Care este componenta comisiei de evaluare a angajatilor si care sunt competentele membrilor?

evaluarea angajatilorcomisie evaluare angajati
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X


Evaluarea angajatilor vizeaza doua obiective principale. Se vizeaza obiectivul pur juridic, si anume ca evaluarea sta la baza oricarei viitoare concedieri pentru necorespundere profesionale, a electiei personalului in cazul unei disponibilizari, acordarea altor drepturi stabilite de actele normative in vigoare etc..

Mai mult, evaluarea are si obiectiv ce tine de managementul resurselor umane.

In mod esential angajatorul trebuie sa indeplineasca cateva reguli clare:

- sa cunoasca obiectivele, sarcinile sau responsabilitatile postului fiecarui salariat evaluat;

- sa aiba date si informatii corecte privind performanta fiecarui salariat evaluat;

- sa dispuna de standarde adecvate care sa-i permita aprecierea corecta a performantelor;

- sa fie capabil sa comunice corect salariatilor evaluarile realizate si sa le explice acestora pe ce baza.

In practica, evaluarea salariatilor se intocmeste de regula de catre seful nemijlocit si se aproba de catre seful departamentului, sectorului, structurii de activitate, respectiv de catre Consiliul de Administratie sau de catre alt organ colectiv de conducere (Adunarea generala a detinatorilor de parti sociale in societatea cu raspundere limitata, de exemplu).

Ca principiu, aprobarea evaluarilor salariatilor este de competenta organului executiv, nu a organului colectiv de conducere a companiei. Nu exista insa norme obligatorii in aceasta privinta, iar dimensiunile unitatii au un rol important. Ca principiu, fireste, in conditiile in care creste numarul de evaluatori, creste si posibilitatea de a obtine date sau informatii cat mai corecte.


Evaluarea performantelor este sau poate fi realizata de:

- managerii sau sefii directi ai celui evaluat;
- subordonatii directi ai celui evaluat;
- egalii sau colegii celui evaluat;
- comisiile de evaluare;
- angajatul insusi;
- evaluatori externi.

Evaluarea salariatilor se realizeaza periodic, intervalele de timp nefiind, in functie de specificul activitatii, nici foarte scurte, astfel incat salariatul sa nu fi apucat sa isi reveleze aptitudinile si abilitatile, nici atat de lungi incat sa nu mai poata fi atins obiectivul principal al evaluarii, anume imbunatatirea activitatii.

Se utilizeaza de regula intervale trimestriale, semestriale si anuale.

In concluzie, evaluarea are la baza un obiect juridic si un obiectiv al managementului resurselor umane, se realizeaza periodic folosind una dintre metodele descrise.

NOUTATI din Legislatia muncii

Codul muncii te avantajeaza! Afla aici cum!


Iti cunosti drepturile oferite de legislatia muncii?

Lucrarea Ghidul angajatului. Codul muncii in interesul tau le prezinta pe toate intr-un mod extrem de limpede. Este scrisa clar si la obiect, o vei parcurge foarte usor. Si vei realiza cu aceasta ocazie ca drepturile tale nu sunt deloc putine si ca tu detii de fapt pozitia de forta in relatia cu angajatorul.

Nu este o exagerare: chiar beneficiezi de o multime de drepturi!

...Vezi AICI detalii complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
evaluarea angajatilorcomisie evaluare angajati

Data aparitiei: 12 Iunie 2014
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Care este componenta comisiei de evaluare a angajatilor si care sunt competentele membrilor? Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Pensie militara de serviciu anticipata partiala si drept de muncaIntrebare: Cadru militar trecut in rezerva cu drept la pensie militara de serviciu anticipata partial, are drept de munca in domeniul privat?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Cod COR sef dispeceratIntrebare: Va rog sa ma ajutati: Ce cod COR(in afara de 541408-Dispecer) pot utiliza pentru sef dispecerat, un angajat care coordoneaza departamentul dispecerat din cadrul societatii noastre.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

eNews Resurse Umane

Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern
Descarcati GRATUIT raportul special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"
 

 


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]