Instructiuni de completare a Registrului de evidenta a zilierilor

Angajare si Concedierezilieriregistrul de evidenta a zilierilorcompletare
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

INSTRUCTIUNI DE COMPLETARE
a Registrului de evidenta a zilierilor

Citeste:  Ghid declarare impozit pe veniturile zilierilor!



1. Beneficiar - se completeaza datele de identificare a beneficiarului, dupa cum urmeaza: denumirea persoanei juridice, cod unic de inregistrare, sediul.

2. In coloana nr. 1 - Nr. crt. - se vor numerota in ordine, incepand cu numarul 1, lucratorii zilieri.

3. In coloana nr. 2 - Data de desfasurare a activitatii - se va trece data fiecarei zile de lucru a zilierului.

4. In coloana nr. 3 - Numele si prenumele zilierului - se vor trece numele si prenumele zilierului.

5. In coloana nr. 4 - Actul de identitate - se va trece tipul actului (BI, CI, pasaport), seria si numarul acestuia.

6. In coloana nr. 5 - CNP - se va trece codul numeric personal din actul de identitate al zilierului.

7. In coloana nr. 6 - Semnatura zilierului la inceperea activitatii - zilierul va semna zilnic in aceasta rubrica, inainte de inceperea activitatii si dupa instructajul facut de beneficiar.

8. In coloana nr. 7 - Locul executarii activitatii - se va trece explicit unde se desfasoara activitatea zilierului (ferma, gradina, padure etc.).

9. In coloana nr. 8 - Remuneratia bruta convenita - se va preciza suma stabilita prin negociere intre parti.

10. In coloana nr. 9 - Remuneratia neta platita - se va preciza suma neta cuvenita zilierului, dupa scaderea impozitului pe venit.

11.In coloana nr. 10 - Semnatura de confirmare de primire a banilor - zilierul va semna pentru confirmarea primirii remuneratiei nete cuvenite la sfarsitul zilei de lucru.

12. In coloana nr. 11 - Loc pentru stampila si semnatura beneficiarului - beneficiarul va semna si va aplica stampila.

Registrul se tipareste si se inseriaza de Imprimeria Nationala, iar distribuirea acestuia se face, la cerere si contra cost, de Inspectia Muncii prin inspectoratele teritoriale de munca.

Inscrierea datelor in registru se face numai cu cerneala sau pasta albastra.
Orice modificare a datelor inscrise se face prin taierea cu o linie orizontala cu cerneala sau pasta rosie si prin inscrierea datelor corecte de asemenea cu cerneala sau pasta rosie, lasandu-se vizibila inscrierea anterioara si prin aplicarea stampilei si semnaturii beneficiarului de lucrari.

Inscrierea datelor se face in ordinea cronologica a utilizarii zilierilor. Registrul se intocmeste zilnic, exceptand perioadele in care nu se apeleaza la serviciile zilierilor.

Nu se lasa pagini si pozitii libere intre paginile registrului.
Pe prima pagina a registrului se completeaza datele de identificare ale beneficiarului de lucrari.

Registrul se pastreaza la sediul beneficiarului de lucrari si/sau, dupa caz, la sediul sucursalei, agentiei, reprezentantei, punctului de lucru sau al altor asemenea unitati fara personalitate juridica.

Registrul va fi numerotat, parafat si legat.
Beneficiarul de lucrari raspunde de respectarea prevederilor legale privind conducerea, completarea si pastrarea registrului, fiind responsabil de corectitudinea datelor inscrise in registru.

La fiecare inscriere a unui zilier in registru numele si prenumele se inscriu cu literele mari de tipar, cu mentionarea si a initialei tatalui.

Denumirea beneficiarului de lucrari se inscrie in registru cu litere mari de tipar, fara prescurtari. Prescurtarile permise sunt:
- S.C. - societate comerciala;
- S.A. - societate pe actiuni;
- S.R.L. - societate cu raspundere limitata;
- S.N.C. - societate in nume colectiv;
- S.C.S. - societate in comandita simpla;
- S.C.A. - societate in comandita pe actiuni.


- sa prezinte Registrul de evidenta a zilierilor organelor de control abilitate;
- sa asigure instruirea si informarea zilierului cu privire la activitatea pe care urmeaza sa o presteze, riscurile si pericolele la care poate fi expus in exercitarea activitatii, precum si cu privire la drepturile zilierului. Instruirea are loc zilnic, inainte de inceperea activitatii;
- sa plateasca zilierului, la sfarsitul fiecarei zile de lucru, remuneratia convenita;
- sa asigure, pe propria cheltuiala, echipamente de lucru si de protectie care se impun datorita naturii si specificului activitatii desfasurate de zilier.

Durata activitatii ocazionale care poate fi exercitata in temeiul prevederilor Legi zilierilor este de minimum o zi, corespunzator cu 8 ore de munca.

Durata zilnica de executare a activitatii unui ziler nu poate depasi 12 ore, respectiv 6 ore pentru lucratorii minori care au capacitate de munca. Chiar daca partile convin un numar mai mic de ore de activitate, plata zilierului se va face pentru echivalentul a cel putin 8 ore de munca.

Zilierii nu pot presta activitati pentru acelasi beneficiar pe o perioada mai lunga de 90 de zile cumulate pe durata unui an calendaristic. In cazul in care activitatea depaseste acest interval este necesara incheierea unui contract individual de munca.

Incalcarea acestor prevederi se sanctioneaza cu amenda contraventionala de 10.000 lei.

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Angajare si Concedierezilieriregistrul de evidenta a zilierilorcompletare

Data aparitiei: 26 Aprilie 2013
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Instructiuni de completare a Registrului de evidenta a zilierilor Nota: 3 din 5 - 3 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Revenire din CCC. Stimulent de insertie. ConditiiIntrebare: O salariata a nascut la data de 09.09.2022, iar la data de 17.11.2022 contractul i-a fost suspendat pana la data de 09.09.2024 pt concediu de crestere copil. Tatal nu doreste sa isi ia luna/lunile tatalui, desi are acest drept. 1. In aceasta situatie, la ce data trebuie sa isi reia angajata activitatea pt a beneficia de stimulentul de insertie? 2. Exista anumite conditii pt a se reintoarce la serviciu la data de 09.09.2024?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Venituri pensie. Trecere pensie anticipata din pensie invaliditateIntrebare: O persoana s-a pensioat medical gr. III in cursul anului 2016. In perioada 2012- aprilie 2016, pe langa drepturile obtinute in baza contractului de munca, a indeplinit functia de membru al consiliului de administratie, incasand lunar o indemnizatie, asupra careia s-a calculat, retinut si virat contrbutia la pensie, CAS. Intrebari a) la stabilirea pensiei de invaliditate s-a valorifiat indemnizatia de administrator? Dar perioada de cinci ani, cand a urmat studii superioare la forma de invatamant...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]