Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Varsaminte pentru persoane cu handicap neincadrate. Cum aplicam Legea 448 din 2006?

Resurse UmaneLegea 448/2006persoane cu handicap neincadratesalariul minimacord de parteneriat


Prin randurile urmatoare, vom stabili care este modalitatea prin care se poate implementa Legea nr. 448/2006 - Art. 78: achizitionarea de produse sau servicii realizate prin propria activitate a persoanelor cu handicap angajate in unitatile protejate autorizate, pe baza de parteneriat, in suma echivalenta cu suma datorata de la bugetul de stat.

Vom vedea care este procedura care trebuie aplicata (ce documente se depun si unde, deca e cazul) si cum se demonstreaza faptul ca nu se mai vireaza impozit catre bugetul de stat (jumatate din salariul minim pe economie pentru fiecare persoana cu nevoi speciale ce ar fi trebuit angajata conform legii Legea 448/2006) ca urmarea a unui parteneriat de acest tip.


Solutia consultantului:

Achizitionarea produselor sau serviciilor de la unitatile protejate autorizate se realizeaza in baza unui acord de parteneriat, modelul acestuia fiind prevazut in anexa la Norma metodologica de aplicare a prevederilor Legii 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap.

Dovada achizitionarii produselor sau serviciilor de la unitatile protejate autorizate este reprezentata de:
- contractul comercial,
- factura si
- dovada platii.

Cartea Verde a Legislatiei Muncii
Cartea Verde a Legislatiei Muncii

Vezi detalii aici

Softuri online de legislatia muncii
Softuri online de legislatia muncii

Vezi detalii aici

Ghid complet - Instructiuni proprii de securitate a muncii
Ghid complet - Instructiuni proprii de securitate a muncii

Vezi detalii aici




In baza acordului de parteneriat si a contractului comercial se achizitioneaza produse sau servicii realizate prin propria activitate a persoanei cu handicap angajate.

Propria activitate a persoanei cu handicap angajate in cadrul unitatii protejate autorizate reprezinta ansamblul activitatilor realizate integral sau partial de persoana cu handicap, in scopul obtinerii produsului comercializabil sau in scopul prestarii serviciului.

Activitatea persoanei cu handicap angajate se poate atesta prin contractul individual de munca al persoanei cu handicap angajate, fisa de post a acesteia sau prin orice alt document emis de conducatorul unitatii protejate autorizate.

Model acord de parteneriat

ACORD DE PARTENERIAT

Incheiat intre:
1. Unitatea Protejata Autorizata .............................., cu sediul in ......................, str. ..... nr. ...., bl. ...., sc ....., ap. ......, sectorul/judetul ......................., reprezentata de ................................., in calitate de ............................;
si
2. Autoritatea/institutia publica/............, cu sediul in ........., str. ..... nr. ...., reprezentata de ........., in calitate de ............ .

La baza incheierii prezentului acord de parteneriat, denumit in continuare acord, se au in vedere:

1. Legea nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
2. HG 268/2007 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii 448/2006
privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, cu modificarile si completarile ulterioare;
3. Ordinul presedintelui Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu Handicap nr. 60/2007 privind aprobarea Procedurii de autorizare a unitatilor protejate.
 
Obiectivul acordului

Prezentul acord are ca obiectiv asigurarea implicarii persoanei cu handicap in realizarea produselor sau serviciilor oferite de unitatea protejata autorizata entitatii care opteaza pentru prevederile art. 78 alin. (3), lit. b) din Legea 448/2006 republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Durata acordului

Prezentul acord se incheie pe o durata de un an de la data semnarii. Prezentul acord se prelungeste de drept cu aceeasi perioada daca niciuna dintre parti nu notifica incetarea cu cel putin 30 de zile inainte de data expirarii termenului pentru care a fost incheiat.

Responsabilitatile unitatii protejate autorizate

Unitatea protejata autorizata are urmatoarele responsabilitati:

1. sa implice persoana cu handicap, partial sau integral, in activitatea de productie sau furnizare de servicii din domeniul sau de competenta;

2. sa puna la dispozitia partenerului, la solicitarea acestuia, fisa de post a persoanei cu handicap, intocmita conform legislatiei in vigoare, corespunzatoare pregatirii profesionale a persoanei cu handicap.

Responsabilitatile autoritatii/institutiei publice:

1. sa solicite fisa de post a persoanei/persoanelor cu handicap angajate;
2. sa promoveze activitatea depusa de persoanele cu handicap angajate.

