Model Fisa postului pentru specialistul in relatii de munca

fisa postului specialist relatii de muncaspecialist relatii de munca
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Redam in randurile urmatoare un model de fisa postului pentru specialistul in relatii de munca, conform Fisa-Postului.ro. Vom stabili pozitia in COR, nivelului postului si relatiile ierarhice. Vom stabili si competentele personale ale specialistului in relatii de munca si sarcinile atasate acestei pozitii.


Specialist Relatii de munca
 
 
I. Identificarea postului
 
1. Numele si prenumele titularului: ............
 
2.   Denumirea postului: Specialist Relatii de munca
 
[Daca in organigrama denumirea postului difera de cea din COR, va trebui sa mentionati in fisa si denumirea din COR.]
 
3. Pozitia in COR / Cod: 242323
 
 [In cazul in care denumirea postului din firma dvs. nu se regaseste in COR, va trebui sa treceti codul din COR pentru denumirea cea mai apropiata din punct de vedere al sarcinilor si responsabilitatilor.]
 
4.   Departamentul / locatia: Resurse Umane
 
[Repartizarea se va face conform marimii, specificului si organigramei firmei.]
 
5. Nivelul postului: Executie
 
6. Relatii ierarhice (control, indrumare, posturi supervizate):
 
Se subordoneaza Sefului de departament
 
 [Pentru punctele 4, 5 si 6 se va tine cont de marimea, specificul si organigrama firmei.]
 
 
II. Descrierea postului
 
1. Scopul general al postului
 
In cadrul departamentului de resurse umane, specialistul relatii de munca este cel care ia decizii privitoare la gestionarea resurselor umane in relatie directa cu procesele de recrutare angajare, derulare si incetare a raporturilor de munca ale salariatilor, in special din punct de vedere juridic.
 
 [In functie de marimea, specificul si organigrama firmei, scopul poate diferi. Scopul postului se va regasi detaliat in obiectul contractului definit in CIM semnat de parti.]
 
2. Competente personale:
 
 sa aiba insusiri de personalitate: seriozitate/responsabilitate, loialitate, hotarare, adaptabilitate, autocontrol, atitudine pozitiva, sa aiba calitati psihice necesare (spirit de observatie, rabdare, viteza de reactie, capacitate de orientare in spatiu, capacitate de comunicare etc.); 
 sa nu aiba antecedente penale
 sa fie apt din punct de vedere medical
 
3. Descrierea sarcinilor / atributiilor / activitatilor postului
 
Sarcinile de serviciu obligatorii, reprezentand 100% din norma de baza corespunzatoare unei parti de 100% din salariul de baza.
 este direct raspunzator de indeplinirea intocmai a atributiilor si prevederilor sarcinilor de serviciu stabilite in prezenta fisa 
 este direct raspunzator de pastrarea bunurilor materiale sau de alta natura pe care le are in gestiune; 
 
