SSM: Ce trebuie sa stie operatorii economici care au obligatia sa constituie serviciu privat de urgenta

ssmservicii private situatii urgentaservicii urgenta ssm
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X


Serviciile de urgenta private sunt structuri specializate, altele decat cele apartinand serviciilor de urgenta profesioniste, organizate cu personal angajat, in scopul apararii vietii, avutului public si a celui privat impotriva incendiilor si a altor calamitati, in sectoarele de competenta stabilite cu avizul inspectoratelor pentru situatii de urgenta.

Serviciile private pentru situatii de urgenta se pot constitui fie in cadrul operatorilor economici si institutiilor publice, ca servicii proprii, fie ca societati comerciale prestatoare de servicii.

Operatorii economici si institutiile care desfasoara activitati cu risc de incendiu au obligatia sa constituie servicii de urgenta private.

Infiintarea, extinderea sau restrangerea activitatii, precum si desfiintarea unui serviciu de urgenta privat se fac numai cu avizul inspectoratului pentru situatii de urgenta.

Constituirea, incadrarea si dotarea serviciilor de urgenta private se realizeaza pe baza criteriilor de performanta elaborate de Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta, aprobate prin Ordinul nr. 158/2007 emis de ministrul administratiei si internelor.

Potrivit acestei reglementari, criteriile dupa care se constituie si se dimensioneaza un serviciu  privat pentru situatii de urgenta sunt:

- concluziile rezultate din scenariile de securitate la incendiu;

- masurile stabilite in Planul de analiza si acoperire a riscurilor;

- natura si volumul prestarilor de servicii ce urmeaza a fi efectuate in baza contractelor sau conventiilor incheiate.

INFO
Organizarea si functionarea serviciilor de urgenta private se realizeaza in baza Regulamentului de planificare, organizare, desfasurare si finalizare a activitatii de prevenire a situatiilor de urgenta prestate de serviciile voluntare si private pentru situatii de urgenta aprobat prin Ordinul nr. 160/2007 al ministrului administratiei si internelor.

Serviciul privat pentru situatii de urgenta are in componenta, dupa caz, urmatoarele structuri:

compartiment sau specialisti pentru prevenire, care include si compartimentul de protectie civila pentru operatorii economici a caror activitate intra sub incidenta Hotararii Guvernului nr. 95/2003 privind controlul activitatilor care prezinta pericole de accidente majore in care sunt implicate substante periculoase;

- una sau mai multe formatii de interventie, salvare si prim ajutor, denumite in continuare formatii de interventie;

- dispecerat;

- ateliere de reparatii si intretinere.

Serviciul privat pentru situatii de urgenta va fi condus de catre un profesionist in domeniu.

Intr-un serviciu privat pentru situatii de urgenta poate fi incadrat atat personal angajat, cat si personal voluntar din randul salariatilor. Exceptie fac functiile de mai jos, care se incadreaza, in mod obligatoriu, cu personal angajat:

- seful serviciului pentru situatii de urgenta;

- conducatorii autospecialelor de interventie si mecanicii de motopompa;

- servantii de pe autospecialele de interventie, care indeplinesc functii de sef de teava sau executa operatiuni de descarcerare.

Personalul angajat trebuie sa aiba calificarea necesara, conform reglementarilor in vigoare. Formarea, evaluarea si certificarea competentei profesionale a personalului serviciilor de urgenta private se realizeaza de catre centrele de formare si evaluare abilitate prin lege, avizate de Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta.

SANCTIUNE
Constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 500 de lei la 1.000 de lei nerespectarea de catre administrator sau conducatorul institutiei a obligatiilor de incadrare a serviciului de urgenta privat cu personal atestat in conditiile legii, de pregatire profesionala si antrenare a acestuia pentru interventie, potrivit art. 44, alin. II., lit. c) din Legea 307/2006 privind apararea impotriva incendiilor.

Serviciul privat isi indeplineste atributiile legale intr-un sector de competenta stabilit cu avizul inspectoratului judetean sau al municipiului Bucuresti pentru situatii de urgenta. Sectorul de competenta cuprinde in mod obligatoriu teritoriul operatorului economic sau al institutiei publice care a constituit serviciul privat.

sursa: Ghid practic de SSM


Autor: Florina Mohanu

NOUTATI din Legislatie muncii

[Raluca Dimitriu] Webinar Probleme la incetarea CIM + modificari legislative


Legea nr. 360/2023 a adus noutati privind continuarea activitatii salariatilor pana la implinirea varstei de 70 de ani, iar Legea nr. 283/2022 a modificat substantial Codul muncii, introducand notiuni ca:

• zile libere platite pentru evenimente familiale deosebite;
• concediu de ingrijitor;
• absente de la locul de munca pentru situatii neprevazute.

Cum afecteaza aceste modificari legislative incetarea CIM?

Aflati raspunsul in cadrul Webinarului “Noi probleme practice privind incetarea CIM”.

...Vezi AICI detaliile complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ssmservicii private situatii urgentaservicii urgenta ssm

Data aparitiei: 18 Martie 2014
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

SSM: Ce trebuie sa stie operatorii economici care au obligatia sa constituie serviciu privat de urgenta Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Fisa postului pentru Inginer-sef piscicultura si vanatoareIntrebare: Caut Fisa post pentru Inginer sef piscicultura si vanatoare 131202 inginer-sef piscicultura si vanatoare
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Campul data la care produce efecte. Data inceperii activitatiiIntrebare: Va rog sa ma ajutati cu urmatoarea speta privind data de consemnare care se transmite in Revisal pentru noile contracte. Ca si exemplu, daca avem un angajat care incepe activitatea pe data de 19.04, iar contractul il semneaza pe data de 15.04 si tot pe 15.04 il declaram in Revisal, care este data de consemnare corecta care trebuie transmisa in Revisal, 15.04 cand a semnat si am declarat contractul in Revisal sau 19.04 cand angajatul isi incepe activitatea?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]