La limita legala: Cum procedam pentru modificarea functiei salariatilor cand angajatorul este in insolventa?

angajatorul este in insolventaangajati angajator insolventamodificare salariumodificare incadrare cim
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X



Ni se expune o speta deosebit de interesanta, cu privire la situatia unei societati ce se afla in procedura de insolventa.

Datele problemei:

- Societatea are peste 60 de angajati
- Unii angajati au urmat cursuri de calificare pentru incadrare superioara.

"Din cauza intrarii in insolventa, societatea nu dispune de lichiditati pentru a putea sustine cheltuielile cu marirea retributiilor angajatilor."

Cu ajutorul specialistilor vom stabili cum procedam in aceasta situatie si daca exista posibilitatea de a modifica functia din CIM fara modificarea salariului actual:

Majorarea salariului ca urmare a faptului ca salariatul a dobandit noi competente nu constituie o obligatie legala a angajatorului.

Aceasta obligatie isi poate avea izvorul in contractul colectiv sau individual de munca.



In ceea ce priveste modificarea functiei, conform art. 17 alin. (5) din Codul muncii, orice modificare a unuia dintre elementele prevazute la alin. (3) in timpul executarii contractului individual de munca impune incheierea unui act aditional la contract, intr-un termen de 20 de zile lucratoare de la data aparitiei modificarii, cu exceptia situatiilor in care o asemenea modificare este prevazuta in mod expres de lege.

In consecinta,  partile pot hotari modificarea elementelor acestuia inclusiv a felului muncii.

Asadar, regula privind modificarea functiei potrivit Codului muncii o reprezinta acordul partilor raportului de munca, angajator si salariat, deci prin intocmirea unui act aditional la contractul individual de munca al salariatului.

Atentie! In cazul in care angajatorul modifica unilateral functia, salariatul se poate adresa instantei de judecata in vederea anularii deciziei angajatorului.  Starea de insolventa in care se afla angajatorul nu constituie o exceptie de la regula potrivit careia functia se modifica numai cu acordul partilor.

Atentionam! Codul muncii nu prevede in mod expres o sanctiune pentru modificarea unilaterala a functiei. Intrucat angajatorul se afla in insolventa masurile ce se impun se iau de administratorul/lichidatorul judiciar.


Raspuns oferit de specialistii PortalCodulMuncii.ro


NOUTATI din Legislatie muncii

[Raluca Dimitriu] Webinar Probleme la incetarea CIM + modificari legislative


Legea nr. 360/2023 a adus noutati privind continuarea activitatii salariatilor pana la implinirea varstei de 70 de ani, iar Legea nr. 283/2022 a modificat substantial Codul muncii, introducand notiuni ca:

• zile libere platite pentru evenimente familiale deosebite;
• concediu de ingrijitor;
• absente de la locul de munca pentru situatii neprevazute.

Cum afecteaza aceste modificari legislative incetarea CIM?

Aflati raspunsul in cadrul Webinarului “Noi probleme practice privind incetarea CIM”.

...Vezi AICI detaliile complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
angajatorul este in insolventaangajati angajator insolventamodificare salariumodificare incadrare cim

Data aparitiei: 28 Mai 2014
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

La limita legala: Cum procedam pentru modificarea functiei salariatilor cand angajatorul este in insolventa? Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Obligatie emitere adeverinta venit noua lege a pensiilorIntrebare: In ce conditii firma este obligata sa elibereze adeverinte cu tote veniturile din 1957-2001 conform noii L360/2023. Firma este din 1957, detinem arhiva, din statele vechi si mai apoi fluturasi se poate deduce baza de calul a pensiei care difera de la o perioada la alta, totodata, nu sunt incluse toate veniturile la calulul CAS-lui si pensia suplimentara L80/1992.Legea intra in vigoare din septembrie, suntem obligati sa eliberam pana atunci aceste adeverinte?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Fisa de post pentruDirector vanzariIntrebare: Va rog frumos sa ne trimit fisa post pentru urmatorul cod cor: 112018 - director vanzari.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]