Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Fisa de instruire individuala. Cine are obligatia de intocmire in cazul unei microintreprinderi?

Formulare si AdeverinteOrdinul 163/2007HG 1425/2006fisa de instruire individualamicrointreprindere


Vom stabili mai jos daca in cazul unei firme cu cinci angajati, fisele individuale de instructaj (PSI) pot fi intocmite de administratorul societatii.

Mentionam ca organizarea activitatii de aparare impotriva incendiilor la locul de munca are ca scop asigurarea conditiilor care sa permita salariatilor/persoanelor fizice ca, pe baza instruirii si cu mijloacele tehnice pe care le au la dispozitie, sa actioneze eficient pentru prevenirea si stingerea incendiilor, evacuarea si salvarea utilizatorilor constructiei, evacuarea bunurilor materiale, precum si pentru inlaturarea efectelor distructive provocate in caz de incendii, explozii sau accidente tehnice.

Instructiunile de aparare impotriva incendiilor se elaboreaza de seful sectorului de activitate, instalatie, sectie, atelier, se verifica de cadrul tehnic sau de persoana desemnata sa indeplineasca atributii de aparare impotriva incendiilor si se aproba de administrator/conducator (Ordinul 163/2007 pentru aprobarea Normelor generale de aparare impotriva incendiilor).

Potrivit art. 80 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii securitatii si sanatatii in munca nr. 319/2006 aprobate prin HG 1425/2006, angajatorul trebuie sa dispuna de programe de instruire - testare la nivelul intreprinderii si/sau unitatii pentru:

a) conducatorii locurilor de munca;
b) lucratori, pe meserii si activitati.

Rezultatul instruirii lucratorilor in domeniul securitatii si sanatatii in munca se consemneaza in mod obligatoriu in fisa de instruire individuala, conform modelului prezentat in anexa nr. 11, cu indicarea materialului predat, a duratei si datei instruirii.

Completarea fisei de instruire individuala se va face cu pix cu pasta sau cu stilou, imediat dupa verificarea instruirii. Dupa efectuarea instruirii, fisa de instruire individuala se semneaza de catre lucratorul instruit si de catre persoanele care au efectuat si au verificat instruirea.

Ghid complet SSM si PSI pentru angajator
Ghid complet SSM si PSI pentru angajator

Vezi detalii aici

Ghid complet - Instructiuni proprii de securitate a muncii
Ghid complet - Instructiuni proprii de securitate a muncii

Vezi detalii aici

Cartea Verde a Legislatiei Muncii
Cartea Verde a Legislatiei Muncii

Vezi detalii aici





Fisa de instruire individuala se pastreaza in intreprindere/unitate, de la angajare pana la data incetarii raporturilor de munca.

Instruirea introductiv-generala se face de catre:

a) angajatorul care si-a asumat atributiile din domeniul securitatii si sanatatii in munca; sau
b) lucratorul desemnat; sau
c) un lucrator al serviciului intern de prevenire si protectie; sau
d) serviciul extern de prevenire si protectie.

Instruirea introductiv-generala se face individual sau in grupuri de cel mult 20 de persoane.

Durata instruirii introductiv-generale depinde de specificul activitati si de riscurile pentru securitate si sanatate in munca, precum si de masurile si activitatile de prevenire si protectie la nivelul intreprinderii si/sau al unitatii, in general; aceasta nu va fi mai mica de 8 ore.

Din interpretarea dispozitiilor legale rezulta ca, pentru o microintreprindere care are maximum 9 angajati instruirea se poate face de conducatorul unitatii, respectiv administratorul societatii, cu respectarea prevederilor legale si indeplinirea cerintelor de pregatire in domeniul securitatii si sanatatii in munca.

Sursa: PortalCodulMuncii.ro
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 30 Octombrie 2013
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Fisa de instruire individuala. Cine are obligatia de intocmire in cazul unei microintreprinderi? Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Am Luat Legatura Asa Cum M-ati Invatat Cu Seful Serviciului Resurse UmaneIntrebare: Am facut asa cum m-ati sfatuit dumneavoastra si am luat legatura cu seful serviciului cadre din cadrul IPJ Brasov care mi-a spus ca pentru cazul in care imi resping dosarul de pensie ,chiar daca am depus raport de anulare a cererii de incetare a raporturilor de serviciu acesta nu se poate anula pentru ca spune el ca deja a produs efecte juridice si a trecut in sfera civila , iar pentru a face ceva trebuie actionat in instanta pentru suspendarea efectelor produse de incetarea raporturilor de serv
 

Raspuns: Anularea unei decizii de incetare a raportului de munca se face doar prin hotarare judecatoresca.Cei... citeste tot raspunsul aici


ARTICOLE SIMILARE

Model de decizie pentru responsabilul de PSI

Mai multe articole despre ordinul 163/2007
Descarca GRATUIT
“Codul Muncii - 19 modificari majore in luna august”
exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

eNews Resurse Umane

Codul Muncii - 19 modificari majore in luna august
Descarca GRATUIT raportul special

"Codul Muncii - 19 modificari majore in luna august"
 

 

 


 
NOUTATILE ANULUI 2017
Afla totul despre contraventiile aplicabile in raporturile de munca si sanctionate prin legislatie

Descarca acum GRATUIT Raportul Special

"Codul Muncii - 19 modificari majore in luna august"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane