Guvernul a stabilit conditiile pentru acoperirea salariilor la firme

ajutor de stat20 de locuri de munca nou-createlocuri noi de muncaajutor de statschema ajutor de stat
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X


Guvernul a stabilit conditiile pentru acoperirea salariilor la firme. Sunt estimati doar 1500 de beneficiari.

Astfel, firmele care doresc ca statul sa le acopere o parte din cheltuielile salaria pentru minim 20 de locuri de munca nou-create sunt obligate sa respecte cateva conditii esentiale referitoare la rentabilitate, capital social si sa pastreze fiecare loc de munca nou-creat pentru o perioada minima de 5 ani, informeaza Mediafax.

De asemenea, o alta conditie de indeplinit este ca firma sa mentina in stare de functionare investitia initiala realizata tot pentru 5 ani de la data finalizarii acestei, potrivit schemei pregatite de Guvern.

In luna februarie, in urma discutiilor cu FMI, premierul Victor Ponta a declarat ca a fost convenit ca statul sa achite jumatate din valoarea totala a cheltuielilor salariale aferente pentru firmele care creeaza minim 20 de locuri de munca. De asemenea, ministrul delegat pentru Buget, Liviu Voinea, a declarat ca statul va suporta din costul salarial atat salariul net, cat si taxele aferente. Schema de ajutor urmeaza sa fie valabila din data de 1 iulie 2014, pentru o perioada de 7 ani.

Conform Mediafax, se vor considera cheltuieli eligibile acele costuri salariale, in limita salariului mediu brut comunicat de Institutul National de Statistica si valabil pentru anul depunerii cererii, inregistrate pe o perioada de 2 ani consecutivi, ca urmare a crearii locurilor de munca.

Pentru cheltuielile eligibile se va acorda ajutorul de stat in situatia in care locurile de munca sunt create direct prin intermediul unui proiect de investitii si dupa data la care se primeste acordul pentru finantare, in limita a 3 ani de la data finalizarii investitiei.

De asemenea, demn de mentionat este faptul ca se vor lua in considerare doar locurile de munca nou-create pentru care nu exista raporturi de munca in ultimele 12 luni dinaintea angajarii, intre angajator si angajatii sai.

Conform regulilor care se vor impune de Guvern, acest ajutor de stat se va acorda doar pentru firmele care indeplinesc cumulativ, la data inregistrarii cererii de acord pentru finantare, o serie de criterii de eligibilitate.

Astfel, firmele trebuie sa fie inregistrate conform  Legii nr. 31/1990 privind societatile comerciale. Mai mult, sa intentioneze sa realizeze o investitie initiala in Romania, in orice sector, cu anumite exceptii.

Mai mult, nu trebuie sa inregistreze debite restante la bugetele componente ale bugetului general consolidat. Firmele care vor beneficia de acest ajutor de stat trebuie sa nu intre in categoria intreprinderilor in dificultate si sa nu se afle in procedura de executare silita, insolventa, faliment, reorganizare judiciara, dizolvare, inchidere operationala, lichidare sau suspendare temporara a activitatii

In acelasi timp, firmele care vor beneficia de ajutor de stat trebuie sa nu aiba emise impotriva lor decizii de recuperare a unui ajutor de stat. In cazul in care astfel de decizii au fost emise, acestea trebuie sa fi fost executate.

Mai mult, firmele trebuie sa nu fi beneficiat de alte ajutoare de stat regionale pentru costuri eligibile de natura activelor corporale si necorporale in cadrul aceluiasi proiect unic de investitii.

De asemenea, firmele care nu au inchis o activitate identica sau similara in spatiul economic european in cei doi ani care au precedat depunerea cererii de ajutor si, la momentul depunerii cererii, nu au planuri concrete de a inchide o astfel de activitate intr-o perioada de doi ani dupa finalizarea investitiei initiale, in regiunea in cauza, pot beneficia de acest ajutor de stat.

Nu in ultimul rand, o conditie esentiala este ca firmele in cauza sa nu angajeze salariati disponibilizati de o intreprindere asociata, mai mentioneaza Mediafax.

