ORDIN nr. 209 din 17 martie 2014: Norme metodologice privind activitatea structurilor de control din cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate

ORDIN nr 209 din 17 martie 2014 diagrama activitatii structurlor teritoriale de controllegitimatie de control CNASS
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X


ORDIN nr. 209 din 17 martie 2014 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice privind activitatea structurilor de control din cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate, aprobate prin Ordinul presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 1.012/2013

EMITENT: CASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 231 din 1 aprilie 2014


    Avand in vedere:
    - Referatul de aprobare nr. D.G. 380 din 13 martie 2014 al directorului general, emis in baza adreselor caselor de asigurari de sanatate;
    - art. 270 alin. (1) lit. e) si art. 281 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, cu modificarile si completarile ulterioare;
    - art. 5 alin. (1) pct. 22 si art. 18 pct. 2 si 10 din Statutul Casei Nationale de Asigurari de Sanatate, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 972/2006, cu modificarile si completarile ulterioare,
    in temeiul dispozitiilor art. 281 alin. (2) din Legea nr. 95/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale art. 17 alin. (5) din Statutul Casei Nationale de Asigurari de Sanatate, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 972/2006, cu modificarile si completarile ulterioare,

    presedintele Casei Nationale de Asigurari de Sanatate emite urmatorul ordin:

    ART. I
    Normele metodologice privind activitatea structurilor de control din cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate, aprobate prin Ordinul presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 1.012/2013, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 784 din 14 decembrie 2013, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

    1. La punctul 2, subpunctul 2.3 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    "2.3. Tipurile de control care fac obiectul prezentelor norme metodologice sunt urmatoarele:
    2.3.1. la nivelul structurilor de control teritoriale:
    2.3.1.1. controlul tematic privind furnizorii de servicii medicale, medicamente si dispozitive medicale si furnizorii de servicii de ingrijiri medicale la domiciliu si ingrijiri paliative la domiciliu aflati in relatie contractuala cu casa de asigurari de sanatate, conform planului de activitati;
    2.3.1.2. Controlul operativ dispus de presedintele-director general al casei de asigurari de sanatate, privind:
    a) persoanele juridice sau fizice ai caror salariati beneficiaza de concediile si indemnizatiile acordate in baza Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 399/2006, cu modificarile si completarile ulterioare;
    b) persoanele fizice care beneficiaza de concediile si indemnizatiile acordate in baza Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 158/2005, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 399/2006, cu modificarile si completarile ulterioare;
    c) furnizorii de servicii medicale, medicamente si dispozitive medicale si furnizorii de servicii de ingrijiri medicale la domiciliu si ingrijiri paliative la domiciliu aflati in relatie contractuala cu casa de asigurari de sanatate, pentru situatii temeinic justificate, cu aprobarea prealabila a directorului general adjunct din cadrul DGMCA;
    2.3.1.3. controlul inopinat pentru furnizorii de servicii medicale, medicamente si dispozitive medicale si furnizorii de servicii de ingrijiri medicale la domiciliu si ingrijiri paliative la domiciliu aflati in relatie contractuala cu casa de asigurari de sanatate, pentru situatii temeinic justificate, cu aprobarea prealabila a directorului general adjunct din cadrul DGMCA;
    2.3.2. la nivelul DGMCA: controlul tematic, operativ si controlul inopinat."

    2. La punctul 3, dupa subpunctul 3.1.4 se introduce un nou subpunct, subpunctul 3.1.5, cu urmatorul cuprins:
    "3.1.5. Pentru cunostinte de stricta specialitate, in situatii justificate, conducatorul DGMCA poate propune cooptarea in echipele de control a unor persoane din afara structurilor de control."

    3. La punctul 4, subpunctele 4.1 si 4.2 se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
    "4.1. Diagrama activitatii structurilor teritoriale de control>>>>



    4. La punctul 5, subpunctele 5.1.1-5.1.5 se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
    "5.1.1. In vederea realizarii atributiilor proprii, structurile de control elaboreaza planuri de activitati.
    5.1.2. Planificarea activitatii de control se realizeaza astfel:
    a) planificarea multianuala pe 3 ani are in vedere:
    - activitatea desfasurata de presedintii-directori generali ai caselor de asigurari de sanatate, in baza contractului de management, precum si activitatea structurilor functionale din institutiile respective (in cazul structurii de control a CNAS); si
    - activitatea desfasurata de furnizorii de servicii medicale, medicamente si dispozitive medicale care au avut sau au relatii contractuale cu casele de asigurari de sanatate (in cazul structurii de control a CAS);
    b) planificarea anuala cuprinde actiunile ce se realizeaza pe parcursul unui an, tinand cont de resursele disponibile.
    5.1.3. Planurile de activitati intocmite la nivelul structurilor de control aprobate de presedintele-director general al casei de asigurari de sanatate se aduc la cunostinta DGMCA.
    5.1.4. Planurile de activitati ale DGMCA se aproba de presedintele CNAS.
    5.1.5. Modul de intocmire, avizare si aprobare a planurilor de activitati se stabileste anual de catre DGMCA si se comunica structurilor teritoriale de control."

