Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Decontarea cheltuielilor de deplasare. Ce documente justificative sunt necesare?

DiurnaDelegareDetasaredocumente justificativecazareordin de deplasarebonuri fiscale


Vom analiza mai jos cazul unei societati in cadrul careia unul dintre salariati trebuie sa se deplaseze o data pe saptamana la o societate din alt judet. Pentru deplasare si cazare, societatea ii acorda acestuia un avans de trezorerie (ex. 350 lei).

La intoarcerea in societate, se aduce Ordin de deplasare stampilat de la societatea la care a fost, bonurile fiscale de transport, factura si chitanta de cazare, in ex. bon fiscal de 50 lei, cazare de 300 lei.
Pe spatele Ordinului de deplasare se completeaza :
-ziua si ora plecarii          -Avans spre decontare
-ziua si ora sosirii            -Primit la plecare
-Data dep.decont             -Primit in timp.deplas.
-penalitati calculate          -Total

La cheltuieli efectuate conform documentelor anexate, vom vedea daca pe langa bonurile aferente transportului se inscrie si factura cu chitanta de cazare cu valoarea respectiva.


Solutia consultantului:

Detasarea transnationala a salariatilor
Detasarea transnationala a salariatilor

Vezi detalii aici

Ghid complet SSM si PSI pentru angajator
Ghid complet SSM si PSI pentru angajator

Vezi detalii aici

Ghid Complet pentru Departamentul HR
Ghid Complet pentru Departamentul HR

Vezi detalii aici




Cu privire la Ordinul de deplasare (Delegatie - Cod 14-5-4), Norma specifica de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile, aprobata prin OMEF 3512/2008 prevede urmatoarele:

1. Serveste ca:
   - dispozitie catre persoana delegata sa efectueze deplasarea;
   - document pentru decontarea de catre titularul de avans a cheltuielilor efectuate;
   - document pentru stabilirea diferentelor de primit sau de restituit de titularul de avans;
   - document justificativ de inregistrare in contabilitate.

 2. Se intocmeste intr-un exemplar, pentru fiecare deplasare, de catre persoana care urmeaza a efectua deplasarea, precum si pentru justificarea avansurilor acordate in vederea procurarii de valori materiale cu plata in numerar.

3. Circula:
   - la persoana imputernicita sa dispuna deplasarea, pentru semnare;
   - la persoana care efectueaza deplasarea;
   - la persoanele autorizate ale unitatii la care s-a efectuat deplasarea, pentru confirmarea sosirii si plecarii persoanei delegate;
   - la compartimentul financiar-contabil pentru verificarea decontului, pe baza actelor justificative anexate la acesta de catre titular, la intoarcerea din deplasare sau cu ocazia procurarii materialelor, stabilindu-se diferenta de primit sau de restituit, cu luarea in considerare a eventualelor penalizari si semnatura pentru verificare.

In cazul in care la decontarea avansului suma cheltuielilor efectuate este mai mare decat avansul primit, pentru diferenta de primit de catre titularul de avans se intocmeste Dispozitie de plata catre casierie.

In cazul in care, la decontare, sumele privind cheltuielile efective sunt mai mici decat avansul primit, diferenta de restituit de catre titularul de avans se depune la casierie pe baza de Dispozitie de incasare catre casierie;
   - la persoana autorizata sa exercite controlul financiar preventiv, pentru viza;
   - la conducatorul unitatii pentru aprobarea cheltuielilor efectuate.

4. Se arhiveaza la compartimentul financiar-contabil.

5. Continutul minimal obligatoriu de informatii al formularului este urmatorul:

   - denumirea unitatii;
   - denumirea si numarul formularului;
   - numele, prenumele si functia persoanei delegate; scopul, destinatia si durata deplasarii; stampila unitatii; semnatura conducatorului unitatii; data;
   - data (ziua, luna, anul, ora) sosirii si plecarii in/din delegatie;
   - ziua si ora plecarii; ziua si ora sosirii; data depunerii decontului; penalizari calculate; avans spre decontare;
   - cheltuieli efectuate: felul actului si emitentul, numarul si data actului, suma;
   - numarul si data documentului pentru restituirea diferentei; diferenta de primit/restituit;
   - semnaturi: conducatorul unitatii; controlul financiar preventiv, persoana care verifica decontul, seful de compartiment, dupa caz; titularul de avans.

Asadar, Ordinul de deplasare serveste ca document pentru decontarea de catre titularul de avans a cheltuielilor efectuate si ca document justificativ de inregistrare in contabilitate. In acest formular, pe verso, se inscriu toate cheltuielile efectuate pe durata deplasarii, conform documentelor anexate (in cazul prezentat, inclusiv factura de cazare) : felul actului si emitentul, numarul si data actului, suma.

Pentru deplasarile externe se utilizeaza Decontul de cheltuieli (pentru deplasari externe - Cod 14-5-5).

Acesta serveste ca:

- document pentru decontarea de catre titularul de avans a cheltuielilor efectuate (in valuta si in lei), cu ocazia deplasarii in strainatate;
   - document pentru stabilirea diferentelor de primit sau de restituit de titularul de avans;
   - document justificativ de inregistrare in registrul de casa (in valuta) si in contabilitate.
Pentru transporturi internationale se utilizeaza Decontul de cheltuieli valutare  (transporturi internationale - Cod 14-5-5/a). Acesta serveste ca:
 - document pentru decontarea de catre titularul de avans a cheltuielilor efectuate (in valuta si in lei), cu ocazia deplasarii in strainatate;
   - document pentru stabilirea diferentei de primit sau de restituit de catre titularul de avans;
   - document de inregistrare in contabilitate.



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 20 Iunie 2013
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Decontarea cheltuielilor de deplasare. Ce documente justificative sunt necesare? Nota: 2.43 din 5 - 7 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Pensionar Cu Pensie Anticipata PartialIntrebare: Buna ziua, as vrea sa va rog sa-mi raspundeti la intrbarea :daca am pensie anticipata partial as putea lucra in Germania?. Va multumesc.
 

Raspuns: ART 114 DIN lEGEA 263 DIN 2010... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“Codul Muncii - 19 modificari majore in luna august”
exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

CODUL MUNCII - 19 modificari majore in luna august 2017

 
Descarca GRATUIT raportul special
Codul Muncii - 19 modificari majore in luna august
 
Toate modificarile aparute in Codul Muncii sunt explicate detaliat in raportul
 
"Codul Muncii - 19 modificari majore in luna august"

 

 

 

 
 
 



 
xx
Codul Muncii a suferit 19 modificari in luna august!
Atentie la modificarile din Codul Muncii! De la 1 august au aparut modificari majore care afecteaza toate firmele!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Codul Muncii - 19 modificari majore in luna august"

Da, vreau sa primesc newsletterul Legislatia Muncii