In ceea ce priveste metodologia de evaluare a riscurilor, tinem cont de doua reguli esentiale:
1. Evaluarea trebuie structurata in asa fel incat toate pericolele si riscurile potentiale sa fie analizate;
2. In momentul in care am identificat un risc, primul lucru pe care il vom stabili este daca pericolul asociat nu poate sa fie eliminat.
Atentionam asupa faptulu ica se pot adopta diferite abordari sau combinatii de abordari. Iata care sunt operatiunile de care discutam:
- observarea mediului specific locului de munca;
Totul despre pontaj si programul de lucru
40 Modele de Regulament Intern
Agenda Managerului de HR 2024
- determinarea tuturor sarcinilor de munca specifice locului de munca considerat, pentru a exista certitudinea ca toate vor fi luate in considerare in cadrul evaluarii;
- analiza riscurilor induse de diferitele sarcini de munca;
- observarea modului de desfasurare a proceselor de munca, pentru a se verifica conformitatea procedurilor aplicate cu cele stabilite si inexistenta unor riscuri suplimentare;
- analiza modurilor de operare, pentru evaluarea expunerii la pericol;
- analiza factorilor externi de influenta;
- analiza detailata a factorilor psihologici, sociali si fizici susceptibili sa contribuie la starea de stres la locul de munca, precum si interactiunea acestora cu factorii organizationali si de mediu;
- analiza dispozitiilor adoptate in vederea asigurarii conditiilor de securitate, indeosebi cu referire la existenta sistemelor de evaluare a riscurilor datorate noilor tehnologii si materiale si la actualizarea informatiilor privind riscurile.
sursa: InfoInstitutii.ro