    5. La punctul 5 subpunctul 5.2.2.2.4 punctul 2, litera a) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    "a) procesul-verbal de constatare este un document in care se consemneaza constatarile echipei de control si trebuie intocmit obligatoriu in cadrul controlului efectuat la furnizorii de servicii medicale, medicamente si dispozitive medicale si furnizorii de servicii de ingrijiri medicale la domiciliu si ingrijiri paliative la domiciliu. Modelul si procedura de intocmire si inregistrare sunt prevazute in anexa nr. 5. Entitatea controlata va semna procesul-verbal de constatare si, in termen de maximum 3 zile lucratoare de la semnarea/primirea acestuia, va comunica, printr-o contestatie scrisa, casei de asigurari de sanatate cu care se afla in relatie contractuala obiectiile pe care le are fata de consemnarile din procesul-verbal de constatare;"

    6. La punctul 5, subpunctul 5.2.3.5 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    "5.2.3.5. Raportul de control intocmit in conformitate cu prevederile prezentelor norme metodologice se transmite entitatii controlate dupa aprobarea de catre presedintele CNAS pentru controalele operative si inopinate/presedintele-director general al casei de asigurari de sanatate pentru controalele tematice sau, dupa caz, pentru controalele operative si inopinate, in conditiile subpct. 2.3.1.2 si subpct. 2.3.1.3. In cazul in care actiunea de control a vizat mai multe entitati, acestora li se va transmite numai partea din raportul de control care le vizeaza in mod direct. In cazul in care pentru o entitate controlata nu s-au dispus masuri, acesteia i se comunica numai acest fapt, printr-o adresa scrisa."

    7. Anexa nr. 1 se modifica si se inlocuieste cu anexa care face parte integranta din prezentul ordin.

    8. La anexa nr. 5, penultimul paragraf din modelul de proces-verbal de constatare se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    "La prezentul proces-verbal de constatare pot fi exprimate obiectii cu privire la constatarile echipei de control, in termen de maximum 3 zile lucratoare de la data semnarii/comunicarii procesului-verbal de constatare, printr-o contestatie scrisa, depusa la sediul casei de asigurari de sanatate cu care entitatea controlata se afla in relatie contractuala."

    ART. II
    Dispozitiile pct. 2 subpct. 2.3.1.2 lit. c) si ale pct. 2 subpct. 2.3.1.3 din Normele metodologice privind activitatea structurilor de control din cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate, aprobate prin Ordinul presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 1.012/2013, se aplica pana la data de 30 iunie 2014.

    ART. III
    Structurile de specialitate din cadrul Casei Nationale de Asigurari de Sanatate si casele de asigurari de sanatate vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.


    ART. IV
    Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.



              p. Presedintele Casei Nationale
                   de Asigurari de Sanatate,
                     Gheorghe-Radu Tibichi


    Bucuresti, 17 martie 2014.
    Nr. 209.


    ANEXA
    (Anexa nr. 1 la normele metodologice)


                           LEGITIMATIE DE CONTROL
                                  - model -

NOUTATI din Legislatia muncii

NOU! S-a modificat legislatia privind acordarea diurnei in 2024!


Principala modificare a fost introdusa prin OG 16!

Este o modificare care creeaza neclaritati majore in situatii practice care privesc:
1) incadrarea deplasarii salariatului in delegare sau in deplasare la locul de munca
2) stabilirea plafonului neimpozabil in functie de incadrarea deplasarii pentru toti salariatii
3) stabilirea plafonului neimpozabil al indemnizatiilor cuvenite soferilor

Descoperiti alte noutati in Diurna legala in Romania si in strainatate.

...Vezi AICI detalii complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ORDIN nr 209 din 17 martie 2014 diagrama activitatii structurlor teritoriale de controllegitimatie de control CNASS

Data aparitiei: 03 Aprilie 2014
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

ORDIN nr. 209 din 17 martie 2014: Norme metodologice privind activitatea structurilor de control din cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Conditii pentru a beneficia de scutire de impozit in domeniul ITIntrebare: Suntem o societate care se ocupa cu prestari servicii pentru evenimente, mai exact ne ocupam de partea artistica - montare de scene, lumini inteligente, sunet profi, ecrane inteligente pe care sunt proiectate imagini Computerizate, create de angajatii nostri in baza unor programe achizitionate de societate. Un exemplu concret: la un concert pe un stadion sunt montate scenele noastre, ecranele unde apar jocurile de imagini cu ce se petrece pe scena sau diferite motive de linii, culori, imagini...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Compensare munca suplimentara cu timp liber corespunzator vs concediu de odihnaIntrebare: Daca activitatea societatii este de asa natura incat in fiecare luna se acorda ore suplimentare, conform art. 122 din Codul muncii, ce se intampla daca in luna se platesc ore suplimentare si se ia si concediu de odihna?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


    Descarca GRATUIT
    “Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

    exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
    Rentrop ∧ Straton

     

     

    Atentie la Controalele ITM!

    Descarcati gratuit Raportul Special

    "Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
    Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

    Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


     


     
    Atentie la Controalele ITM!
    Descarcati gratuit Raportul Special

    "Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

    Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
    [x]