Consultanta in afaceri | Manager
 

Ce trebuie sa contina obligatoriu dosarul personal al salariatului?

Cu privire la dosarul personal al salariatilor, mentionam ca de la 1 august a.c., data intrarii in vigoare a acestui act normativ, angajatorul are obligatia de a intocmi un dosar personal pentru fiecare dintre salariati, de a-l pastra in bune conditii la sediu, precum si de a-l prezenta inspectorilor de munca, la solicitarea acestora (art. 8 din HG 500/2011).

Dosarul personal al salariatului cuprinde cel putin urmatoarele documente:

- actele necesare angajarii,
- contractul individual de munca;
- actele aditionale si celelalte acte referitoare la modificarea, suspendarea si incetarea contractelor individuale de munca;
- acte de studii/certificate de calificare, precum si orice alte documente care certifica legalitatea si corectitudinea completarii in registru.

La solicitarea scrisa a salariatului sau a unui fost salariat angajatorul este obligat sa ii elibereze acestuia:

a) copii ale documentelor existente in dosarul personal;

b) copii ale paginilor din registrul electronic care cuprind inscrierile referitoare la persoana sa si/sau un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate, astfel cum rezulta din registrul general de evidenta si din dosarul personal, in termen de cel mult 15 zile de la data solicitarii.

Documentele sunt eliberate in copie certificata de reprezentantul legal al angajatorului sau de persoana imputernicita de angajator pentru conformitate cu originalul.

Dupa cum observam, legiuitorul nu enumera in mod limitativ si expres documentele incluse in dosarul personal al salariatului, acest lucru conducand la o practica diferita si la nivelul inspectoratelor teritoriale de munca.

Astfel, dupa cum rezulta de pe site-ul ITM Giurgiu (http://www.itmgiurgiu.ro/documente.html), dosarele de personal ale salariatilor trebuie sa cuprinda:

- dovada realizarii obligatiei de informare prevazuta la art. 17 din Codul muncii;
- cerere de angajare;
- curriculum vitae;


Diurna legala in Romania si in strainatate
Diurna legala in Romania si in strainatate

Vezi detalii

Ghid practic de completare in REVISAL
Ghid practic de completare in REVISAL

Vezi detalii

Ghid Complet - Contractul individual de munca
Ghid Complet - Contractul individual de munca

Vezi detalii





- acte stare civila;
- acte de studii si calificare;
- fisa de aptitudini,
- contractul individual de munca care va cuprinde salariul si elementele constitutive ale acestuia potrivit legii,
- actele aditionale si celelalte acte referitoare la executarea, modificarea, suspendarea si incetarea contractelor individuale de munca;
- actele de identitate;
- avizul medical;
- actele de studii;
- fisa postului;
- acte aditionale la contractele individuale de munca;
- acte privind cercetarea si aplicarea sanctiunilor disciplinare;
- permisul de munca (in cazul salariatilor cetateni straini) - n.n. autorizatia de munca;
- certificatul de cazier judiciar (unde este cazul).
ITM Mehedinti, de exemplu, solicita urmatoarele documente pentru incheierea contractului individual de munca (http://www.itmmehedinti.ro/gdangr.htm):
- cartea (buletinul) de identitate, prin care se face dovada cetateniei si a domiciliului (Legea 105/1996);
- curriculum vitae cuprinzand principalele date biografice si profesionale;
-actele (certificate, diplome, atestate) privind existenta studiilor si a calificarii necesare pentru executarea viitoarelor obligatii de serviciu (intr-o anumita functie sau meserie);
- avizul medical;
- recomandare de la ultimul loc de munca;
- pentru cei ce urmeaza a fi angajati gestionari, vor prezenta o dovada eliberata de agentul economic, autoritatea sau institutia publica in care a fost anterior incadrat, din care sa rezulte ca nu a produs pagube sau in situatia in care a produs, natura acestora si daca ele au fost acoperite (art. 6 din Legea 22/1969);
- actul de repartizare in munca pentru:
- absolventi ai institutiilor de invatamant
- someri
- beneficiari de ajutor social;
- persoane handicapate.
- livretul militar sau adeverinta de recrutare (Legea 46/1996);
- cazier judiciar;
- nota de lichidare;
- permisul de munca in cazul cetatenilor straini.

Dupa cum se poate observa din practica ITM-urilor curriculum vitae trebuie sa se gaseasca in dosarul personal al fiecarui salariat.


Sursa: PortalCodulMuncii.ro


Ti-a placut acest articol? Trimite-l si prietenilor tai!


Data aparitiei: 25 Octombrie 2013
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Nota: 5 din 2 voturi
Ce trebuie sa contina obligatoriu dosarul personal al salariatului?
 

 
x


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Plata CO Neefectuat In Cazul Iesirii La PensieIntrebare: Pun problema unui caz: avem o perosana didactic auxiliar care iese la pensie in anul 2014 in noiembrie care are zile din CO neefectuate in 2014 pentru ca nu a putut sa si le ia independent de vointa ei pentru ca din lipsa de personal conducerea unitatii nu i -a putut aproba efectuarea integral a CO, acestui salariat nu i se poate plati la incetarea CM si zilele neefectuate din 2014?
 

Raspuns: Ba da, chiar are acest drept ceea ce inseamna ca angajatorul va trebui sa ii plateasca la incetarea ... citeste tot raspunsul aici


 

eNews Legislatia Muncii


Descarca GRATUIT raportul special

"Modificari in Codul Muncii - noutati REVISAL si Evaluarea Angajatilor"