Cum facem evidentierea corecta a programului de lucru al salariatilor?

Formulare si Adeverinteprogramul de lucrucontractul individualcodull munciievidenta orelor
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Analizam mia jos cazul unui salariat cu contract individual de munca cu norma intrega, durata timpului de munca fiind de 8 orezi, 40 de ore/saptamana. Repartizarea programului de lucru este 12/24, 12/48 si mentionata in contractul individual de munca asa cum prevede art.116 alin. (2) din Codul muncii.

Avand in vedere necesitatile societatii (volum de activitate), este necesara modificarea repartizarii programului de lucru in mod frecvent functie de prestarea activitatii in schimburi (12/24, 12/48) sau la un program normal de 8 ore/zi (de luni pana vineri).

Avand in vedere ca art. 17 din Codul muncii presupune incheierea unui act aditional pentru modificarea duratei normale a muncii exprimate in ore pe zi si ore pe saptamana, tinand cont de art. 4 alin. (2) din HG 500/2011 care prevede transmiterea in Revisal a duratei normale a timpului de munca si repartizarea acestuia, vom stabili daca este necesara incheierea unui act aditional de modificare a repartizarii programului de lucru de la 12/24, 12/48 la 8 ore/zi tinand cont ca in ambele situatii durata timpului de lucru se mentine la 8 ore zi, 40 ore/saptamana.

Stabilirea programului de lucru al salariatilor, precum si orele de incepere a acestuia apartine in totalitate angajatorului, in functie de natura activitatii pe care acesta o desfasoara, luand in considerare prevederile legale mentionate anterior. Asadar, Codul muncii stabileste numarul de ore, si nu repartizarea acestora, lasand la latitudinea angajatorului posibilitatea de a-si stabili modalitatea concreta de repartizare a acestora.

Astfel, potrivit prevederilor art. 116 din Codul muncii, modul concret de stabilire a programului de lucru in cadrul saptamanii de lucru de 40 de ore, precum si in cadrul saptamanii de lucru comprimate va fi negociat prin contractul colectiv de munca la nivelul angajatorului sau, in absenta acestuia, va fi prevazut in regulamentul intern.

Asadar, cu privire la programul de lucru inegal, Codul muncii prevede expres faptul ca poate functiona numai daca este specificat expres in contractul individual de munca (art. 116 alin. (2)). Totodata, angajatorul are obligatia de a tine evidenta orelor de munca, aceasta evidenta trebuie sa fie cea reala, efectiv prestata de salariat, in cadrul programului de lucru stabilit.

Prin urmare, recomandam incheierea actetelor aditionale la contractele individuale de munca pentru evidentiarea corecta a programului de lucru al salariatilor.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcodulmuncii.ro

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Formulare si Adeverinteprogramul de lucrucontractul individualcodull munciievidenta orelor

Data aparitiei: 18 Decembrie 2013
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Cum facem evidentierea corecta a programului de lucru al salariatilor? Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Fisa de post Montator elemente prefabricate din beton armatIntrebare: Suntem o firma de constructii ,va rugam sa ne ajutati cu o fisa de post pentru Montator elemente prefabricate din beton armat Cor: 711403.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Pensie limita de varsta cu reducerea varstei standard de pensionareIntrebare: Angajata - in varsta de 59 ani si 1 luna, primeste decizia de pensionare pentru limita de varsta in data de 16.04.2024 ( plata drepturilor de pensie se va face incepand cu data de 01.04.2024 ). Salariata a adus copie dupa decizie la angajator in data de 17.04.2024. 1. Cu ce data inceteaza CIM si cu ce articol? 2. Pot incheia un nou CIM cu angajatul dupa incetarea celui vechi pe perioada determinata de 1 luna - pentru a putea gasi alta persoana in locul acesteia? Mentionez ca salariata este de...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]