Evaluarea riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala: Bucatar sef

evaluare riscuri bucatar sefevaluare riscuri ssmboli profesionaleimbolnavire profesionala bucatar sef
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X


Redam cateva informatii esentiale cu privire la evaluarea riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala in cazul unui bucatar sef, conform ghidului "37 Modele de Fise de evaluare a riscurilor", cel mai ravnit ghid pentru specialistii SSM:


A. FACTORI DE RISC SPECIFICI MIJLOACELOR DE PRODUCTIE
  1. Prinderea, lovirea sau strivirea personalului aflat in deplasare pe jos, in mijloacele auto sau in stationare de mijloacele auto sau de transport aflate in miscare in incinta sau in afara unitatii.
  2. Prinderea, lovirea personalului de elementele constructive (usi, ferestre, mobilier etc.) din dotarea spatiului de lucru
  3. Taierea, inteparea executantului in timpul utilizarii uneltelor, sculelor, a masinii de tocat, a masinii de taiat mezeluri.
  4. Cadere libera sub efect gravitational de unelte, materiale grele in timpul manipularii lor (vase incarcate cu alimente, cu apa etc.)
  5. Improscare cu jet lichid (agent termic) in urma defectiunilor de la instalatia de apa sau de incalzire sub presiune.
  6. Expunerea personalului la suprafete alunecoase, acoperite cu grasimi, ulei, rezultate din procesul tehnologic.
  7. Rostogolirea, rasturnarea materialelor stivuite in echilibru instabil cu lovirea executantului.
  8. Contactul executantului cu obiecte sau suprafete cu temperatura ridicata.
  9. Expunerea personalului la flacara deschisa (la utilizarea masinii de gatit tip aragaz, consumatoare de gaze naturale)
  10. Expunerea executantului la improscare cu abur de la oala sub presiune.
  11. Expunerea personalului prin atingere directa a unor instalatii electrice defecte sau conductori de alimentare cu izolatie defecta.
  12. Expunerea personalului prin atingere indirecta la curentul electric din instalatiile electrice datorita defectiunilor la instalatia de impamantare si legare la nulul de protectie.
  13. Expunerea personalului la scurgeri de gaze naturale (posibilitatea formarii de atmosfera inflamabila sau exploziva.
  14. Expunerea la substante iritante care intra in contact cutanat cu executantul la utilizarea lor pentru intretinerea curateniei la locul de munca si a vaselor (uneltelor de lucru).
  15. Expunerea la microorganisme care se depoziteaza in spatiile socio-sanitare, care intra in contact cutanat sau ingestia lor de catre executant.
  16. Agresarea executantului in incinta sau in afara unitatii de catre animale periculoase.

B. FACTORII DE RISC SPECIFICI MEDIULUI DE MUNCA
  1. Expunerea personalului la temperaturi ale aerului ridicate.
  2. Expunerea personalului la curenti de aer.
  3. Expunerea personalului la un iluminat necorespunzator datorita multiplelor spatii de lucru (spatii de depozitare a alimentelor, spatii de gatit)
  4. Expunerea personalului la zgomot sub limita maxima admisa datorita functionarii aparatelor si echipamentelor de munca utilizate in bucatarie.
  5. Expunerea personalului la radiatii electromagnetice (de la cuptorul cu microunde, fripteuza, aparate de bucatarie electrice).
  6. Calamitati naturale.
  7. Inhalare de gaze are si a aburilor in timpul prepararii hranei datorita nefunctionarii hotei.

C. FACTORI DE RISC PROPRII SARCINEI DE MUNCA
  1. Repartizarea sarcinii de munca executantului aflat in stare psiho-fizica necorespunzatoare.
  2. Repartizarea sarcinii de munca executantului fara a fi instruit sau cu o instruire sumara.
  3. Mentinerea in functiune a unor echipamente de munca si dotari necorespunzatoare tehnic.
  4. Tolerarea pe cale ierarhica a nerespectarii de catre executant a prevederilor de securitate si sanatate in munca.
  5. Repartizarea executantului a unei alte sarcini de munca.
  6. Stres datorat organizarii neadecvate a muncii si repartizarea neadecvata a sarcinilor de munca.
  7. Supradimensionarea sarcinii de munca prin prelungirea programului de lucru.
  8. Expunerea personalului la suprasolicitari fizice (efort fizic si dinamic).

D. FACTORI DE RISC PROPRII EXECUTANTULUI
  1. Efectuarea gresita de catre executant a unor operatii sau faze de lucru (umplerea oalei sub presiune peste valoarea admisa, aprinderea focului la masina de gatit).
  2. Deplasarea sau stationarea in zone periculoase (zona de manevra a mijloacelor de transport, CT).
  3. Caderea personalului de la acelasi nivel prin dezechilibrare, impiedicare, alunecare.
  4. Prezentarea la lucru a executantului in stare psiho-fizica necorespunzatoare (sub influenta alcoolului, al medicamentelor, oboseala etc.)
  5. Reactii neadecvate in situatii periculoase (scurgeri de ulei fierbinte, aprinderea grasimilor din oale etc.)
  6. Neutilizarea de catre personal a echipamentelor de protectie si lucru.

Sursa: "37 Modele de Fise de evaluare a riscurilor"

NOUTATI din Legislatia muncii

NOU! S-a modificat legislatia privind acordarea diurnei in 2024!


Principala modificare a fost introdusa prin OG 16!

Este o modificare care creeaza neclaritati majore in situatii practice care privesc:
1) incadrarea deplasarii salariatului in delegare sau in deplasare la locul de munca
2) stabilirea plafonului neimpozabil in functie de incadrarea deplasarii pentru toti salariatii
3) stabilirea plafonului neimpozabil al indemnizatiilor cuvenite soferilor

Descoperiti alte noutati in Diurna legala in Romania si in strainatate.

...Vezi AICI detalii complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
evaluare riscuri bucatar sefevaluare riscuri ssmboli profesionaleimbolnavire profesionala bucatar sef

Data aparitiei: 17 Februarie 2014
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Evaluarea riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala: Bucatar sef Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Revenire din CCC. Stimulent de insertie. ConditiiIntrebare: O salariata a nascut la data de 09.09.2022, iar la data de 17.11.2022 contractul i-a fost suspendat pana la data de 09.09.2024 pt concediu de crestere copil. Tatal nu doreste sa isi ia luna/lunile tatalui, desi are acest drept. 1. In aceasta situatie, la ce data trebuie sa isi reia angajata activitatea pt a beneficia de stimulentul de insertie? 2. Exista anumite conditii pt a se reintoarce la serviciu la data de 09.09.2024?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Venituri pensie. Trecere pensie anticipata din pensie invaliditateIntrebare: O persoana s-a pensioat medical gr. III in cursul anului 2016. In perioada 2012- aprilie 2016, pe langa drepturile obtinute in baza contractului de munca, a indeplinit functia de membru al consiliului de administratie, incasand lunar o indemnizatie, asupra careia s-a calculat, retinut si virat contrbutia la pensie, CAS. Intrebari a) la stabilirea pensiei de invaliditate s-a valorifiat indemnizatia de administrator? Dar perioada de cinci ani, cand a urmat studii superioare la forma de invatamant...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]