Atributii
 
• sa foloseasca timpul de munca exclusiv pentru indeplinirea sarcinilor de serviciu, in acest sens, nu se ocupa in timpul de munca de activitati care nu sunt cuprinse in atributiile si indatoririle sale ori nu sunt dispuse de sefi ierarhici
• sa intocmeasca documentele de resurse umane in acord cu legilatia muncii
• sa verifice contractile de munca , in acord cu Codul muncii
• sa colaboreze cu juristul firmei pentru rezolvarea conflictelor de munca
• sa comunice pro-activ cu managerii implicati in procesul de recrutare si selectie si determina cerintele speciale ale pozitiilor vacante, se asigura ca a inteles toate informatiile cuprinse in fisa de post si profilul candidatului, primite de la managerul angajator;
• sa verifice documentatia referitoare la procesul de selectie si recrutare, conform politicii de recrutare;
• sa coordoneze si sa monitorizeze procesul de publicare interna si externa (prin intermediul tuturor mediilor de comunicare disponibile) a anunturilor;
• sa efectueze screening-ul preliminar al tuturor aplicatiilor primite si sa se asigure ca aplicatiile selectate pentru interviu corespund fisei postului si profilului candidatului din punct de vedere al calificarii profesionale, a abilitatilor, experientei si cunostintelor;
• sa participe la interviul final impreuna cu managerul implicat si ofera feedback asupra abilitatilor candidatului;
• sa participe la procesul de decizie in ceea ce priveste candidatul cel mai potrivit;
• sa anunte candidatii despre rezultatul final al interviului la care au participat;
• sa se asigure ca toata documentatia aferenta procesului de angajare si integrare, ulterioare procesului de selectie, este completa;
• sa asiste noul angajat in procesul de integrare in companie
• sa elaboreze rapoarte specifice pe baza indicatorilor de performanta stabiliti de management;
• sa utilizeze, dupa caz, toate instrumentele de testare (teste psihometrice, teste specifice de cunostinte) puse la dispozitie de companie;
• sa monitorizeze standardele si practicile generale de recrutare si propune solutii de imbunatatire a procesului; 
• sa participe la stabilirea impreuna cu directorii de departament a necesarului de resurse umane pentru atingerea planului de afacere anual;
• sa participe la organizarea si coordonarea intregului proces de recrutare si selectie de personal pentru posturile vacante ce ii sunt alocate ;
• sa urmareasca si sa raspunda de activitatea de stimulare a personalului;
• sa planifice si sa coordoneze procesul de inductie al noilor angajati, pentru a facilita integrarea acestora in organizatie, urmarind evolutia acestora, din punct de vedere a performantelor profesionale si adaptabilitatea acestora la cerintele societatii;
• sa participe la elaborarea programelor de instruire anuale conform solicitarilor sefilor de compartimente si sa raspunda de organizarea cursurilor de perfectionare interne si externe;
• sa participe la realizarea si implementarea in colaborare cu directorii de department a sistemelor de evaluare si bonificare a performantelor profesionale ale angajatilor;
• sa reactualizeze impreuna cu specialistul de resurse umane fisele de post (ori de cate ori este nevoie)
• sa participe la elaborarea procedurilor de lucru privind principalele activitati de resurse umane si sa se asigure de respectarea acestora de catre intreg personalul
• sa aiba capacitatea de organizare a locului de munca
• sa participe activ la rezolvarea sarcinilor echipei
• sa fie cinstit, loial si disciplinat, dand dovada in toate imprejurarile de o atitudine civilizata si corecta fata de toate persoanele cu care vine in contact; 
• sa respecte cu strictete regulile de protectie a muncii si P.S.I. din obiectivul unde desfasoara serviciul;
• sa acorde ajutor, atat cat este rational posibil, oricarui alt salariat, aflat intr-o situatie de pericol;
• sa-si insuseasca si sa respecte normele si instructiunile de protectie a muncii si masurile de aplicare a acestora; 
• sa aduca la cunostinta de indata administratorului accidentele de munca suferite de propria persoana sau de alti angajati; 
• sa coopereze cu persoanele cu atributii specifice in domeniul securitatii si sanatatii in munca, atat timp cat este necesar, pentru realizarea oricarei sarcini sau cerinte impuse de autoritate competenta pentru prevenirea accidentelor si bolilor profesionale; 
• sa refuze intemeiat executarea unei sarcini de munca daca aceasta ar pune in pericol de accidentare sau imbolnavire profesionala persoana sa sau a celorlalti colegi
• sa informeze de indata administratorul despre orice deficienta constatata sau eveniment petrecut;
• sa execute alte activitati in legatura cu indeplinirea sarcinilor de serviciu precizate de persoanele care au acest drept. 
 
[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei, sarcinile/ atributiile/ activitatile, responsabilitatile postului pot diferi. 
Atentie! Raspunderea juridica generata de nerespectarea obligatiilor stabilite prin prezenta se va stabili in conformitate cu prevederile legislatiei in vigoare, precum si in baza procedurilor reglementate in Regulamentul Intern al firmei.]
 
4. Obligatii si Restrictii: 
 
 nu executa nici o sarcina suplimentara legata de activitatea sa decat daca ea vine de la persoanele autorizate si daca vine pe cale ierarhica si se incadreaza in prevederile legale; 
 sa asigure pastrarea secretului profesional privind activitatile ce se desfasoara in cadrul spatiului de lucru;
 este strict interzisa consumarea de bauturi alcoolice inainte de intrarea in serviciu sau pe timpul serviciului; 
 
5.Conditiile de lucru ale postului
 
a. Desfasurarea activitatii - la birou
 
Cazurile speciale sunt stabilite cu atentie in cadrul echipei de lucru;
 
Va fi raspunzator pentru:
Echipamente 
Instalatii
Baze de date
 
b. Conditii de formare profesionala
 
 Participa la sesiuni de formare si perfectionare.
 
 [Conditiile de la punctele a si b se decid la nivelul fiecarei firme, in functie de conditiile specifice si de posibilitati, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma.]
 
c. Delegare (inlocuitori, sarcini delegate)
 
• Doar in situatii de urgenta
 
[De obicei, fiecare firma stabileste si mentioneaza numele persoanei inlocuitoare, cu precizarea responsabilitatilor si a sarcinilor pe perioada delegarii.]
 
 
III. Specificatiile postului
 
1. Nivelul de studii – superioare
 
Pregatire profesionala in domeniu.
 
[Nivelul de studii pentru fiecare post difera in functie de specificul si marimea firmei, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma.]
 
2. Aptitudini si competente personale
 
- incredere in sine;
- gandire laterala
- atentie;
- ascultare activa
- indemanare;
- concentrare;
- punctualitate;
- capacitatea de a invata;
- aptitudini tehnice;
- limba straina;
- dispusa intotdeauna sa-si imbogateasca bagajul de cunostinte
- cunostinte solide de Resurse umane si personal - cunoasterea principiilor si procedurilor pentru recrutarea si selectia personalului, dezvoltare, compensatii si beneficii, relatii de munca si sisteme de informare a personalului;
- cunostinte solide de legislatia muncii
- cunostinte foarte bune de Psihologie - cunoasterea comportamentului uman si a performantelor umane;
- abilitatea de a relationa cu clientii - cunoasterea principiilor si proceselor de furnizare a serviciilor personalului si clientilor. Aceasta include estimarea nevoilor clientilor, satisfacerea standardelor de calitate pentru servicii si evaluarea satisfactiei clientilor;
- abilitatea de a reprezenta;
- ascultare activa, sumarizare;
- capacitate de invatare - selectarea si folosirea unor metode si proceduri de invatare/instruire corespunzatoare pentru situatiile in care invata sau preda lucruri noi
- spirit antreprenorial (initiativa)
 
 [In functie de specificul si marimea firmei, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma se pot solicita si alte competente.]
 
3. Program de lucru
 
Pentru un program normal de lucru, 8 ore/ zi.
 
Program: L-V: ............................, cu pauza de masa, 
                 S-D: ..................................................
 
 Data 
 
 
Numele si semnatura titularului postului,   Numele si semnatura superiorului ierarhic,
 
A P R O B A T

NOUTATI din Legislatia muncii

NOU! S-a modificat legislatia privind acordarea diurnei in 2024!


Principala modificare a fost introdusa prin OG 16!

Este o modificare care creeaza neclaritati majore in situatii practice care privesc:
1) incadrarea deplasarii salariatului in delegare sau in deplasare la locul de munca
2) stabilirea plafonului neimpozabil in functie de incadrarea deplasarii pentru toti salariatii
3) stabilirea plafonului neimpozabil al indemnizatiilor cuvenite soferilor

Descoperiti alte noutati in Diurna legala in Romania si in strainatate.

...Vezi AICI detalii complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
fisa postului specialist relatii de muncaspecialist relatii de munca

Data aparitiei: 23 Aprilie 2014
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Model Fisa postului pentru specialistul in relatii de munca Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Fisa postului pentru Inginer-sef piscicultura si vanatoareIntrebare: Caut Fisa post pentru Inginer sef piscicultura si vanatoare 131202 inginer-sef piscicultura si vanatoare
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Campul data la care produce efecte. Data inceperii activitatiiIntrebare: Va rog sa ma ajutati cu urmatoarea speta privind data de consemnare care se transmite in Revisal pentru noile contracte. Ca si exemplu, daca avem un angajat care incepe activitatea pe data de 19.04, iar contractul il semneaza pe data de 15.04 si tot pe 15.04 il declaram in Revisal, care este data de consemnare corecta care trebuie transmisa in Revisal, 15.04 cand a semnat si am declarat contractul in Revisal sau 19.04 cand angajatul isi incepe activitatea?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]