Autorizarea functionarii din punct de vedere al securitatii si sanatatii in munca

autorizatie de functionaresecuritatea si sanatatea in muncainspectoratul teritorial de munca
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Editorial, 26.08.2008 - Gabriela Chirazof

Inainte de inceperea oricarei activitati angajatorii au obligatia sa obtina autorizatia de functionare din punct de vedere al securitatii si sanatatii in munca.

Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii securitatii si sanatatii in munca nr. 319/2006 aprobate prin H.G. nr. 1425/2006 stabilesc procedura de urmat si actele necesare obtinerii acestei autorizari.

Sunt exceptate de la autorizarea conform acestor norme metodologice persoanele fizice, asociatiile familiale si persoanele juridice pentru care autorizarea functionarii, inclusiv din punct de vedere al securitatii si sanatatii in munca, se efectueaza in temeiul Legii nr. 359/2004 privind simplificarea formalitatilor la inregistrarea in registrul comertului a persoanelor fizice, asociatiilor familiale si persoanelor juridice, inregistrarea fiscala a acestora, precum si la autorizarea functionarii persoanelor juridice, cu modificarile si completarile ulterioare.

Asumarea de catre angajator a responsabilitatii privind legalitatea desfasurarii activitatii din punct de vedere al securitatii si sanatatii in munca se face pentru activitatile care se desfasoara la sediul social, la sediile secundare sau in afara acestora.

Actele necesare obtinerii autorizarii din punct de vedere al securitatii si sanatatii in munca sunt:


- cerere completata in doua exemplare semnate in original de catre angajator;
- copii de pe actele de infiintare;
- declaratia pe propria raspundere din care rezulta ca pentru activitatile declarate sunt indeplinite conditiile de functionare prevazute de legislatia specifica in domeniul securitatii si sanatatii in munca.
- opis privind actele depuse.

Aceste documente se depun la inspectoratul teritorial de munca pe raza caruia isi desfasoara activitatea angajatorul respectiv, care este insarcinat cu emiterea certificatului constatator in termen de 5 zile lucratoare, calculat de la data inregistrarii cererii.

Certificatul constatator, emis in baza declaratiei pe propria raspundere, da dreptul angajatorilor sa desfasoare activitatile pentru care au obtinut certificatul.

Atentie!
In urma controalelor efectuate inspectorul de munca poate sista activitatea firmei si propune inspectoratului teritorial de munca inscrierea mentiunii in certificatul constatator, angajatorul putand relua activitatea numai dupa ce demonstreaza ca a remediat deficientele care au condus la sistarea activitatii si a obtinut autorizarea conform procedurii sus-mentionate
___________________________________________________________________
Cum sa aplicati noua Lege 319/2006 in firma dvs.? Descoperiti solutii practice de protectia muncii si informatii sigure pe CD-ul Ghid practic de protectia muncii.100% GARANTAT!
___________________________________________________________________

NOUTATI din Legislatia muncii

Codul muncii te avantajeaza! Afla aici cum!


Iti cunosti drepturile oferite de legislatia muncii?

Lucrarea Ghidul angajatului. Codul muncii in interesul tau le prezinta pe toate intr-un mod extrem de limpede. Este scrisa clar si la obiect, o vei parcurge foarte usor. Si vei realiza cu aceasta ocazie ca drepturile tale nu sunt deloc putine si ca tu detii de fapt pozitia de forta in relatia cu angajatorul.

Nu este o exagerare: chiar beneficiezi de o multime de drepturi!

...Vezi AICI detalii complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
autorizatie de functionaresecuritatea si sanatatea in muncainspectoratul teritorial de munca

Data aparitiei: 26 August 2008
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Autorizarea functionarii din punct de vedere al securitatii si sanatatii in munca Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Revenire din CCC. Stimulent de insertie. ConditiiIntrebare: O salariata a nascut la data de 09.09.2022, iar la data de 17.11.2022 contractul i-a fost suspendat pana la data de 09.09.2024 pt concediu de crestere copil. Tatal nu doreste sa isi ia luna/lunile tatalui, desi are acest drept. 1. In aceasta situatie, la ce data trebuie sa isi reia angajata activitatea pt a beneficia de stimulentul de insertie? 2. Exista anumite conditii pt a se reintoarce la serviciu la data de 09.09.2024?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Venituri pensie. Trecere pensie anticipata din pensie invaliditateIntrebare: O persoana s-a pensioat medical gr. III in cursul anului 2016. In perioada 2012- aprilie 2016, pe langa drepturile obtinute in baza contractului de munca, a indeplinit functia de membru al consiliului de administratie, incasand lunar o indemnizatie, asupra careia s-a calculat, retinut si virat contrbutia la pensie, CAS. Intrebari a) la stabilirea pensiei de invaliditate s-a valorifiat indemnizatia de administrator? Dar perioada de cinci ani, cand a urmat studii superioare la forma de invatamant...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 


 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]