Suplimentar, se vor respecta si alte criterii de eligibilitate,  respectiv rentabilitatea cifrei de afaceri sa fie mai mare sau egala cu 1% in ultimul exercitiu financiar incheiat, iar firmele sa aiba capitalurile proprii pozitive in ultimul exercitiu financiar incheiat.

Firmele nou-infiintate pot primi ajutor de stat in baza schemei daca indeplinesc suplimentar mai multe conditii, la data inregistrarii cererii de acord pentru finantare, dupa cum urmeaza:

- au capital social subscris varsat in valoare de minim 20.000 de lei, pe care il mentin pana la finalul perioadei de monitorizare;
- nu apartin unor actionare ce detin sau au detinut in ultimii doi ani anterior depunerii cererii o alta intreprindere inregistrata conform Legii nr. 31/1990 privind societatile comerciale.

Pentu prima plata a ajutorului de stat este necesara crearea a minim 20 de locuri de munca pentru aceeasi locatie a realizarii investitiei. Dintre acesteea, minim 3 locuri de munca trebuie create pentru lucratori defavorizate, conform Mediafax.

Atentie! Este obligatorie pastrarea, timp de 10 ani de la data primirii acordului pentru finantare, a documentelor referitoare la ajutorul de stat primit in cadrul schemei. Mai mult, intreprinderile sunt obligate sa mentina fiecare loc de munca nou-creat pentru minim 5 ani de la data la care acesta a fost ocupat prima data.

Mai mult, firmele trebuie sa mentina in stare de functionare investitia initiala realizata, pentru minim 5 ani de la data finalizarii acesteia.

Atentie! Ajutoarele de stat nu se acorda pentru urmatoarele domenii: agricultura, silvicultura si pescuitul, industria extractiva, industria prelucratoare, productia si furnizarea de energie electrica si termica, gaze, apa calda si aer conditionat, comertul cu ridicata si cu amanuntul, intretinerea si repararea autovehiculelor si a motocicletelor, transporturi, inclusiv prin conducte, hoteluri si restaurante, telecomunicatii, trancaztii imobiliare, activitati de inchiriere si leasing, activitati de jocuri de noroc si pariuri.

Valabilitatea schemei: 1 iulie 2014 - 31 decembrie 2020.

Plata ajutorului de stat se efectueaza in perioada: 2015-2025

Bugetul maxim al schemei este de 2,7 miliarde lei, respectiv echivalentul a aproximativ 600 milioane euro, cu posibilitatea suplimentarii.

Dupa estimarile Guvernului, ajutorul de stat in baza schemei va reprezenta beneficiu pentru 1.500 de firme.

"Numarul total estimat al intreprinderilor care urmeaza sa beneficieze de ajutor de stat in baza schemei este de 1.500", se arata in document.

La Registrul Comertului sunt inregistrate aproximativ un milion de firme, dintre care doar jumatate sunt active, mai informeaza Mediafax.

NOUTATI din Legislatia muncii

Atentie: Trebuie sa va actualizati Regulamentul Intern!


Important! Au aparut prevederi noi obligatorii referitoare la:

-> concediul paternal
-> distribuirea bacsisului catre salariati
-> programul flexibil de lucru
-> supravegherea video a activitatii in firma etc.
-> protectia avertizorilor de integritate !
 
Aflati informatii complete din lucrarea Regulamentul intern in avantajul dvs. Ghid complet

...Vezi AICI detaliile complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ajutor de stat20 de locuri de munca nou-createlocuri noi de muncaajutor de statschema ajutor de stat

Data aparitiei: 04 Aprilie 2014
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Guvernul a stabilit conditiile pentru acoperirea salariilor la firme Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Pensie militara de serviciu anticipata partiala si drept de muncaIntrebare: Cadru militar trecut in rezerva cu drept la pensie militara de serviciu anticipata partial, are drept de munca in domeniul privat?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Cod COR sef dispeceratIntrebare: Va rog sa ma ajutati: Ce cod COR(in afara de 541408-Dispecer) pot utiliza pentru sef dispecerat, un angajat care coordoneaza departamentul dispecerat din cadrul societatii noastre.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]