Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Ce modificari au intervenit in legislatia muncii in luna octombrie

cota de impozit85insolventaarhivistarhivarvenit lunar de completare
Cota de impozit pe venit de 85%


In Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 331 din data de 6 iunie 2013 a fost publicata OUG 55/2013 privind unele masuri fiscal-bugetare si pentru modificarea unor acte normative.

Conform art. II din acest act normativ, prin derogare de la prevederile art. 43 din Legea 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, cota de impozit pe venit este de 85% pentru veniturile reprezentand salarii/indemnizatii/sume compensatorii acordate, in conditiile legii, cu ocazia incetarii contractului de munca, raportului de serviciu sau mandatului, angajatilor cu functii de conducere sau persoanelor care sunt numite in calitate de membru in consilii de administratie si consilii de conducere.

Astfel, cota de impozit este de 85% atunci cand sunt indeplinite cumulativ conditiile:
1. se acorda venituri veniturile reprezentand salarii/indemnizatii/sume compensatorii;
2. veniturile sunt acordate cu ocazia incetarii contractului de munca, raportului de serviciu sau mandatului;
3. veniturile sunt acordate angajatilor cu functii de conducere sau persoanelor care sunt numite in calitate de smembru in consilii de administratie si consilii de conducere.

Textul ordonantei nu specifica ca impozitarea cu 85% se aplica angajatilor din unitati bugetare.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
202 Modele de fise de post actualizate conform GDPR


ACTUALIZATE conform Noului GDPR Scapati de stresul controlului Va oferim 202 modele de fise de post redactate impecabil EDITABILE si conforme noului COR & GDPR Atentie Cand vine vorba despre fise de post stiti bine Trebuie sa fie in deplina conformitate cu Regulamentul General privind Protectia Datelor Personale GDPR –...

Oferta Speciala
valabila 48h

In aceste conditii, conform prevederilor OUG 55/2013, pentru angajatii cu functii de conducere sau persoane care sunt numite in calitate de membru in consilii de administratie si consilii de conducere, indiferent de entitatea unde isi desfasoara activtatea, cota de impozit pentru veniturile reprezentand salarii/indemnizatii/sume compensatorii acordate, in conditiile legii, cu ocazia incetarii contractului de munca, raportului de serviciu sau mandatului este de 85%.
Daca persoana in cauza nu este o persoana numita in consiliul de administratie sau in consiliul de conducere dispozitiile OUG 55/2013 nu sunt aplicabile.
Aceasta reglementare a fost abrogata prin Legea nr. 260/2013.

Astfel, prin derogare de la prevederile Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, cota de impozit pe venit este de 85% pentru veniturile reprezentand salarii/indemnizatii/sume compensatorii acordate, in conditiile legii, cu ocazia incetarii contractului de munca, raportului de serviciu sau mandatului angajatilor cu functii de conducere sau persoanelor care au fost numite in calitate de membru in cadrul Consiliului A.S.F. sau in cadrul autoritatilor care se reorganizeaza potrivit art. 1 alin. (2).

(Legea nr. 260 din 2 octombrie 2013 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 55/2013 privind unele masuri fiscal-bugetare si pentru modificarea unor acte normative, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 620 din 4 octombrie 2013)


Proceduri de prevenire a insolventei

Se aplica debitorilor aflati in dificultate financiara.
Organele care aplica procedurile de prevenire a insolventei sunt: instantele judecatoresti, prin judecatorul - sindic sau, dupa caz, presedintele tribunalului, mandatarul ad-hoc, respectiv administratorul concordatar.

Creditorii participa la procedura in mod individual, in masura permisa de drepturile aferente creantei lor, precum si in mod colectiv, potrivit prezentei ordonante de urgenta, prin adunarea creditorilor si reprezentantul creditorilor.

Debitorul participa la procedura prin reprezentantii sai legali sau conventionali.
Tribunalul in jurisdictia caruia se afla sediul principal sau sediul profesional al debitorului este competent sa solutioneze cererile si pricinile la care se refera prezentul titlu.

Cererile si pricinile referitoare la concordatul preventiv sunt de competenta judecatorului-sindic, desemnat potrivit prevederilor Legii nr. 304/2004 privind organizarea judiciara, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Curtea de apel este instanta de apel pentru hotararile pronuntate de presedintele tribunalului sau de judecatorul-sindic, dupa caz. Hotararile curtii de apel sunt definitive.

(Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 91 din 2 octombrie 2013 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 620 din 4 octombrie 2013)


Autorizatie de functionare pentru serviciul arhivistic de utilizare a documentelor detinute

In vederea eliberarii autorizatiei de functionare pentru prestarea serviciului arhivistic de utilizare a documentelor detinute este obligatoriu ca operatorul economic sa aiba cel putin cate un angajat calificat pentru ocupatia de arhivist si arhivar si sa depuna urmatoarea documentatie pentru autorizare:
a) certificat constatator emis de registrul comertului;
b) copia certificata a autorizatiei de securitate la incendiu emisa de inspectoratul pentru situatii de urgenta;
c) copii certificate ale documentelor care atesta dreptul de proprietate/folosinta asupra spatiului cu destinatia de sediu social si/sau ca puncte de lucru;
d) copii certificate ale atestatelor/certificatelor si diplomelor pentru personalul angajat
e) copii certificate ale contractelor de munca incheiate intre operatorul economic si personalul angajat in prestarea de servicii arhivistice;
f) memoriu de prezentare a caracteristicilor tehnico-functionale ale spatiilor si echipamentelor de utilizare, depozitare si conservare a arhivelor: depozite construite special sau incaperi amenajate, spatiu de pastrare a arhivei proprii de minimum 20 mp, birouri pentru personalul angajat mijloace de depozitare si pastrare specifice, mijloace de protectie a documentelor, in functie de natura si dimensiunea lor, aparate de masura a temperaturii si umiditatii in depozite, echipament de protectie pentru personal, mijloace de alarmare si semnalizare antiincendiu si antiefractie, mijloace de stingere a incendiilor;
g) copii ale procedurilor de lucru interne de practica arhivistica pentru utilizarea documentelor;
h) dovada achitarii taxei de autorizare.

