Consultanta in afaceri | Manager
 

Gestionarea dosarelor personale: informatii utile


Evidenta orelor suplimentare si a orelor de noapte

Evidenta orelor suplimentare si a orelor de noapte reprezinta o activitate foarte importanta, cu multe implicatii atat pentru angajati, cat si pentru angajatori, in special legate de modalitatea de plata. |n mod curent, inregistrarea acestor ore se face prin pontajele lunare si pe statele de plata.

Ordinul nr. 687/2006 (publicat in Monitorul Oficial nr. 801 din 25 septembrie 2006) a aprobat procedura privind modul de eliberare a actelor doveditoare ale sporului pentru munca prestata in timpul noptii si de valorificare a acestuia in procesul de stabilire si/sau de recalculare a drepturilor de pensie

Ca urmare, odata cu cresterea importantei orelor suplimentare, in special a celor de noapte, in calcularea pensiilor, va recomandam sa atasati la dosarul personal o evidenta a acestora (trimestrial sau anual), pentru fiecare angajat in parte.

Arhivarea corespunzatoare a dosarelor fostilor angajati

Dosarele personale ale angajatilor trebuie gestionate in conditii care sa asigure securitatea datelor, precum si pastrarea lor indelungata si corespunzatoare (art. 7 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 161/2006).

Pe langa dosarele angajatilor actuali, trebuie sa gestionati si dosarele fostilor angajati.

Incercati ca, cel putin pentru cativa ani, sa pastrati relativ la indemana aceasta arhiva.

Dosarele personale ale fostilor angajati va pot servi ca referinta in urmatoarele situatii:
- calcularea pensiilor;
- eliberarea de recomandari in cazul schimbarii locului de munca;
- analiza performantelor inregistrate de fostii angajati in cazul unei cereri de reangajare.

De ce este important pentru dvs. ca dosarele angajatilor sa fie complete si actualizate

Departamentul de resurse umane trebuie sa fie capabil sa ofere, intr-un timp cat mai scurt, informatii reale si utile despre angajatii firmei dvs.

De aceea, existenta dosarelor personale cat mai complete si actualizate este justificata nu doar de obligativitatea stipulata prin lege, ci si din motive practice.


Cartea Verde a Legislatiei Muncii
Cartea Verde a Legislatiei Muncii

Vezi detalii

MEMO Relatii de munca - ai acces la toate informatiile in domeniu
MEMO Relatii de munca - ai acces la toate informatiile in domeniu

Vezi detalii

384 intrebari si raspunsuri vitale in legislatia muncii
384 intrebari si raspunsuri vitale in legislatia muncii

Vezi detalii




Aceste dosare nu contin doar copii ale diferitelor documente oficiale ale angajatilor, ci ele trebuie sa ofere o adevarata „istorie“ a evenimentelor legate de cariera unui angajat bazata pe documente-suport.

Iata doar cateva dintre avantajele dosarelor personale complete si actualizate:
- Va sunt necesare ca sa elaborati si sa tineti la zi organigrama firmei;
- Va ajuta in planificarea resurselor umane;
- Va ajuta sa realizati baza de date cu profilul angajatilor;
- Va sunt foarte utile atunci cand trebuie sa realizati statistici privind resursele umane in firma dvs., referitoare la fluctuatia personalului sau la situatia angajatilor (promovari, demisii, concedieri);
- Va ajuta sa realizati rapoarte privind activitatea departamentului de resurse umane care sa arate costurile si eficienta activitatilor de personal din firma dvs.

Un dosar personal incomplet sau care nu este actualizat cu toate noutatile referitoare la angajatul respectiv poate avea repercusiuni negative asupra intregii activitati a firmei:

In caz de reclamatii din partea personalului, lipsa documentelor conduce la imposibilitatea justificarii si, in ultima instanta, la imposibilitatea aplicarii deciziilor referitoare la angajati (de sanctionare, de promovare, de premiere etc.).

In cazul in care firma ajunge in instanta din cauza unui conflict de munca, un dosar personal incomplet poate provoca, prin lipsa probelor, pierderea procesului si prejudicii pentru firma.

Lipsa unor documente justificative creeaza adesea in firma un climat de neincredere, demotivare si chiar fluctuatie mare de personal.

Ti-a placut acest articol? Trimite-l si prietenilor tai!


Data aparitiei: 01 Iulie 2013
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Nota: 5 din 1 voturi
Gestionarea dosarelor personale: informatii utile
 

 
x


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Impozitarea Concediului Medical?Intrebare: Buna seara! Am o intrebare legata de acordarea concediului medical pentru neoplasm mamar cu plata de 100%. Am revenit din CIC cu o indemnizatie de 1138 lei (suma fixa in fiecare luna). Am primit fluturasul pe luna decembrie si pentru 20 zile lucratoare am de primit 860 lei. Mai bine de 100 lei mi s-a oprit impozitul... Este corect ca sa se impoziteze concediul medical?Mentionez ca nu am certificat de incadrare in grad de handicap.
 

Raspuns: Contributia la pensii - CAS este bine sa siti ca reprezinta 31,3% din cei 804 lei, iar aceasta se im... citeste tot raspunsul aici


 

eNews Legislatia Muncii


Descarca GRATUIT raportul special

"Modificari in Codul Muncii - noutati REVISAL si Evaluarea Angajatilor"