Top obiective pentru sectorul IMM-urilor in 2013

Resurse UmaneIMM 2013prioritati intreprinderiagricultorimestesugari
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X



In ce priveste cele mai importante masuri care se vor lua in aceasta perioada pentru IMM-uri, va informam ca a fost prezentat un top al prioritatilor pentru sectorul IMM-urilor in 2013.

Iata care ar fi, pe scurt, cele 5 prioritati pentru IMM-uri in 2013:

    Asigurarea unui CADRU LEGAL STABIL SI PREDICTIBIL pentru mediul de afaceri, cu imbunatatirea in 2013 doar a aspectelor privind reducerea birocratiei cu 25% si a fiscalitatii, precum si valorificarea aquis-ului si a bunelor practici ale UE, cu respectarea transparentei decizionale si a dialogului social calitativ cu confederatiilor patronale, cu realizarea sistematica de evaluari de impact a fiecarui nou act normativ si a analizelor cost-benficiu pentru IMM-uri.

    ADOPTAREA UNEI NOI LEGI PENTRU INTREPRINDERILE MICI SI MIJLOCII, care sa asigure implementarea deplina la nivel national a Small Business Act (SBA), aplicarea principiului "Reglementati mai intai pentru IMM-uri" si cresterea treptata de la 0,4% la 1% din PIB a fondurilor alocate de la bugetul de stat pentru finantarea programelor de dezvoltare, a masurilor de sprijinire a infiintarii de noi intreprinderi si de sustinere a dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, la nivel national si local, pentru perioada 2013-2020. CNIPMMR a elaborat si inaintat Ministerului Economiei din ianuarie 2013 un numar de 63 de propuneri sub forma de articole si/sau alineate pentru noua lege a IMM-urilor.

    RELANSAREA PROCESULUI INVESTITIONAL, prin:


        DIVERSIFICAREA serviciilor oferite de Fondul de Garantare a Creditelor pentru IMM si Fondul Roman de Contragarantare (in prezent FNGCIMM garanteaza pentru 1,4 mil. Euro si poate garanta pentru inca 2,5 mil. Euro, prin modernizarea serviciilor) in vederea relansarii finantarii IMM-urilor;

        Masuri de stimulare a IMM-urilor: impozitarea graduala a IMM-urilor nou infiintate – scutire de impozit in primul an, reducerea cu 50% a impozitului pe profit in cel de-al doilea an, cu obligativitatea de asigurare a functionarii societatii pe o durata de minim trei ani dupa finalizarea facilitatilor;

        Utilizarea unei parti din resursele POSDRU pentru finantarea microintreprinderilor similar proiectelor utilizate in alte tari (exp. Italia);

        Reglementarea de STIMULENTE pentru crearea de noi locuri de munca;

        MODIFICAREA SI COMPLETAREA O.U.G. NR. 85/2008 privind stimularea investitiilor, aprobata prin Legea nr. 78/2009;

        IMBUNATATIREA CADRULUI LEGAL PRIVIND SCHEMELE DE AJUTOR DE STAT, cu modificarea criteriilor de acordare pentru a le face pe deplin accesibile IMM-uri;

        Masuri proactive de stimulare a investitiilor: scutirea de impozit pe cladiri neterminate, care sunt finalizate.

    IMBUNATATIREA ACCESULUI IMM-URILOR LA FINANTARE, prin:


        CRESTEREA SUMELOR ALOCATE PROGRAMELOR DE INFIINTARE SI DEZVOLTARE A INTREPRINDERILOR MICI SI MIJLOCII, raportat la efectul multiplicator inregistrat in anii anteriori, cu alocarea prioritara a 300 milioane euro pentru sustinerea financiara a programului start-up in perioada 2013-2014, care va asigura crearea unui numar de 300.000 locuri noi de munca si cresterea cu 4,26% a PIB in perioada 2013-2016.

        Simplificarea "de facto" a procedurilor, pentru cresterea ABSORBTIEI FONDURILOR STRUCTURALE;

        CRESTEREA ACCESULUI IMM-URILOR LA ACHIZITII PUBLICE: obligativitatea impartirii in loturi mai mici a obiectului achizitiei, simplificarea procedurii privind acordarea de avansuri, etc.;

        Cresterea accesului IMM-urilor la credite bamcare si asigurarea transparentei informatiilor privind ofertele de creditare;

        Instituirea, potrivit practicii europene, a MEDIATORULUI DE CREDITE pentru IMM-uri, la nivelul fiecarui judet, dupa model francez, care sa asigure realizarea a 3 scopuri: cresterea creditarii IMM-urilor, oferirea de solutii intreprinderilor, in special sectorului IMM, pentru a obtine finantari de la banci si sesizarea Guvernului in cazul aparitiei unor probleme nerezolvate majore;

