Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
legislatiamuncii.ro cauta meniu
KIT-ul de documente instant obligatorii din  Legislatia Muncii si Salarizare
 

Decontarea cheltuielilor de deplasare. Ce documente justificative sunt necesare?



Vom analiza mai jos cazul unei societati in cadrul careia unul dintre salariati trebuie sa se deplaseze o data pe saptamana la o societate din alt judet. Pentru deplasare si cazare, societatea ii acorda acestuia un avans de trezorerie (ex. 350 lei).

La intoarcerea in societate, se aduce Ordin de deplasare stampilat de la societatea la care a fost, bonurile fiscale de transport, factura si chitanta de cazare, in ex. bon fiscal de 50 lei, cazare de 300 lei.
Pe spatele Ordinului de deplasare se completeaza :
-ziua si ora plecarii -Avans spre decontare
-ziua si ora sosirii -Primit la plecare
-Data dep.decont -Primit in timp.deplas.
-penalitati calculate -Total

La cheltuieli efectuate conform documentelor anexate, vom vedea daca pe langa bonurile aferente transportului se inscrie si factura cu chitanta de cazare cu valoarea respectiva.


Solutia consultantului:

Autorizatiile si documentele esentiale de functionare
Autorizatiile si documentele esentiale de functionare

Vezi detalii aici

Transformati intr-o simpla formalitate  acreditarea dvs. ca Expert Legislatia Muncii!
Transformati intr-o simpla formalitate acreditarea dvs. ca Expert Legislatia Muncii!

Vezi detalii aici

Engleza incepatori
Engleza incepatori

Vezi detalii aici




Cu privire la Ordinul de deplasare (Delegatie - Cod 14-5-4), Norma specifica de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile, aprobata prin OMEF 3512/2008 prevede urmatoarele:

1. Serveste ca:
- dispozitie catre persoana delegata sa efectueze deplasarea;
- document pentru decontarea de catre titularul de avans a cheltuielilor efectuate;
- document pentru stabilirea diferentelor de primit sau de restituit de titularul de avans;
- document justificativ de inregistrare in contabilitate.

2. Se intocmeste intr-un exemplar, pentru fiecare deplasare, de catre persoana care urmeaza a efectua deplasarea, precum si pentru justificarea avansurilor acordate in vederea procurarii de valori materiale cu plata in numerar.

3. Circula:
- la persoana imputernicita sa dispuna deplasarea, pentru semnare;
- la persoana care efectueaza deplasarea;
- la persoanele autorizate ale unitatii la care s-a efectuat deplasarea, pentru confirmarea sosirii si plecarii persoanei delegate;
- la compartimentul financiar-contabil pentru verificarea decontului, pe baza actelor justificative anexate la acesta de catre titular, la intoarcerea din deplasare sau cu ocazia procurarii materialelor, stabilindu-se diferenta de primit sau de restituit, cu luarea in considerare a eventualelor penalizari si semnatura pentru verificare.

In cazul in care la decontarea avansului suma cheltuielilor efectuate este mai mare decat avansul primit, pentru diferenta de primit de catre titularul de avans se intocmeste Dispozitie de plata catre casierie.

In cazul in care, la decontare, sumele privind cheltuielile efective sunt mai mici decat avansul primit, diferenta de restituit de catre titularul de avans se depune la casierie pe baza de Dispozitie de incasare catre casierie;
- la persoana autorizata sa exercite controlul financiar preventiv, pentru viza;
- la conducatorul unitatii pentru aprobarea cheltuielilor efectuate.

4. Se arhiveaza la compartimentul financiar-contabil.

5. Continutul minimal obligatoriu de informatii al formularului este urmatorul:

- denumirea unitatii;
- denumirea si numarul formularului;
- numele, prenumele si functia persoanei delegate; scopul, destinatia si durata deplasarii; stampila unitatii; semnatura conducatorului unitatii; data;
- data (ziua, luna, anul, ora) sosirii si plecarii in/din delegatie;
- ziua si ora plecarii; ziua si ora sosirii; data depunerii decontului; penalizari calculate; avans spre decontare;
- cheltuieli efectuate: felul actului si emitentul, numarul si data actului, suma;
- numarul si data documentului pentru restituirea diferentei; diferenta de primit/restituit;
- semnaturi: conducatorul unitatii; controlul financiar preventiv, persoana care verifica decontul, seful de compartiment, dupa caz; titularul de avans.

Asadar, Ordinul de deplasare serveste ca document pentru decontarea de catre titularul de avans a cheltuielilor efectuate si ca document justificativ de inregistrare in contabilitate. In acest formular, pe verso, se inscriu toate cheltuielile efectuate pe durata deplasarii, conform documentelor anexate (in cazul prezentat, inclusiv factura de cazare) : felul actului si emitentul, numarul si data actului, suma.

Pentru deplasarile externe se utilizeaza Decontul de cheltuieli (pentru deplasari externe - Cod 14-5-5).

Acesta serveste ca:

- document pentru decontarea de catre titularul de avans a cheltuielilor efectuate (in valuta si in lei), cu ocazia deplasarii in strainatate;
- document pentru stabilirea diferentelor de primit sau de restituit de titularul de avans;
- document justificativ de inregistrare in registrul de casa (in valuta) si in contabilitate.
Pentru transporturi internationale se utilizeaza Decontul de cheltuieli valutare (transporturi internationale - Cod 14-5-5/a). Acesta serveste ca:
- document pentru decontarea de catre titularul de avans a cheltuielilor efectuate (in valuta si in lei), cu ocazia deplasarii in strainatate;
- document pentru stabilirea diferentei de primit sau de restituit de catre titularul de avans;
- document de inregistrare in contabilitate.



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 20 Iunie 2013
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Decontarea cheltuielilor de deplasare. Ce documente justificative sunt necesare? Nota: 2.6 din 5 - 5 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Tichete Cadou Din Fondul SocialIntrebare: Buna ziua! In CCM exista urmatoarea formulare: Angajatoarul poate acorda din fondul social salariatilor proprii tichete cadou in valoare de 150 ron cu ocazia Craciunului si cu ocazia zilei societatii intrebarea mea e urmatoarea: Aceste tichete vor fi impozitate doar cu 16 % imp.tinad cont ca sunt scazute din Fondul socia? sau cu toate taxele? Multumesc anticipat!
 

Raspuns: Potrivit art 76, alin. 4 lit. a din Noul Cod fiscal, cadourile inclusiv tichetele cadou, oferite de... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“Impozitul pe salarii. Modificarile aduse de Noul Cod Fiscal”
exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Noul Cod Fiscal modifica impozitarea salariilor si a contributiilor

 
Descarca GRATUIT raportul special
Impozitul pe salarii. Modificarile aduse de Noul Cod Fiscal
 
Toate modificarile sunt explicate detaliat in raportul
 
"Impozitul pe salarii. Modificarile aduse de Noul Cod Fiscal"

» Alte Newslettere Gratuite
 

 

 

 

 
 
 



 
IMPOZITUL PE SALARII S-A SCHIMBAT!
Atentie la modificarile din Noul Cod Fiscal aduse impozitarii si contributiilor aferente salariilor!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Impozitul pe salarii. Modificarile aduse de Noul Cod Fiscal"

Da, vreau sa primesc newsletterul Legislatia Muncii
[x]