O afacere de succes depinde in foarte mare masura de performantele angajatilor firmei, de gradul lor de pregatire si de cat de mult se adapteaza ei la specificul firmei. De aceea, o fisa de post adecvata ofera angajatilor o imagine clara despre cerintele postului pe care il ocupa.
Va prezentam in continuare un model general al fisel postului, extras din Cartea Verde a Legislatiei Muncii:
MODEL GENERAL
Denumirea postului
Identificarea postului
Regulamentul intern in avantajul dvs Ghid complet
Consilier Ghid complet de Salarizare ReviSal si Contributii sociale
Agenda Managerului de HR 2024
1. Numele si prenumele titularului:
2. Denumirea postului (oficiala si neoficiala):
3. Pozitia in COR / Cod:
4. Departamentul / locatia:
5. Nivelul postului:
a. conducere / coordonare: top / middle / low
b. executie: specialist / entry
6. Relatiile:
a. Ierarhice (control, indrumare, posturi supervizate):
b. Functionale (colaborare, pe orizontala):
c. Reprezentare (colaborare, consultanta):
Descrierea postului
1. Scopul general al postului
[Se trece o singura fraza, maximum doua, care sa descrie scopul principal al postului]
2. Obiectivele postului
[Se descriu principalele obiective, listate in ordinea importantei lor.
ATENTIE: Obiectivele postului trebuie sa fie in concordanta cu obiectivele firmei].
3. Descrierea sarcinilor / atributiilor / activitatilor postului:
4. Descrierea responsabilitatilor postului:
a. Privind relatiile interpersonale / comunicarea
b. Fata de echipamentul din dotare
c. In raport cu obiectivele postului
d. Privind securitatea si sanatatea muncii
e. Privind regulamentele / procedurile de lucru
5. Conditiile de lucru ale postului:
a. Programul de lucru:
b. Conditiile materiale:
- ambientale – umiditate, frig, temperaturi crescute, intuneric, lumina, zgomot, izolare fonica, alternari frig / caldura, lumina / intuneric etc.
- deplasari – deplasari frecvente in afara firmei in localitate, in tara, in strainatate;
- spatiu – spatiu inchis sau spatii largi (pentru cei care sufera de claustrofobie sau agorafobie)
- conditii suplimentare (fac parte din categoria de beneficii) – telefon, masina, laptop sau tinuta obligatorie (costum sau uniforma obligatorie)
c. Conditii de formare profesionala
d. Buget
[Valabil, in general, doar pentru pozitiile de coordonare]
6. Gradul de autonomie:
a. Autoritate asupra altor posturi:
b. Delegare (inlocuitori, sarcini delegate):
7. Indicatori de performanta
8. Perioada de evaluare a performantelor
9. Evolutii posibile:
Specificatiile postului
1. Nivelul de studii:
2. Calificarile / specializarile necesare
3. Competentele postului [pachet de competente]:
4. Experienta de lucru necesara [vechimea in specialitatea ceruta de post]:
Data,
Numele si semnatura titularului postului, Numele si semnatura superiorului ierarhic,
A P R O B A T
Director General,
sursa: Cartea Verde a Legislatiei Muncii