Personalul angajat ulterior autorizarii, pentru acest serviciu, trebuie sa fie calificat in ocupatiile de arhivist sau arhivar.

(Ordin al ministrului afacerilor interne nr. 137 din 27 septembrie 2013 pentru aprobarea Normelor metodologice privind aplicarea unor dispozitii ale legii Arhivelor Nationale nr. 16/1996, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 619 din 4 octombrie 2013)

Masuri de protectie sociala acordata persoanelor disponibilizate prin concedieri colective

Persoanele concediate in conditiile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 36/2013 beneficiaza de urmatoarele drepturi:
a) indemnizatie de somaj, stabilita potrivit reglementarilor legale in vigoare;
b) venit lunar de completare;
c) plati compensatorii acordate de catre operatorii economici din bugetele de venituri si cheltuieli ale acestora, in conformitate cu prevederile contractelor colective sau individuale de munca aplicabile, respectiv incheiate la nivelul fiecarui operator economic.

Sumele necesare pentru acordarea venitului lunar de completare se suporta din bugetul asigurarilor pentru somaj, de la capitolul "Asigurari si asistenta sociala", titlul "Asistenta sociala", articolul "Asigurari sociale" si sunt exceptate de la plata contributiilor potrivit prevederilor Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.

Perioada in care se acorda venit de completare constituie stagiu de cotizare in sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale si catre Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate.

Perioada in care persoanele din sectorul minier, care dovedesc un stagiu de cotizare de cel putin 17 ani in conditii speciale, 13,5 ani in conditii speciale in zona I de radiatii sau 15 ani in conditii speciale in zona II de radiatii, beneficiaza de venit lunar de completare, constituie stagiu de cotizare realizat in conditii speciale de munca.

(Legea nr. 259 din 1 octombrie 2013 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 36/2013 privind aplicarea in perioada 2013-2018 a unor masuri de protectie sociala acordata persoanelor disponibilizate prin concedieri colective efectuate in baza planurilor de disponibilizare, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 612 din 2 octombrie 2013)


Fuziunea fondurilor de pensii administrate privat

Fuziunea dintre doua fonduri de pensii administrate privat se poate realiza ca urmare a hotararii majoritatii participantilor fondului de pensii care va fi absorbit sau la propunerea administratorului acestuia.

In situatia in care fuziunea se realizeaza ca urmare a hotararii majoritatii participantilor fondului de pensii care va fi absorbit, hotararea in cauza va fi notificata administratorului acestuia si administratorului fondului de pensii care va absorbi.

Administratorul fondului de pensii care va fi absorbit are obligatia de a duce la indeplinire hotararea majoritatii participantilor, in conformitate cu prevederile prezentei norme.
Administratorul fondului de pensii care va absorbi are obligatia de a convoca adunarea generala a actionarilor in termen de maximum 30 de zile calendaristice de la data primirii hotararii majoritatii participantilor.

In situatia in care administratorul propune participantilor fuziunea, ca urmare a deciziei adoptate in adunarea generala a actionarilor, acesta are obligatia de a aplica procedura prevazuta in prezenta norma.

Hotararea privind fuziunea adoptata de adunarea generala a actionarilor administratorului fondului de pensii care va absorbi si hotararea adunarii generale a actionarilor administratorului fondului de pensii care va fi absorbit, dupa caz, sunt publicate pe pagina proprie de internet in termen de 3 zile lucratoare de la adoptare.

(Hotararea Consiliul Autoritatii de Supraveghere Financiara nr. 40 din 18 septembrie 2013 pentru aprobarea Normei nr. 12/2013 privind protectia participantilor in cazul fuziunii fondurilor de pensii administrate privat, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 614 din 2 octombrie 2013)


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
cota de impozit85insolventaarhivistarhivarvenit lunar de completare

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 22 Octombrie 2013
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Ce modificari au intervenit in legislatia muncii in luna octombrie Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

Comentarii (1)


23-Oct-2013

Sunt nascut la 14 februarie 1952. Care este data la care pot iesi la pensie la limita de varsta ?

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Este Necesara Decizie De Numire Pentru Functia Mentionata In CIM?Intrebare: Buna ziua! La o societate comerciala, dupa incheierea contractului individual de munca pentru functia X, cu anexa la CIM fisa postului pentru functia specificata in CIM este necesar ca ulterior sa fie intocmita si o decizie de numire pe aceasta functie? Daca da, care este temeiul legal?
 

Raspuns: Multumesc pentru raspuns. Intrebarea mea viza o nelamurire privind intocmirea sau nu a unei decizii ... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“Codul Muncii: 5 modificari majore in 2018”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Modificari majore in Codul Muncii 2018

- contributii sociale, noutati Revisal, concedii medicale -
 
Descarca GRATUIT raportul special
Codul Muncii: 5 modificari majore in 2018
 
Toate modificarile sunt explicate detaliat in raportul

Codul Muncii: 5 modificari majore in 2018

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 


 
xx
Atentie la modificarile din Codul Muncii in 2018!
- Revisal, contributii, concedii + alte noutati -

Descarcati gratuit Raportul Special

"Codul Muncii: 5 modificari majore in 2018"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]