Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Managementul Conflictului in organizatii: Nivele de existenta ale conflictului

managementul conflictelormanagement hrresurse umane



Esential de constientizat este faptul ca aparitia conflictului nu poate fi asociata organizatiei in exclusivitate. Dimpotriva, putem afirma ca insoteste individul si, implicit, toate formele sale de organizare sociala. Astfel, distingem conflicte intre organizatii, dar si conflicte ce se consuma in cadrul unei singure organizatii. In mod previzibil, conflictele ce se desfasoara intre doua sau mai multe organizatii poarta denumirea de conflicte inter-organizationale, iar cele ce au ca protagoniste entitati din cadrul unei organizatii se numesc conflicte intra-organizationale.

In mod similar, se distinge intre conflicte inter-departamentale si intra-departamentale, precum si conflicte inter-personale si intra-personale.

Prima pereche aduce in prim plan, pe de o parte, potentiale asperitati intre departamentele de marketing si productie, de exemplu, sau financiar si resurse umane, etc, iar, pe de alta parte, neintelegerile dintre membrii aceluias departament, vizavi de obiectivele, sarcinile, procedurile, etc, necesar a fi respectate.

Cea de-a doua pereche coboara analiza la nivel de angajat, persoana de sine statatoare, posesoare a propriilor sale indoieli, nelamuriri, disonante cognitive - in cazul conflictului intra-personal, dar si aflat in postura bivalenta de emitator si receptor de informatii, mai mult sau mai putin codate - in cazul conflictului inter-personal (diadic).

Din pacate, aceasta ultima categorie poate fi, daca nu accentuata, cel putin favorizata, atat de un proces de recrutare-selectie inadecvat, cat si de o procedura de promovare a angajatilor negandita exhaustiv; se intampla, astfel, sa se regaseasca in contextul organizational anumiti angajati cu personalitati aflate in totala disconcordanta cu cultura organizationala, iar acest lucru poate conduce la stari conflictuale generalizate. In plus, alte posibile dificiente existente in cadrul organizatiei (precum ineficienta diseminare a informatiei, natura activitatii, etc), catalizeaza conflictele, in egala masura.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Consilier - Codul Muncii abonament 12 actualizari


Consilier - Codul Muncii va ofera solutii de actualitate Daca doriti sa Rezolvati mai usor problemele de serviciu Luati rapid decizii corecte si avantajoase Aveti singuranta aplicarii corecte a legislatiei Reduceti cu cel putin 75 timpul de rezolvare a unei probleme Evitati conflictele de munca folosind argumente legale Consilier Codul...

Oferta Speciala
valabila 48h

Dificil de trecut cu vederea se constata a fi conflictele colective de munca. Acestea reprezinta o forma particulara a conflictelor inter-grupuri, in speta conducerea organizatiei si proprii sai salariati (reprezentati sau nu de catre un sindicat). Neinsistand prea mult asupra acestui tip, in special datorita conotatiei sale juridice pronuntate ce nu face obiectul de studiu al acestor pagini, consideram necesar a atrage atentia asupra modalitatii de manifestare: indeobste vorbim despre exteriorizarea nemultumirilor si chiar recurgerea la anumite presiuni.

Odata cu reglementarea conflictelor de munca, legiuitorul a facut distinctie intre conflictele de interese (ce au ca obiect stabilirea conditiilor de munca cu ocazia negocierii contractelor colective de munca si fac referire la interesele cu caracter profesional, social sau economic al angajatilor), si conflictele de drepturi (ce au ca obiect exercitarea de drepturi si indeplinirea de obligatii ce decurg din lege, acte normative sau contracte colective/individuale de munca).


Autor Valentina Ghinea - lect.univ.dr. A.S.E. Bucuresti

Mai multe informatii in ghidul "Managementul conflictelor in organizatii"





Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
managementul conflictelormanagement hrresurse umane

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 24 Aprilie 2014
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Managementul Conflictului in organizatii: Nivele de existenta ale conflictului Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Cand Se Poate Pensionarea La Limita De Varsta Sau Pensionare AnticipataIntrebare: Buna ziua . Am o vechime de 13,8 ani in grupa a II-a 100%, si total vechime la 31.12.2018, de 30,8 ani . Sunt nascuta in 1968 septembrie, as dori sa aflu cand pot iesi la pensie anticipata sau/si la limita de varsta .
 

Raspuns: La limita de varsta cu reducere pentru lucru in conditii de grupa de munca <br />Stagiul compl... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“Codul Muncii: 5 modificari majore in 2018”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

eNews Resurse Umane

Importanta Work-Life Balance
Descarca GRATUIT raportul special

"Importanta Work-Life Balance"
 

 

 


 
xx
PRIORITATILE ANULUI 2018
Afla cum realizezi echilibrul intre activitatea profesionala
si viata personala a angajatilor

Descarca acum GRATUIT Raportul Special

"Importanta Work-Life Balance"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]