legislatiamuncii.ro cauta meniu
Raporturile de munca ale PFA
 

Gestionarea dosarelor personale: informatii utile


Evidenta orelor suplimentare si a orelor de noapte

Evidenta orelor suplimentare si a orelor de noapte reprezinta o activitate foarte importanta, cu multe implicatii atat pentru angajati, cat si pentru angajatori, in special legate de modalitatea de plata. |n mod curent, inregistrarea acestor ore se face prin pontajele lunare si pe statele de plata.

Ordinul nr. 687/2006 (publicat in Monitorul Oficial nr. 801 din 25 septembrie 2006) a aprobat procedura privind modul de eliberare a actelor doveditoare ale sporului pentru munca prestata in timpul noptii si de valorificare a acestuia in procesul de stabilire si/sau de recalculare a drepturilor de pensie

Ca urmare, odata cu cresterea importantei orelor suplimentare, in special a celor de noapte, in calcularea pensiilor, va recomandam sa atasati la dosarul personal o evidenta a acestora (trimestrial sau anual), pentru fiecare angajat in parte.

Arhivarea corespunzatoare a dosarelor fostilor angajati

Dosarele personale ale angajatilor trebuie gestionate in conditii care sa asigure securitatea datelor, precum si pastrarea lor indelungata si corespunzatoare (art. 7 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 161/2006).

Pe langa dosarele angajatilor actuali, trebuie sa gestionati si dosarele fostilor angajati.

Incercati ca, cel putin pentru cativa ani, sa pastrati relativ la indemana aceasta arhiva.

Memorator Legislatia Muncii!
Memorator Legislatia Muncii!

Vezi detalii

Motive de Inchisoare pentru Manageri - Evitati aceste greseli!
Motive de Inchisoare pentru Manageri - Evitati aceste greseli!

Vezi detalii

Raporturile de munca ale PFA
Raporturile de munca ale PFA

Vezi detalii aici





Dosarele personale ale fostilor angajati va pot servi ca referinta in urmatoarele situatii:
- calcularea pensiilor;
- eliberarea de recomandari in cazul schimbarii locului de munca;
- analiza performantelor inregistrate de fostii angajati in cazul unei cereri de reangajare.

De ce este important pentru dvs. ca dosarele angajatilor sa fie complete si actualizate

Departamentul de resurse umane trebuie sa fie capabil sa ofere, intr-un timp cat mai scurt, informatii reale si utile despre angajatii firmei dvs.

De aceea, existenta dosarelor personale cat mai complete si actualizate este justificata nu doar de obligativitatea stipulata prin lege, ci si din motive practice.

Aceste dosare nu contin doar copii ale diferitelor documente oficiale ale angajatilor, ci ele trebuie sa ofere o adevarata istorie a evenimentelor legate de cariera unui angajat bazata pe documente-suport.

Iata doar cateva dintre avantajele dosarelor personale complete si actualizate:
- Va sunt necesare ca sa elaborati si sa tineti la zi organigrama firmei;
- Va ajuta in planificarea resurselor umane;
- Va ajuta sa realizati baza de date cu profilul angajatilor;
- Va sunt foarte utile atunci cand trebuie sa realizati statistici privind resursele umane in firma dvs., referitoare la fluctuatia personalului sau la situatia angajatilor (promovari, demisii, concedieri);
- Va ajuta sa realizati rapoarte privind activitatea departamentului de resurse umane care sa arate costurile si eficienta activitatilor de personal din firma dvs.

Un dosar personal incomplet sau care nu este actualizat cu toate noutatile referitoare la angajatul respectiv poate avea repercusiuni negative asupra intregii activitati a firmei:

In caz de reclamatii din partea personalului, lipsa documentelor conduce la imposibilitatea justificarii si, in ultima instanta, la imposibilitatea aplicarii deciziilor referitoare la angajati (de sanctionare, de promovare, de premiere etc.).

In cazul in care firma ajunge in instanta din cauza unui conflict de munca, un dosar personal incomplet poate provoca, prin lipsa probelor, pierderea procesului si prejudicii pentru firma.

Lipsa unor documente justificative creeaza adesea in firma un climat de neincredere, demotivare si chiar fluctuatie mare de personal.
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 01 Iulie 2013
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Gestionarea dosarelor personale: informatii utile Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Ce Date Ar Trebui Sa Contina Fluturasul De Salariu?Intrebare: Buna ziua. Ma confrunt cu o dilema. Dupa 21 de ani munciti in domeniul asistentei sociale, ca bugetar, cu toate sporurile scrise clar pe fluturas, am ajuns intr-o companie multinationala, ca muncitor necalificat. Se lucreaza in 3 schimburi,plus sambata, duminica. Am fost angajata cu 1200lei,dar nu inteleg nimic din ceea ce am pe fluturas. de exemplu luna februarie 2015: salar realizat...........1125. spor noapte..........126. bonus.........133. apoi, urmeaza tichete, deduceri etc. Explicatia
 

Raspuns: Datele sunt clare, dar daca aveti nelamuriri cred ca ar trebui sa mergeti la departamentul salarizar... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“Evaluarea Angajatilor - Modele si explicatii ”
exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
 

Legislatia Muncii s-a schimbat!

 
Descarca GRATUIT raportul special
Evaluarea Angajatilor - Modele si explicatii
 
Toate modificarile sunt explicate detaliat in raportul
 
"Evaluarea Angajatilor - Modele si explicatii "

 

 

 

 
 
 



 
Codul Muncii s-a schimbat!
Atentie la modificarile din REVISAL si Evaluarea Angajatilor aparute in 2015 !

Descarcati gratuit Raportul Special

"Evaluarea Angajatilor - Modele si explicatii "

Da, vreau sa primesc newsletterul Legislatia Muncii