Consultanta in afaceri | Manager
detalii aici

Cauti un loc de munca?


Stiati ca...
...... exista peste 40 de documente OBLIGATORII pe care inspectorii ITM le verifica atunci cand vor sa va amendeze cu orice pret >> Detalii aici <<
:: mai multe intrebari si raspunsuri

Gestionarea dosarelor personale: informatii utile


Evidenta orelor suplimentare si a orelor de noapte


Evidenta orelor suplimentare si a orelor de noapte reprezinta o activitate foarte importanta, cu multe implicatii atat pentru angajati, cat si pentru angajatori, in special legate de modalitatea de plata. |n mod curent, inregistrarea acestor ore se face prin pontajele lunare si pe statele de plata.

Ordinul nr. 687/2006 (publicat in Monitorul Oficial nr. 801 din 25 septembrie 2006) a aprobat procedura privind modul de eliberare a actelor doveditoare ale sporului pentru munca prestata in timpul noptii si de valorificare a acestuia in procesul de stabilire si/sau de recalculare a drepturilor de pensie

Ca urmare, odata cu cresterea importantei orelor suplimentare, in special a celor de noapte, in calcularea pensiilor, va recomandam sa atasati la dosarul personal o evidenta a acestora (trimestrial sau anual), pentru fiecare angajat in parte.

Arhivarea corespunzatoare a dosarelor fostilor angajati

Dosarele personale ale angajatilor trebuie gestionate in conditii care sa asigure securitatea datelor, precum si pastrarea lor indelungata si corespunzatoare (art. 7 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 161/2006).

Pe langa dosarele angajatilor actuali, trebuie sa gestionati si dosarele fostilor angajati.

Incercati ca, cel putin pentru cativa ani, sa pastrati relativ la indemana aceasta arhiva.

Cele mai importante proceduri obligatorii in Resurse Umane

Va oferim procedurile corecte, pas cu pas, pe care trebuie sa le urmati ori de cate ori faceti angajari, concedieri, modificari in CIM, aplicati sanctiuni etc.!

>> CLICK AICI PENTRU DETALII <<


Dosarele personale ale fostilor angajati va pot servi ca referinta in urmatoarele situatii:
- calcularea pensiilor;
- eliberarea de recomandari in cazul schimbarii locului de munca;
- analiza performantelor inregistrate de fostii angajati in cazul unei cereri de reangajare.

De ce este important pentru dvs. ca dosarele angajatilor sa fie complete si actualizate

Departamentul de resurse umane trebuie sa fie capabil sa ofere, intr-un timp cat mai scurt, informatii reale si utile despre angajatii firmei dvs.

De aceea, existenta dosarelor personale cat mai complete si actualizate este justificata nu doar de obligativitatea stipulata prin lege, ci si din motive practice.

Aceste dosare nu contin doar copii ale diferitelor documente oficiale ale angajatilor, ci ele trebuie sa ofere o adevarata „istorie“ a evenimentelor legate de cariera unui angajat bazata pe documente-suport.

Iata doar cateva dintre avantajele dosarelor personale complete si actualizate:
- Va sunt necesare ca sa elaborati si sa tineti la zi organigrama firmei;
- Va ajuta in planificarea resurselor umane;
- Va ajuta sa realizati baza de date cu profilul angajatilor;
- Va sunt foarte utile atunci cand trebuie sa realizati statistici privind resursele umane in firma dvs., referitoare la fluctuatia personalului sau la situatia angajatilor (promovari, demisii, concedieri);
- Va ajuta sa realizati rapoarte privind activitatea departamentului de resurse umane care sa arate costurile si eficienta activitatilor de personal din firma dvs.

Un dosar personal incomplet sau care nu este actualizat cu toate noutatile referitoare la angajatul respectiv poate avea repercusiuni negative asupra intregii activitati a firmei:

In caz de reclamatii din partea personalului, lipsa documentelor conduce la imposibilitatea justificarii si, in ultima instanta, la imposibilitatea aplicarii deciziilor referitoare la angajati (de sanctionare, de promovare, de premiere etc.).

In cazul in care firma ajunge in instanta din cauza unui conflict de munca, un dosar personal incomplet poate provoca, prin lipsa probelor, pierderea procesului si prejudicii pentru firma.

Lipsa unor documente justificative creeaza adesea in firma un climat de neincredere, demotivare si chiar fluctuatie mare de personal.
Ti-a placut acest articol? Trimite-l si prietenilor tai!


Data aparitiei: -

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

Plata Drepturi Salariale Neacordate

Intrebare: Buna seara, In perioada 2011-2013 nu mi-au fost acordate tichetele de masa prevazute in CCM si bugetate.In septembrie 2013 am fost disponibilizat colectiv ca urmare a unui program de restructurare de catre administratorul judiciar al firmei,care a intrat in insolventa,care a recunoscut ca si creante curente sumele rezultate din neacordarea tichetelor de masa. Daca administratorul judiciar ia decizia de a plati aceste sume rezultate din neacordarea tichetelor de masa obligat fiind de catre o decizie a judecatorului sindic,aceste sume vor fi purtatoare de CAS,CASS si impozit pe venit (ma refer la cota angajatului) sau doar impozitate cu 16% (cota unica de impozitare) cum prevede Codul Fiscal in cazul tichetelor de masa?

Raspuns: Va rog din tot sufletul sa mai cititi odat&#259; cu atentie speta si sa raspundeti obiectiv.... citeste tot raspunsul aici




Trimite opinia ta comunitatii legislatiamuncii.ro








  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare





Adauga acest articol in site-ul tau

ALTE ARTICOLE REFERITOARE LA resurse umane, dosarul personal, eliberarea documentelor:







ULTIMELE ARTICOLE REFERITOARE LA resurse umane, dosarul personal, eliberarea documentelor: