legislatiamuncii.ro cauta meniu
Legislatia muncii pentru PFA
 

Acte necesare indemnizatie crestere copil

Analizam situatia unei angajate care a nascut la data de 9 februarie 2014. Prima zi de concediu prenatal este data de 3 ianuarie 2014. Ultima zi de concediu prenatal si postnatal din cele 126 de zile trebuie sa fie data de 8 mai.


Dorim sa stim cu cat timp inainte se pot elibera documentele pentru dosarul de indemnizatie: decizia de incetare si adeverinta.

Adeverinta calcul indemnizatie crestere copil

Raspunsul oferit de specialistii PortalCodulMuncii.ro:

Tinem cont de prevederile art. 2 alin. (1) din OUG 111/2010 privind concediul si indemnizatia lunara pentru cresterea copiilor, incepand cu data de 1 ianuarie 2011, persoanele care, in ultimul an anterior datei nasterii copilului, au realizat timp de 12 luni venituri din salarii, venituri din activitati independente, venituri din activitati agricole supuse impozitului pe venit potrivit prevederilor Legii 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, denumite in continuare venituri supuse impozitului, pot beneficia optional de urmatoarele drepturi:


a) concediu pentru cresterea copilului in varsta de pana la un an, precum si de o indemnizatie lunara;
b) concediu pentru cresterea copilului in varsta de pana la 2 ani, precum si de o indemnizatie lunara.

In acelasi timp, luam in considerare prevederile art. 6 alin. (5) din Norma metodologica de aplicare a prevederilor OUG 111/2010 privind concediul si indemnizatia lunara pentru cresterea copiilor, care spun ca actele doveditoare privind realizarea de venituri, precum si nivelul lunar, trimestrial sau anual al acestora, eliberate de angajator sau de organele competente, sunt, dupa caz, urmatoarele:

Cum sa te pensionezi in 2015 - ghid practic ce trateaza toate aspectele pensionariii
Cum sa te pensionezi in 2015 - ghid practic ce trateaza toate aspectele pensionariii

Vezi detalii aici

Teste de angajare si selectie - metode eficiente de a gasi angajati valorosi
Teste de angajare si selectie - metode eficiente de a gasi angajati valorosi

Vezi detalii aici

Kitul Administratorului de SRL - rezolvati toate problemele cu privire la relatiile de munca
Kitul Administratorului de SRL - rezolvati toate problemele cu privire la relatiile de munca

Vezi detalii aici




a) dovada eliberata de angajator sau de entitatile asimilate angajatorului, care au calitatea de platitori de venituri supuse impozitului, din care sa rezulte ca persoana indreptatita a realizat timp de 12 luni in ultimul an anterior nasterii copilului venituri din salarii, sau, dupa caz, de autoritatea competenta, in caz de dizolvare, faliment ori lichidare judiciara a angajatorului;

b) dovada privind veniturile realizate in anul fiscal anterior celui in care s-a nascut copilul si/sau, dupa caz, dovada privind venitul calculat in vederea platii anticipate a impozitului, precum si copia deciziei de impunere, eliberata de autoritatile competente, in cazul persoanelor care realizeaza venituri din activitati independente si/sau din activitati agricole;

c) dovada eliberata de organele competente, in cazul persoanelor care realizeaza venituri profesionale neimpozabile;

d) dovada eliberata de organele competente, in cazul asociatilor unici, privind veniturile realizate de acestia;

e) adeverinta eliberata de platitorul indemnizatiei de maternitate, potrivit OUG 158/2005
privind concediile si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate, aprobata cu modificari si completari prin Legea 399/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, de angajator sau, dupa caz, de casa teritoriala de asigurari de sanatate ori de agentia judeteana pentru ocuparea fortei de munca;

f) dovada eliberata de autoritatile competente, de angajatori sau, dupa caz, declaratia pe propria raspundere, din care sa rezulte data de la care solicitantul se afla in concediu crestere copil;

g) copia contractului de munca sau, dupa caz, dovada eliberata de angajatori ori de autoritatile competente straine sau romane, tradusa si legalizata, care sa ateste perioadele in care au fost realizate activitati profesionale si care sunt totalizate conform prevederilor Regulamentului (CE) nr. 883/2004 al Parlamentului European si al Consiliului din 29 aprilie 2004 privind coordonarea sistemelor de securitate sociala, denumit in continuare Regulamentul nr. 883/2004 si ale Regulamentului (CE) nr. 987/2009 al Parlamentului European si al Consiliului din 16 septembrie 2009 de stabilire a procedurii de punere in aplicare a Regulamentului (CE) nr. 883/2004 privind coordonarea sistemelor de securitate sociala, precum si veniturile aferente acestor activitati, inclusiv cele provenite din perioadele de somaj si concedii medicale. Aceste prevederi se aplica si persoanelor care au realizat activitati salariale ori independente in statele care aplica prevederile Regulamentului (CEE) nr. 1.408/1971 al Consiliului din 14 iunie 1971 privind aplicarea regimurilor de securitate sociala in raport cu lucratorii salariati si cu familiile acestora, care se deplaseaza in cadrul Comunitatii, pentru situatiile prevazute la art. 90 alin. (1) din Regulamentul nr. 883/2004.

Mentionam faotul ca emiterea documentelor necesare salariatei in vederea depunerii dosarului se poate face de catre angajator, pe baza cererii formulate de salariat si aprobate de angajator, chiar si in perioada in care aceasta se afla in concediu de maternitate.

Cat despre decizia de suspendare a raporturilor de munca, emisa in temeiul prevederilor art. 51 lit. a) din Codul muncii, republicat apreciem ca poate fi emisa de angajator inainte de finalizarea concediului de maternitate, insa in cuprinsul acesteia va trebui mentionata data de la care aceasta isi va produce efectele, respectiv data de la care persoana in cauza va avea contractul individual de munca suspendat.

Raspuns oferit de specialistii PortalCodulMuncii.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 25 Martie 2014
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Acte necesare indemnizatie crestere copil Nota: 4.13 din 5 - 16 voturi.
 

 
x


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Acordare Tichete De Masa Manager Institutie PublicaIntrebare: Buna ziua, am urmatoarea problema: angajatii unei institutii publice primesc tichete de masa mai putin managerul institutiei. Este corect sa nu primeasca tichete de masa din cauza faptului ca nu are contract individual de munca ci contract de management???? Cu multumiri
 

Raspuns: Tichetele de masa pot fi acordate numai personalului incadrat cu contract individual de munca (art. ... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“Evaluarea Angajatilor - Modele si explicatii ”
exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
 

Legislatia Muncii s-a schimbat!

 
Descarca GRATUIT raportul special
Evaluarea Angajatilor - Modele si explicatii
 
Toate modificarile sunt explicate detaliat in raportul
 
"Evaluarea Angajatilor - Modele si explicatii "

» Alte Newslettere Gratuite
 

 

 

 

 
 
 



 
Codul Muncii s-a schimbat!
Atentie la modificarile din REVISAL si Evaluarea Angajatilor aparute in 2015 !

Descarcati gratuit Raportul Special

"Evaluarea Angajatilor - Modele si explicatii "

Da, vreau sa primesc newsletterul Legislatia Muncii