Contractul de formare profesionala. Aspecte esentiale si model gata intocmit

formare profesionalacontract de formare profesionalacontract formare profesionala salariatangajare
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X



Formarea profesionala reprezinta unul dintre aspectele carora le acordam atentie sporita. Reprezinta unica sansa de asigurare a progresului profesional pentru angajatii nostri.

Amintim faptul ca in cazul in care salariatul este cel care are initiativa participarii la o forma de pregatire profesionala cu scoatere din activitate, angajatorul va analiza solicitarea salariatului impreuna cu sindicatul sau, dupa caz, cu reprezentantii salariatilor.

Atentie! Angajatorul va decide cu privire la cererea formulata de salariat in termen de 15 zile de la primirea solicitarii. Totodata angajatorul va decide cu privire la conditiile in care va permite salariatului participarea la forma de pregatire profesionala, inclusiv daca va suporta in totalitate sau in parte costul ocazionat de aceasta.

Salariatii care au incheiat un act aditional la contractul individual de munca cu privire la formarea profesionala pot primi in afara salariului corespunzator locului de munca si alte avantaje in natura pentru formarea profesionala.

Iata si un Model orientativ de Contract de formare profesionala:

Angajator .............................................................................................
Adresa ..................................................................................................
Inregistrata la Registrul Comertului din ...... sub nr. J.../...../.....
C.U.I. ....................................................................................................
Telefon: ......................................./Fax: ..............................................


Inregistrat la I.T.M. Bucuresti sub nr. ........./.................................
CONTRACT DE FORMARE PROFESIONALA
Data incheierii contractului .............................
Partile contractului:



Furnizor de formare profesionala persoana juridica cu sediul in .................................., str. ...................................... nr. ........, sector/judet ........................................., inregistrata la Registrul Comertului/autoritatile administratiei publice din ................................. sub nr. J.../..../...., C.U.I. ............., telefon ........, reprezentata legal prin dna/dl .................................................... in calitate de director general/administrator, posesor al autorizatiei de furnizor de formare profesionala pentru ocupatia ..........................., seria .................... nr......................, inmatriculat in Registrul national al furnizorilor de formare profesionala a adultilor cu nr. ......................................
si

Beneficiar(a) cursului de formare profesionala – dl/dna .............................................. domiciliat/domiciliata in localitatea .................................., str. .......................................... nr. ..... bl. ...... sc. ...... et. ...... ap. ..... sector/judetul ..........................posesor/posesoare al/a buletinului/cartii de identitate/pasaportului seria ...... nr. ...... eliberat/eliberata de ............... la data de ................ CNP ................... permis de munca seria ....... nr. .......... din data de ...............................

Art. 1. Obiectul contractului
Obiectul contractului il constituie prestarea de catre furnizor a serviciului de formare profesionala, pentru ocupatia de ....................................

Art. 2. Durata contractului
Durata contractului este de ............. luni, reprezentand ................ de ore de pregatire teoretica si ................. ore de pregatire practica; derularea contractului incepe la data de ................ .

Art. 3. Valoarea contractului
Valoarea totala a contractului este de ........................ lei. Beneficiarul va achita aceasta suma, reprezentand contravaloarea serviciilor prestate de catre furnizor intr-o singura transa, pana la data de .................... Valoarea contractului, precum si modalitatile de plata pot fi modificate ulterior, cu acordul partilor, prin acte aditionale la prezentul contract.

Art. 4. Obligatiile partilor
A. Furnizorul se obliga:

a) sa presteze serviciile de formare profesionala, cu respectarea normelor legale si a metodologiilor in materie, punand accent pe calitatea formarii profesionale;
b) sa asigure resursele umane, materiale, tehnice sau altele asemenea, necesare desfasurarii activitatii de formare profesionala;
c) sa asigure finalizarea procesului de formare profesionala si sustinerea examenelor de absolvire la terminarea stagiilor de pregatire teoretica si practica;
d) sa asigure instructajul privind securitatea si sanatatea in munca;
e) sa nu impuna beneficiarului sa participe la alte activitati decat cele prevazute in programul de formare profesionala.

B. Beneficiarul se obliga:
a) sa frecventeze programul de formare profesionala pe intreaga perioada. Inregistrarea a mai mult de 10% absente nemotivate sau 25% absente motivate din durata totala a programului conduce la pierderea dreptului beneficiarului de a sustine examenul de absolvire;
b) sa utilizeze resursele materiale, tehnice si alte asemenea potrivit scopului si destinatiei acestora si numai in cadrul procesului de formare profesionala, evitand degradarea, deteriorarea sau distrugerea acestora;
c) sa pastreze ordinea, curatenia si disciplina pe parcursul frecventarii cursurilor de formare profesionala;
d) sa respecte normele privind securitatea si sanatatea in munca.


Furnizor de formare profesionala                      Beneficiar de formare profesionala


Acest articol reprezinta un extras din ghidul de exceptie "Cartea Verde a Legislatiei Muncii"


NOUTATI din Legislatia muncii

NOU! S-a modificat legislatia privind acordarea diurnei in 2024!


Principala modificare a fost introdusa prin OG 16!

Este o modificare care creeaza neclaritati majore in situatii practice care privesc:
1) incadrarea deplasarii salariatului in delegare sau in deplasare la locul de munca
2) stabilirea plafonului neimpozabil in functie de incadrarea deplasarii pentru toti salariatii
3) stabilirea plafonului neimpozabil al indemnizatiilor cuvenite soferilor

Descoperiti alte noutati in Diurna legala in Romania si in strainatate.

...Vezi AICI detalii complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
formare profesionalacontract de formare profesionalacontract formare profesionala salariatangajare

Data aparitiei: 21 Iulie 2014
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Contractul de formare profesionala. Aspecte esentiale si model gata intocmit Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Revisal. Sanctionarea cu reducerea salariuluiIntrebare: Dorim sa ne acordati sprijin cu privire la modului de aplicare a a art. 248 alin. (1) lit c) din Codul muncii si a obligativitatii transmiterii sau NU in REVISAL: 1. Reducerea salariului de baza ca sanctiune disciplinara presupune modificarea efectiva a salariului de incadrare (de ex. am un salariu de incadrare de 4000 lei brut; angajatul este sanctionat disciplinar cu 10%; in consecinta salariul de incadrare devine 3600 de lei brut si toate sporurile se calculeaza la 3600 lei brut? ) sau doar...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Modificare salariu prin act aditionalIntrebare: Suntem nevoiti sa modificam in minus salariul unui angajat. Acesta va fi incadrat pe aceeasi functie, cu mici modificare in cadrul fisei de post (trece pe alta cursa care este cotata cu un salariu mai mic). Va rog sa ma ajutati cu ce documentatie trebuie intocmita pentru modificare? Mentionez ca angajatul a fost de acord cu aceasta modificare.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]