        Operationalizarea in regim de urgenta a OBLIGATIEI DE PLATA A VALORII CONTRACTELOR DE ACHIZITIE PUBLICA IN TERMEN DE MAXIM 30 DE ZILE calendaristice de la receptie, cu sanctiuni ferme (cu dobanzi si penalitati echivalente cu cele pentru datorii bugetare), potrivit Legii nr. 72/2013 si Directivei 2011/7/UE;

        Imbunatatirea reglementarilor privind SCUTIREA IMPOZITULUI PE PROFITUL REINVESTIT;

        SUSTINEREA DEZVOLTARII CEC CA BANCA PENTRU FINANTAREA IMM-URILOR si a programelor de microfinantare pentru microintreprinderi;

        Imbunatatirea legislatiei privind parteneriatul public-privat, in vederea reducerii plafoanelor stabilite de dispozitiile legale, pentru a le face operationale pentru intreprinzatorii din Romania, inclusiv pentru IMM-uri;

        Imbunatatirea reglementarilor privind executarea silita pentru debite bugetare, cu deblocarea conturilor bancare ale IMM-urilor si crearea unui sistem de reesalonare a sumelor, prin retinerea de maxim 30% din veniturile lunare, fara afectarea platii salariilor si activitatii curente.

    DEZVOLTAREA SECTORULUI IMM-URILOR DIN ROMANIA, PRIN SUSTINEREA DISTRIBUTIEI SI COMERCIALIZARII PRODUSELOR LOR:


        Extinderea masurilor adoptate prin Legea nr. 321/2009 privind comercializarea produselor alimentare, privind protectia impotriva intelegerilor si practicilor anticoncurentiale si accelerarea platilor comerciantilor catre toate IMM-urile furnizoare - din industria usoara, mobila, produse chimice, etc., care va stimula cresterea productiei industriale autohtone si va reduce importurile;

        Dezvoltarea unei retele de colectare in vederea distributiei produselor traditionale si locale realizate de IMM-uri, inclusiv micii agricultori si mestesugari, cu implicarea financiara a fondurilor UE;

        Instituirea obligativitatii pentru marile lanturi de magazine de a asigura un spatiu minim de desfacere (30%) pentru prezentarea si comercializarea produselor traditionale si locale realizate de IMM-uri, inclusiv micii agricultori si mestesugari din Romania;

        Dezvoltarea retelelelor si centrelor de consultanta si informare pentru IMM-uri, a serviciilor de sprijin in afaceri, a portalurilor de solutii pentru IMM, sustinerea retelelor de cooperare dintre IMM-uri, centre de cercetare si universitati, organizatii de formare profesionala si formare profesionala continua, institutii financiare si consultanti;

        Sustinerea dezvoltarii organizatiilor IMM-urilor, pentru asigurarea de servicii complexe, adaptate specificului micilor intreprinzatori in vederea accelerarii recuperarii decalajului dintre Romania si UE (in Romania sunt 24 de IMM-uri/1000 locuitori, in UE sunt 42 de IMM-uri/1000 locuitori).

Sursa: Biroul de presa al CNIPMMR


NOUTATI din Legislatie muncii

[Raluca Dimitriu] Webinar Probleme la incetarea CIM + modificari legislative


Legea nr. 360/2023 a adus noutati privind continuarea activitatii salariatilor pana la implinirea varstei de 70 de ani, iar Legea nr. 283/2022 a modificat substantial Codul muncii, introducand notiuni ca:

• zile libere platite pentru evenimente familiale deosebite;
• concediu de ingrijitor;
• absente de la locul de munca pentru situatii neprevazute.

Cum afecteaza aceste modificari legislative incetarea CIM?

Aflati raspunsul in cadrul Webinarului “Noi probleme practice privind incetarea CIM”.

...Vezi AICI detaliile complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Resurse UmaneIMM 2013prioritati intreprinderiagricultorimestesugari

Data aparitiei: 24 Mai 2013
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Top obiective pentru sectorul IMM-urilor in 2013 Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Revisal. Sanctionarea cu reducerea salariuluiIntrebare: Dorim sa ne acordati sprijin cu privire la modului de aplicare a a art. 248 alin. (1) lit c) din Codul muncii si a obligativitatii transmiterii sau NU in REVISAL: 1. Reducerea salariului de baza ca sanctiune disciplinara presupune modificarea efectiva a salariului de incadrare (de ex. am un salariu de incadrare de 4000 lei brut; angajatul este sanctionat disciplinar cu 10%; in consecinta salariul de incadrare devine 3600 de lei brut si toate sporurile se calculeaza la 3600 lei brut? ) sau doar...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Modificare salariu prin act aditionalIntrebare: Suntem nevoiti sa modificam in minus salariul unui angajat. Acesta va fi incadrat pe aceeasi functie, cu mici modificare in cadrul fisei de post (trece pe alta cursa care este cotata cu un salariu mai mic). Va rog sa ma ajutati cu ce documentatie trebuie intocmita pentru modificare? Mentionez ca angajatul a fost de acord cu aceasta modificare.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

eNews Resurse Umane

Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern
Descarcati GRATUIT raportul special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"
 

 


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]