Ce adeverinte e obligat angajatorul sa elibereze pentru salariatii detasati?

DiurnaDelegareDetasareeliberare adeverinte angajatorsalariati detasati
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X


Prin cele ce urmeaza, vom analiza cazul unor salariati detasati in temeiul art. 52 al.(1) lit. d) si care au contractul individual de munca suspendat din initiativa angajatorului pe durata detasarii.

Vom stabili astfel daca acestia sunt obligati sa presteaze munca si sunt platiti de angajatorul la care au fost detasati doar in baza dispozitiei de detasare sau daca exista obligatia angajatorului la care au fost detasati sa elibereze acestor salariati (nu au calitatea de salariati la acest angajator) adeverinte care sa ateste activitatea desfasurata, durata activitatii, salariul, vechimea in meserie etc.

Solutia consultantului:

Conform art. 59 alin. (2) din Codul fiscal, astfel cum a fost modificat  prin punctul 26 din OUG 30/2011, platitorul de venituri este obligat sa elibereze contribuabilului, la cererea acestuia, un document care sa cuprinda cel putin informatii privind: datele de identificare ale contribuabilului, venitul realizat in cursul anului, deducerile personale acordate, impozitul calculat si retinut.

Art. 34 alin. (5) din Codul muncii prevede ca, la solicitarea salariatului sau a unui fost salariat, angajatorul este obligat sa elibereze un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate.

Aceste dispozitii se coroboreaza cu dispozitiile art. 40 alin. (2) lit. h) din Codul muncii, care prevad ca una dintre obligatiile angajatorului este de a elibera, la cerere, toate documentele care atesta calitatea de salariat a solicitantului.

Asadar, platitorul venitului (angajatorul la care este detasat salariatul) este obligat sa elibereze salariatului la cererea acestuia un document care sa cuprinda cel putin informatii privind: datele de identificare ale acestuia, venitul realizat in cursul anului, deducerile personale acordate, impozitul calculat si retinut.

Obligatiile prevazute la art. 34 alin. (5) si art. 40 alin. (2) lit. h) din Codul muncii apreciem ca sunt in sarcina angajatorului cu care salariatul a incheiat contractul individual de munca.


NOUTATI din Legislatia muncii

NOU: Webinar Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024!


Prin Ordinul ANAF nr. 1.994/880/1.181/4.594/2023 a fost aprobat un nou model al Declaratiei 112 referitoare la plata contributiilor sociale, a impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate.

Atentie, gestionarea noului model al D 112 nu este deloc facila!

Iata de ce va invitam in data de 17 mai sa participati online la webinarul Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024 in cadrul caruia expertul Luminita Obaciu va limpezi cu profesionalism neclaritatile, cu accent pe subiectele care creeaza cele mai mari dificultati in practica!



...Vezi AICI detalii complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
DiurnaDelegareDetasareeliberare adeverinte angajatorsalariati detasati

Data aparitiei: 24 Aprilie 2013
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Ce adeverinte e obligat angajatorul sa elibereze pentru salariatii detasati? Nota: 5 din 5 - 2 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Fisa postului pentru Inginer-sef piscicultura si vanatoareIntrebare: Caut Fisa post pentru Inginer sef piscicultura si vanatoare 131202 inginer-sef piscicultura si vanatoare
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Campul data la care produce efecte. Data inceperii activitatiiIntrebare: Va rog sa ma ajutati cu urmatoarea speta privind data de consemnare care se transmite in Revisal pentru noile contracte. Ca si exemplu, daca avem un angajat care incepe activitatea pe data de 19.04, iar contractul il semneaza pe data de 15.04 si tot pe 15.04 il declaram in Revisal, care este data de consemnare corecta care trebuie transmisa in Revisal, 15.04 cand a semnat si am declarat contractul in Revisal sau 19.04 cand angajatul isi incepe activitatea?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]