Ordin privind masuri de sprijin pentru politistii cu grad de invaliditate si pentru familiile acestora

ajutor politisti invaliditateinvaliditate politisti
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X


In monitorul oficial nr. 192 din 19 martie 2014 a fost publicat Ordinul nr. 35 din 13 martie 2014 privind masurile de sprijin acordate politistilor incadrati intr-un grad de invaliditate si familiilor acestora, precum si familiilor politistilor decedati.


Prezentul ordin stabileste:

    a) conditiile si procedurile pentru realizarea urmatoarelor masuri de sprijin:
    1. mentinerea in activitate in functii de politist a politistului ranit apt sa desfasoare anumite activitati profesionale, denumit in continuare politist ranit compatibil;
    2. numirea in functii de politist a fostului politist ranit;
    3. inmatricularea in institutiile de invatamant ale Ministerului Afacerilor Interne (MAI) a copiilor aflati in intretinerea politistului decedat sau a politistului ranit;
    4. numirea in functii de politist, respectiv angajarea ca personal contractual in unitati ale MAI a copiilor aflati in intretinerea politistului decedat sau a politistului ranit, precum si a sotului/sotiei acestuia;

    b) domeniile de activitate in care pot fi mentinute in activitate sau, dupa caz, numite in functii de politist persoanele prevazute la lit. a) pct. 1 si 2;

    c) componenta, organizarea si atributiile Comisiei de expertiza medicala si evaluare a capacitatii de munca, denumita in continuare Comisie.


Iata si definitiile termenilor folositi in prezentul ordin:

    a) politist ranit - politistul incadrat intr-un grad de invaliditate, ca urmare a ranirii printr-un accident de munca, cercetat si inregistrat conform legislatiei in vigoare;
    b) politist ranit compatibil - politistul ranit, incadrat in gradul III de invaliditate, al carui raport de serviciu nu a incetat;
    c) fost politist ranit - persoana al carui raport de serviciu a incetat, ca urmare a ranirii printr-un accident de munca, cercetat si inregistrat conform legislatiei in vigoare, incadrata in gradul III de invaliditate;
    d) politist decedat - politistul care si-a pierdut viata ca urmare a unui accident de munca, cercetat si inregistrat conform legislatiei in vigoare;
    e) copiii politistului - copiii aflati in intretinerea politistului decedat sau a politistului ranit;
    f) sotul politistului - sotul/sotia politistului decedat sau a politistului ranit;

Art. 3, alin. (1) din prezentul Ordin prevede ca masurile de sprijin prevazute de prezentul ordin se acorda la cerere.

Art. 3, alin. (2) prevede ca nu pot fi formulate cereri in conditiile prezentului ordin, in situatia in care invaliditatea sau decesul a intervenit ca urmare a savarsirii, cu intentie, a unei fapte prevazute de legea penala, pentru care politistul a fost condamnat definitiv.


    ART. 5
    Domeniile de activitate in care politistul ranit compatibil poate fi mentinut in activitate sau in care fostul politist ranit poate fi numit in functii de politist sunt urmatoarele:

    a) asigurare logistica/tehnico-materiala;
    b) financiar-contabil;
    c) asistenta medicala;
    d) asistenta juridica;
    e) informare si relatii publice;
    f) resurse umane;
    g) invatamant;
    h) analiza informatiilor;
    i) cercetarea si prevenirea criminalitatii;
    j) cazier judiciar, statistica si evidenta operativa;
    k) comunicatii si tehnologia informatiei;
    l) secretariat si informatii clasificate;
    m) management organizatoric si operational;
    n) exploatare tehnica.

Cererile se depun la secretariatul unitatilor MAI interesate, impreuna cu documentele necesare. Cererile se vor solutiona in maxim 45 de zile de la data inregistrarii.

Documentele care trebuie depuse odata cu cererea privind mentinerea in activitate in functii de politist, in fotocopie, sunt:
    a) actul de identitate;
    b) decizia medicala avizata;
    c) formularul pentru inregistrarea accidentelor de munca (FIAM).
    (2) Documentele care trebuie depuse odata cu cererea privind numirea in functii de politist, in fotocopie, sunt:
    a) actul de identitate;
    b) cea mai recenta decizie medicala avizata sau, dupa caz, certificatul-decizie medicala;
    c) FIAM sau, dupa caz, procesul-verbal de cercetare a evenimentului;
    d) decizia de pensionare.


Mai multe informatii in Ordinul nr.35 din 13 martie 2014>>>

NOUTATI din Legislatie muncii

Ce noutati au aparut in domeniul legislatiei muncii?


Parcurgeti Caietul Seminarului National de Legislatia Muncii!
Contine noutatile legislative din 2024, implicatii, controverse, solutii!


Iata mai jos cateva exemple:

1) Salariul minim
2) Concediul de crestere copil
3) Hartuirea la locul de munca
4) Telemunca pentru parinti
5) Suspendarea si incetarea CIM
6) Contractul cu fractiune de norma
7) Pauza de masa



...Vezi AICI detaliile complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ajutor politisti invaliditateinvaliditate politisti

Data aparitiei: 20 Martie 2014
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Ordin privind masuri de sprijin pentru politistii cu grad de invaliditate si pentru familiile acestora Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Revenire din CCC. Stimulent de insertie. ConditiiIntrebare: O salariata a nascut la data de 09.09.2022, iar la data de 17.11.2022 contractul i-a fost suspendat pana la data de 09.09.2024 pt concediu de crestere copil. Tatal nu doreste sa isi ia luna/lunile tatalui, desi are acest drept. 1. In aceasta situatie, la ce data trebuie sa isi reia angajata activitatea pt a beneficia de stimulentul de insertie? 2. Exista anumite conditii pt a se reintoarce la serviciu la data de 09.09.2024?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Venituri pensie. Trecere pensie anticipata din pensie invaliditateIntrebare: O persoana s-a pensioat medical gr. III in cursul anului 2016. In perioada 2012- aprilie 2016, pe langa drepturile obtinute in baza contractului de munca, a indeplinit functia de membru al consiliului de administratie, incasand lunar o indemnizatie, asupra careia s-a calculat, retinut si virat contrbutia la pensie, CAS. Intrebari a) la stabilirea pensiei de invaliditate s-a valorifiat indemnizatia de administrator? Dar perioada de cinci ani, cand a urmat studii superioare la forma de invatamant...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]