului si ca acesta nu este incredintat sau dat in plasament nici unui organism privat autorizat sau serviciu public autorizat ori unei persoane fizice;
- dovada eliberata de autoritatile competente, de angajatori sau, dupa caz, declaratie pe propria raspundere, din care sa rezulte ca solicitantul se afla in concediu pentru cresterea copilului;
- dovada eliberata de autoritatile competente sau de catre angajator, dupa caz, din care sa rezulte incadrarea in situatiile prevazute la art. 1 alin. (2) din O.U.G. nr. 148/2005 aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 7/2007, cu modificarile si completarile ulterioare;
- dovada eliberata de autoritatile competente pentru realizarea veniturilor din activitati independente sau, dupa caz, din activitati agricole si a platii impozitului pentru acestea;
- alte acte necesare, dupa caz, stabilirii dreptului, prevazute in normele metodologice pentru aplicarea prevederilor prezentei ordonante de urgenta.
_____________________________________________
CAS, CASS, concedii medicale, somaj, pensii ...
acum aveti toate raspunsurile la indemana! Click aici.
_____________________________________________

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 07 Noiembrie 2008
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Etape in obtinerea indemnizatiei de cresterea copilului Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Se Poate Primi Pensie Din Activitatea Unui PFAIntrebare: Buna ziua.Din 2009 detin un PFA, ca si profile de activitate am prestari servicii si comert.Atata timp cit se platesc taxe (CAS, CASS) dar figurez ca angajat cu carte de munca la o alta firma (care plateste la randul ei CAS si CASS pentru mine) , ce va fi luat in calcul la momentul pensionarii, activitatea PFA-ului , cea de la firma la care am cartea de munca, sau ambele avtivitati? Multumesc
 

Raspuns: Fiind asigurat in sistemul public de pensie ca salariat nu ar trebui sa completati si Declaratia 600... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“Codul Muncii - 19 modificari majore in luna august”
exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

CODUL MUNCII - 19 modificari majore in luna august 2017

 
Descarca GRATUIT raportul special
Codul Muncii - 19 modificari majore in luna august
 
Toate modificarile aparute in Codul Muncii sunt explicate detaliat in raportul
 
"Codul Muncii - 19 modificari majore in luna august"

 

 


 
xx
Codul Muncii a suferit 19 modificari in luna august!
Atentie la modificarile din Codul Muncii! De la 1 august au aparut modificari majore care afecteaza toate firmele!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Codul Muncii - 19 modificari majore in luna august"

Da, vreau sa primesc newsletterul Legislatia Muncii