Dispozitii finale
1. Partile prezentului acord vor depune toate eforturile pentru a rezolva pe cale amiabila, prin tratative directe, orice neintelegere sau disputa care se poate ivi intre ei in cadrul sau in legatura cu indeplinirea responsabilitatilor.
2. Daca partile nu reusesc sa rezolve in mod amiabil divergentele, fiecare poate solicita ca disputa sa se solutioneze de catre instantele judecatoresti competente.
3. Prezentul acord poate fi completat si/sau modificat prin incheierea de acte aditionale asumate de ambii parteneri.
4. Orice comunicare intre parti referitoare la indeplinirea prezentului acord trebuie sa fie transmisa in scris. Orice document scris trebuie inregistrat atat in momentul transmiterii, cat si in momentul primirii.
5. Comunicarile intre parti se pot face si prin telefon, telegrama, telex, fax sau posta electronica, cu conditia confirmarii in scris a comunicarii.

Prezentul acord a fost incheiat astazi, ........., in 2 (doua) exemplare originale, cate un exemplar pentru fiecare partener.

Achizitiile pentru persoane cu handicap neincadrate se declara in formularul 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat", conform instructiunilor de completare a formularului, se dinsting urmatoarele:

- suma datorata bugetului de stat se declara la pozitia 20 "Varsaminte de la persoane juridice pentru persoanele cu handicap neincadrate" din Nomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul de stat, prevazut in anexa nr. 11 la OANAF 1950/2012;

- in situatia in care valoarea achizitiilor este in suma echivalenta cu suma datorata la bugetul de stat, in conditiile prevazute la art. 78 alin. (3) lit. a) din Legea 448/2006, in luna de raportare nu exista obligatia declararii pozitiei 20 "Varsaminte de la persoanele juridice pentru persoanele cu handicap neincadrate" din Nomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul de stat.

- in situatia in care valoarea achizitiilor este mai mica decat echivalentul sumei datorate la bugetul de stat, in conditiile prevazute la art. 78 alin. (3) lit. a) din Legea 448/2006, in luna de raportare, la pozitia 20 "Varsaminte de la persoanele juridice pentru persoanele cu handicap neincadrate" din Nomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul de stat  se declara diferenta dintre echivalentul sumei datorate bugetului de stat si valoarea produselor si serviciilor achizitionate;

- in situatia in care valoarea achizitiilor este mai mare decat echivalentul sumei datorate la bugetul de stat, in conditiile prevazute la art. 78 alin. (3) lit. a) din Legea 448/2006, pozitia 20 "Varsaminte de la persoanele juridice pentru persoanele cu handicap neincadrate" din Nomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul de stat  nu se declara in luna de raportare, iar diferenta de sume se reporteaza in lunile urmatoare prin diminuarea obligatiei de plata.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 13 August 2013
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Varsaminte pentru persoane cu handicap neincadrate. Cum aplicam Legea 448 din 2006? Nota: 5 din 5 - 2 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Cum Afecteaza Perioada De Preaviz Indemnizatia De Somaj?Intrebare: Buna ziua, ma aflu in perioada de preaviz la decizia mea la locul actual de munca, iar dupa incetarea contractului individual de munca as dorii sa depun cererea pt indemnizatia de somaj. Am luat decizia de a-mi depune cererea de demisie cu preaviz din motive intemeiate, acestea fiind timpul de lucru dublat, fara acordul meu,si fara plata orelor pe plus, minimul pe economie ramanand de 975 brut din 2015 pana in prezent., iar de 2 ani de zile nu am beneficiat de concediul anual de odihna In ce ma
 

Raspuns: Buna ziua,<br />In primul rand, ceva nu este in regula acolo. Dvs. ati spus ca v-ati depus cer... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“Codul Muncii - 19 modificari majore in luna august”
exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

CODUL MUNCII - 19 modificari majore in luna august 2017

 
Descarca GRATUIT raportul special
Codul Muncii - 19 modificari majore in luna august
 
Toate modificarile aparute in Codul Muncii sunt explicate detaliat in raportul
 
"Codul Muncii - 19 modificari majore in luna august"

 

 

 

 
 
 



 
Codul Muncii a suferit 19 modificari in luna august!
Atentie la modificarile din Codul Muncii! De la 1 august au aparut modificari majore care afecteaza toate firmele!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Codul Muncii - 19 modificari majore in luna august"

Da, vreau sa primesc newsletterul Legislatia Muncii