Considerente asupra procedurii de urmat in cazul delegarii/detasarii unor lucratori intr-un stat membru al U.E.

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Potrivit prevederilor art. 18 alin. (1) din Legea nr. 53/2003, cu modificarile si completarile ulterioare – Codul muncii („Codul Muncii”), in situatia in care angajatul urmeaza sa isi desfasoara activitatea in strainatate, angajatorul este obligat sa ii furnizeze o serie de informatii suplimentare, respectiv:

a) durata perioadei de munca ce urmeaza sa fie prestata in strainatate;
b) moneda in care vor fi platite drepturile salariale, precum si modalitatile de plata;
c) prestatiile in bani si/sau in natura aferente desfasurarii activitatii in strainatate;
d) conditiile de clima;
e) reglementarile principale din legislatia muncii din acea tara;
f) obiceiurile locului a caror nerespectare i-ar pune in pericol viata, libertatea sau siguranta personala;
g) conditiile de repatriere a lucratorului, dupa caz.

Prin  urmare, angajatorul are obligatia ca, in situatia in care trimite un salariat sa presteze munca in strainatate pentru a indeplini obligatiile asumate prin contractul incheiat cu partenerul german, sa-l informeze pe salariat in conformitate cu dispozitiile mai sus mentionate prin incheierea unui act aditional la contractul individual de munca care sa stabileasca elementele mentionate la art. 18 alin. (1) din Codul Muncii, cat si alte conditii ale detasarii/delegarii cum ar fi nivelul indemnizatiei de detasare/delegare si alte drepturi ale salariatilor detasati/delegati.

Detasarea este definita de Regulamentul (CE) nr. 883/2004 privind coordonarea sistemelor de securitate sociala si de stabilire a continutului anexelor acestuia („Regulamentul (CE) 883/2004”) in mod diferit de Codul muncii, motiv pentru care se impun cateva clarificari terminologice cu privire la intelesul termenului de „detasare”.

Astfel, potrivit Codului Muncii, detasarea consta in schimbarea temporara a locului muncii, din dispozitia angajatorului, la un alt angajator, in scopul executarii unor lucrari in interesul acestuia. Pe durata detasarii, in sensul Codului Muncii, contractul individual de munca al angajatului cu Societatea care detaseaza se suspenda, drepturile acestuia urmand a fi platite de angajatorul la care s-a dispus detasarea, conform prevederilor art. 47 alin. (1) coroborate cu prevederile art. 52 alin. (1) lit. d) din Codul Muncii.

Potrivit art. 12 din Regulamentului (CE) 883/2004, „persoana care desfasoara o activitate salariata intr-un stat membru, pentru un angajator care isi desfasoara in mod obisnuit activitatile in acest stat membru, si care este deta?ata de angajatorul respectiv in alt stat membru pentru a lucra pentru angajator, continua sa fie supusa legislatiei primului stat membru, cu conditia ca durata previzibila a activitatii sa nu depaseasca douazeci si patru de luni si sa nu fi fost trimisa sa inlocuiasca o alta persoana”.

Potrivit prevederilor art. 43 din Codul Muncii, delegarea reprezinta exercitarea temporara, din dispozitia angajatorului, de catre salariat, a unor lucrari sau sarcini corespunzatoare atributiilor de serviciu in afara locului sau de munca. Pe durata delegarii contractul individual de munca al angajatului cu Societatea nu se suspenda, drepturile salariatului fiind platite in continuare de Societate.

Din cele  prezentate mai sus, rezulta ca un lucrator detasat in sensul Regulamentului (CE) nr. 883/2004 este un lucrator delegat in sensul legislatiei din Romania intrucat numai in cazul delegarii salariatul continua sa fie remunerat de angajatorul sau, deoarece presteaza activitate pentru acest angajator, si nu pentru altul, acesta fiind si angajatorul care are prerogativa de a-l sanctiona disciplinar.

in concluzie, pentru ca salariatii unei societati romane sa ramana supusi legislatiei nationale, una dintre conditiile necesare a fi indeplinite este aceea de a continua sa lucreze pentru aceasta, acest lucru fiind posibil numai daca are loc delegare in sensul legii romane, adica o detasare in sensul Regulamentului (CE) 883/2004.


Cu consideratie,




Marcel Vasile
Avocat colaborator,




NOUTATI din Legislatia muncii

NOU! S-a modificat legislatia privind acordarea diurnei in 2024!


Principala modificare a fost introdusa prin OG 16!

Este o modificare care creeaza neclaritati majore in situatii practice care privesc:
1) incadrarea deplasarii salariatului in delegare sau in deplasare la locul de munca
2) stabilirea plafonului neimpozabil in functie de incadrarea deplasarii pentru toti salariatii
3) stabilirea plafonului neimpozabil al indemnizatiilor cuvenite soferilor

Descoperiti alte noutati in Diurna legala in Romania si in strainatate.

...Vezi AICI detalii complete <<

de Legislatia Muncii

Data aparitiei: 27 Iunie 2013
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Considerente asupra procedurii de urmat in cazul delegarii/detasarii unor lucratori intr-un stat membru al U.E. Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Obligatie emitere adeverinta venit noua lege a pensiilorIntrebare: In ce conditii firma este obligata sa elibereze adeverinte cu tote veniturile din 1957-2001 conform noii L360/2023. Firma este din 1957, detinem arhiva, din statele vechi si mai apoi fluturasi se poate deduce baza de calul a pensiei care difera de la o perioada la alta, totodata, nu sunt incluse toate veniturile la calulul CAS-lui si pensia suplimentara L80/1992.Legea intra in vigoare din septembrie, suntem obligati sa eliberam pana atunci aceste adeverinte?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Fisa de post pentruDirector vanzariIntrebare: Va rog frumos sa ne trimit fisa post pentru urmatorul cod cor: 112018 - director vanzari.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]