Conditii de angajare in munca de catre o sucursala. Ce obligatii se au in vedere?

Angajare si Concediereconditii de angajareHG 500/2011Codul munciiLegea 319/2006
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Analizam mai jos cazul unei sucursale din Romania care doreste sa angajeze doi salariati romani. Vom vedea care sunt conditiile de angajare incepand cu dosarul salariatului si pana la obligatiile existente pentru Protectia Muncii, SSM etc.

Conform art. 2 alin. (3) din HG 500/2011 privind registrul general de evidenta a salariatilor, cu modificarile si completarile ulterioare, angajatorii care au infiintat sucursale, agentii, reprezentante sau alte asemenea unitati fara personalitate juridica, carora le-au delegat competenta incadrarii personalului prin incheierea de contracte individuale de munca, pot delega acestora si competenta infiintarii registrului.

Asadar, in situatia in care societatea mama a delegat sucursalei competenta de a incheia contracte individuale de munca si de a infiinta registrul general de evidenta a salariatilor, aceasta are obligatia respectarii intocmai a prevederilor legislatiei muncii cuprinse in Codului muncii, republicat si HG 500/2011, cu modificarile si completarile ulterioare.

In acest context, precizam ca, potrivit prevederilor art. 16 alin. (2) din Codul muncii, republicat, anterior inceperii activitatii, contractul individual de munca se inregistreaza in registrul general de evidenta a salariatilor, care se transmite inspectoratului teritorial de munca. Totodata, angajatorul este obligat ca, anterior inceperii activitatii, sa inmaneze salariatului un exemplar din contractul individual de munca.

Aasadar, anterior incheierii contractului individual de munca, salariatul va trebui sa puna la dispozitia angajatorului o serie de acte.  Potrivit art. 8 din HG 500/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, angajatorul are obligatia de a intocmi un dosar personal pentru fiecare dintre salariati, de a-l pastra in bune conditii la sediu, precum si de a-l prezenta inspectorilor de munca, la solicitarea acestora.

Acest dosar cuprinde cel putin urmatoarele documente:
- actele necesare angajarii,
- contractul individual de munca,
- actele aditionale si celelalte acte referitoare la modificarea, suspendarea si incetarea contractelor individuale de munca,
- acte de studii/certificate de calificare,
- orice alte documente care certifica legalitatea si corectitudinea completarii in registru.

Actele din dosarul personal al salariatului, inregistrarea in Revisal si apoi transmiterea catre inspectoratul teritorial de munca trebuie sa reflecte situatia acestuia pe parcursul derularii raportului de munca. Totodata, in materia administrarii de personal documentele trebuie sa fie intocmite, inregistrate in Revisal si transmise catre inspectoratul teritorial de munca in termenele prevazute de lege, intocmirea, inregistrarea sau transmiterea acestor documente peste termenele legale neputand fi acoperita ulterior.

In ceea ce priveste obligatiile dvs. in domeniul securitatii si sanatatii in munca, precizam ca potrivit prevederilor art. 13 din Legea 319/2006 a securitatii si sanatatii in munca, in vederea asigurarii conditiilor de securitate si sanatate in munca si pentru prevenirea accidentelor de munca si a bolilor profesionale, angajatorii au urmatoarele obligatii:
d) sa stabileasca pentru lucratori, prin fisa postului, atributiile si raspunderile ce le revin in domeniul securitatii si sanatatii in munca, corespunzator functiilor exercitate;
h) sa asigure informarea fiecarei persoane, anterior angajarii in munca, asupra riscurilor la care aceasta este expusa la locul de munca, precum si asupra masurilor de prevenire si de protectie necesare;
j) sa angajeze numai persoane care, in urma examenului medical si, dupa caz, a testarii psihologice a aptitudinilor, corespund sarcinii de munca pe care urmeaza sa o execute si sa asigure controlul medical periodic si, dupa caz, controlul psihologic periodic, ulterior angajarii.

De asemenea, potrivit art. 20 din aceeasi lege, angajatorul trebuie sa asigure conditii pentru ca fiecare lucrator sa primeasca o instruire suficienta si adecvata in domeniul securitatii si sanatatii in munca, in special sub forma de informatii si instructiuni de lucru, specifice locului de munca si postului sau:

a) la angajare;
b) la schimbarea locului de munca sau la transfer;
c) la introducerea unui nou echipament de munca sau a unor modificari ale echipamentului existent;
d) la introducerea oricarei noi tehnologii sau proceduri de lucru;
e) la executarea unor lucrari speciale.

Astfel, din coroborarea prevederilor de mai sus cu cele din Normele metodologice pentru aplicarea Legii nr. 319/2006, aprobate prin HG nr. 1425/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, angajatorul trebuie sa stabileasca in fisa postului, atributiile si raspunderile ce revin lucratorilor in domeniul securitatii si sanatatii in munca, corespunzator functiilor exercitate. De asemenea, angajatorul trebuie sa asigure pentru noii lucratori instruirea introductiv generala si cea la locul de munca, asa cu sunt acestea reglementate de art. 74-94 din Normele metodologice.

Tot astfel, din coroborarea prevederilor Legii nr. 319/2006 cu cele ale HG 355/2007 privind supravegherea sanatatii lucratorilor, anagajatorul trebuie sa asigure examenul medical la  angajare.

In urma acestora, si in functie de rezultatele evaluarii riscurilor pentru locurile de munca respective, angajatorul va lua celelalte masuri stabilite de legislatia in domeniu, privind amenajarea locurilor de munca, semnalizarea de securitate si sanatate in munca (dupa caz), acordarea echipamentelor individuale de protectie etc.

NOUTATI din Legislatia muncii

Atentie: Trebuie sa va actualizati Regulamentul Intern!


Important! Au aparut prevederi noi obligatorii referitoare la:

-> concediul paternal
-> distribuirea bacsisului catre salariati
-> programul flexibil de lucru
-> supravegherea video a activitatii in firma etc.
-> protectia avertizorilor de integritate !
 
Aflati informatii complete din lucrarea Regulamentul intern in avantajul dvs. Ghid complet

...Vezi AICI detaliile complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Angajare si Concediereconditii de angajareHG 500/2011Codul munciiLegea 319/2006

Data aparitiei: 18 Decembrie 2013
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Conditii de angajare in munca de catre o sucursala. Ce obligatii se au in vedere? Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Revenire din CCC. Stimulent de insertie. ConditiiIntrebare: O salariata a nascut la data de 09.09.2022, iar la data de 17.11.2022 contractul i-a fost suspendat pana la data de 09.09.2024 pt concediu de crestere copil. Tatal nu doreste sa isi ia luna/lunile tatalui, desi are acest drept. 1. In aceasta situatie, la ce data trebuie sa isi reia angajata activitatea pt a beneficia de stimulentul de insertie? 2. Exista anumite conditii pt a se reintoarce la serviciu la data de 09.09.2024?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Venituri pensie. Trecere pensie anticipata din pensie invaliditateIntrebare: O persoana s-a pensioat medical gr. III in cursul anului 2016. In perioada 2012- aprilie 2016, pe langa drepturile obtinute in baza contractului de munca, a indeplinit functia de membru al consiliului de administratie, incasand lunar o indemnizatie, asupra careia s-a calculat, retinut si virat contrbutia la pensie, CAS. Intrebari a) la stabilirea pensiei de invaliditate s-a valorifiat indemnizatia de administrator? Dar perioada de cinci ani, cand a urmat studii superioare la forma de invatamant...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]