In ce conditii apare obligativitatea desfasurarii activitatii cu personal calificat?

Evaluareformare profesionalapersonal calificatserviciiOG 99/2000calificare profesionala
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X


Vom analiza mai jos cazul in care un angajator cu obiect de activitate alimentatie publica doreste sa formeze profesional o angajata pentru functia de vanzatoare si sa elibereze un certificat de formare profesionala ce va fi valabil doar in cadrul societatii sale. Vom stabili cine poate indeplini aceasta functie care presupune formarea profesionala a altui salariat.

Solutia consultantului:

Avand in vedere ca activitatea desfasurata de angajator consta in servicii de alimentatie publica, aceasta activitate trebuie sa se desfasoare cu respectarea OG 99/2000 privind comercializarea produselor si serviciilor de piata, republicata, potrivit careia exercitarea de activitati comerciale cu produse din sectorul alimentar si de alimentatie publica necesita cunostinte de specialitate si se efectueaza cu personal calificat.

Prin urmare, pentru exercitarea de activitati comerciale cu produse din sectorul alimentar si de alimentatie publica, ca cele prestate la nivelul societatii, trebuie sa angajati personal calificat.

Or, prin desfasurarea de programe de formare profesionala pentru salariatii proprii de catre angajatorii care nu sunt autorizati ca furnizori de formare profesionala in baza art. 18 alin (3) si (4) din OG 129/2000 nu se obtine o calificare. Calificarea la locul de munca se poate realiza prin incheierea unui contract de calificare profesionala sau a unui contract de ucenicie.

Potrivit art. 202-203 din Codul muncii, republicat, contractul de calificare profesionala este cel in baza caruia salariatul se obliga sa urmeze cursurile de formare organizate de angajator pentru dobandirea unei calificari profesionale.

Pot incheia contracte de calificare profesionala salariatii cu varsta minima de 16 ani impliniti, care nu au dobandit o calificare sau au dobandit o calificare ce nu le permite mentinerea locului de munca la acel angajator. Contractul de calificare profesionala se incheie pentru o durata cuprinsa intre 6 luni si 2 ani. Pot incheia contracte de calificare profesionala numai angajatorii autorizati in acest sens de Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale si de Ministerul Educatiei, Cercetarii si Inovarii.

In concluzie, desfasurarea de activitati comerciale cu produse din sectorul alimentar si de alimentatie publica necesita angajarea de personal calificat pentru care sunt necesare cunostinte de specialitate in conformitate cu dispozitiile OG 99/2000 privind comercializarea produselor si serviciilor de piata, republicata.


NOUTATI din Legislatia muncii

Atentie: Trebuie sa va actualizati Regulamentul Intern!


Important! Au aparut prevederi noi obligatorii referitoare la:

-> concediul paternal
-> distribuirea bacsisului catre salariati
-> programul flexibil de lucru
-> supravegherea video a activitatii in firma etc.
-> protectia avertizorilor de integritate !
 
Aflati informatii complete din lucrarea Regulamentul intern in avantajul dvs. Ghid complet

...Vezi AICI detaliile complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Evaluareformare profesionalapersonal calificatserviciiOG 99/2000calificare profesionala

Data aparitiei: 02 August 2013
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

In ce conditii apare obligativitatea desfasurarii activitatii cu personal calificat? Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Pensie militara de serviciu anticipata partiala si drept de muncaIntrebare: Cadru militar trecut in rezerva cu drept la pensie militara de serviciu anticipata partial, are drept de munca in domeniul privat?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Cod COR sef dispeceratIntrebare: Va rog sa ma ajutati: Ce cod COR(in afara de 541408-Dispecer) pot utiliza pentru sef dispecerat, un angajat care coordoneaza departamentul dispecerat din cadrul societatii noastre.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


ARTICOLE SIMILARE

Se modifica OG 99/2000. Mai putine amenzi pentru firme

Mai multe articole despre og 99/2000
Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 


 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]